رشت و خرید سوغاتی های اصیل گیلان

ژیوار

معمولا یکی از مقصدهای اغلب سفرهای نوروزی، مناطق شمالی کشور، به خصوص استان گیلان، است. مسافرانی که به گیلان سفر دارند، احتمالا به شهر رشت هم می‌روند. افرادی که به شهر سرسیز رشت می‌روند، به راحتی از کنار مزه‌های این منطقه نمی‌گذرند و حتما به عنوان سوغاتی از انواع خوراکی‌های این منطقه خرید می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته محلی‌های شهر رشت و مسافرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، معمولا در گذر از خیابان‌های رشت، انواع خوراکی‌های خوشمزه و خوشبو توجه رهگذران را جلب می‌کند و باعث جذب آن‌ها می‌شود. در واقع افرادی که به مناطق شمالی سفر دارند، حتما یکی از انتخاب‌هایشان برای سوغاتی، خوراکی‌های موجود در این مناطق است. در این گزارش انواع محصولات و خوراکی‌هایی که به عنوان سوغاتی شهر رشت شناخته می‌شوند برای اطلاع بیشتر خوانندگان معرفی خواهند شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

خوراکی‌های شهر رشت

رنگ و لعاب شهر رشت و تنوع محصولات خوراکی این منطقه، باعث شهرت آن در میان گردشگران داخلی و خارجی شده است. انواع و اقسام مزه‌ها در استان گیلان، به خصوص شهر رشت، وجود دارد. رشته خوشکار، رب انار، زیتون، درار یا دلار، برنج ایرانی، چای، کلوچه فومن، پنیر سیاهمزگی و همچنین ماهی از جمله محصولات شناخته شده رشت هستند که برخی مسافران آن‌ها را به عنوان سوغاتی خریداری می‌کنند.

دریان سفر امید

اگر قصد تهیه هر کدام از این محصولات خوراکی گیلان را دارید، بازار بزرگ رشت محل مناسبی برای خرید آن‌ها است. این بازار رو باز، محل مناسبی برای خرید انواع خوراکی‌های مخصوص گیلان به حساب می‌آید. بازار بزرگ رشت دارای بخش‌های گوناگونی از جمله کاروانسرای قدیمی، چارسوق‌ها و راسته‌های مختلف است. بازار رشت از دوران قاجار تاکنون برپا است و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

رشت و صنایع دستی آن

وسایل حصیری یکی از صنایع دستی‌ رشت است که مورد توجه مسافران قرار دارد. مردم قدیمی و روستایی شهر رشت همواره به حصیربافی مشغول هستند و تولیدات دست خود را در بازارهای محلی و روز به فروش می‌رسانند. این محصولات حصیری شامل سبدهای خرید، کیف و … است.

مسافرانی که به شهر رشت سفر کرده‌اند، در گذر از خیابان‌های این منطقه، فروشگاه‌های زیادی را می‌بینند که حصیر می‌فروشند. اما انواع محصولات حصیری شهر رشت، به طور خاص در راسته خرازی‌های بازار رشت و محله پیرسرا به مسافران عرضه می‌شود. لباس محلی هم از دیگر محصولات مورد توجه شهر رشت بوده که برای سوغاتی دادن به بانوان مناسب است.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز