ربع سکه 950 هزار تومان سقوط می‌کند؟

لست سکند

قیمت سکه تمام بهار آزادی چه طرح جدید( سکه امامی ) باشد و چه طرح قدیم حباب چندانی ندارد اما قیمت نیم سکه و ربع سکه خیلی بالاتر از ارزش واقعی است.

به گزارش کاماپرس، شرایط بازار طلا مشخص نیست. قیمت ها در این بازار تا حد زیادی تابع نوسانات دلار است و در بازار ارز هم پیش بینی کردن روند آینده عملا غیرممکن است. از یک طرف ممکن است خبرهای وین قیمت دلار را دوباره نزولی کند و از طرف دیگر بعضی معتقد هستند اثر مذاکرات بر بازار ارز پیش خور شده و حتی با بازگشت آمریکا به برجام دلار کاهش قیمت چندانی نخواهد داشت.

در چنین شرایطی ورود به بازارهای سکه، طلا و ارز ریسک بالایی دارد و معلوم نیست چه آینده ای در انتظارتان خواهد بود اما اگر همچنان اصرار دارید که سراغ خرید سکه بروید، بهتر است بدانید شرایط هر کدام از انواع سکه با یکدیگر فرق دارد و ممکن است خرید سکه های کوچک مثل ربع سکه ریسک بالاتری داشته باشد.

ارزش واقعی سکه تمام بهار؛ 10 میلیون و 200 هزار

هر سکه تمام بهار آزادی، 8.13 گرم طلای 21 عیار دارد. فرقی نمی کند سکه طرح قدیم باشد یا طرح جدید،درهر صورت ارزش طلای به کار رفته در ساخت سکه تمام حدود 9میلیون و 760  هزار تومان است که با در نظر گرفتن هزینه های ضرب و مالیات و…، ارزش واقعی هر سکه تمام بهار آزادی حدود 10 میلیون و 200 هزار تومان محاسبه می شود. در آخرین معاملات ، هر سکه تمام طرح جدید با قیمتی حدود10 میلیون و 50 هزار تومان فروخته می شد.موردی که نشان می دهد قیمت این سکه حباب ندارد اما همچنان نمی توانیم با خیال راحت سراغ خرید آن برویم چراکه متغیرهای زیادی در تعیین ارزش سکه تاثیر می گذارند.

راز آسمان پایتخت

نرخ دلار و قیمت گرم طلای 18 عیار این روزها نوسانات زیادی دارد و در هر لحظه ممکن است ارزش واقعی سکه تغییر کند. نکته عجیب اینکه در حال حاضر قیمت سکه تمام طرح قدیم تقریبا به اندازه طلای به کار رفته در ضرب آن است.

هرچند سکه های طرح قدیم در بازار به سختی پیدا می شود اما باید بدانید که اگر سکه طرح قدیم را آب کنید و طلای آن را بفروشید، احتمالا پول بیشتری نسبت به فروش سکه نصیبتان می شود چراکه قیمت خرید فعالان بازار سکه 9میلیون و 600 هزار تومان است، در حالی که طلای به کار رفته در ضرب سکه طرح قدیم9میلیون و 760 هزار تومان ارزش دارد.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

ارزش واقعی سکه نیم بهار؛ 5 میلیون و 100 هزار

سکه نیم بهار آزادی دقیقا به اندازه نصف سکه تمام ارزش دارد. به عبارتی در ضرب این سکه از 4.06 گرم طلای21 عیار استفاده شده و با ضرب و تقسیم قیمت روز طلا و تبدیل خلوص آن از 18 عیار به 21 عیار، می بینیم ارزش واقعی سکه نیم بهار آزادی حدود پنج میلیون و 100 هزار تومان است.

برخلاف سکه تمام که حباب چندانی ندارد، قیمت نیم سکه در بازار خیلی بالاتر از ارزش واقعی آن است. طوری که فعالان بازار هر سکه نیم بهار را با قیمت پنج میلیون و 600 هزار تومان می‌فروشند و برای خرید آن پنج میلیون و 460 هزار تومان پول می دهند. موردی که نشان می دهد سکه نیم بهار آزادی حدود 500 هزار تومان معادل 10 درصد حباب دارد.

ارزش واقعی ربع سکه ؛ 2 میلیون و 550 هزار

2.03 گرم طلای 21 عیار در ضرب ربع سکه بهار آزادی استفاده شده است. با در نظر گرفتن قیمت روز انس جهانی طلا و نرخ دلار در بازار آزاد، ارزش واقعی ربع سکه حدود دو میلیون و 550 هزار تومان است اما اگر به بازار سکه بروید و قیمت بگیرید، با ارقامی حدود سه میلیون و600 هزار تومان روبه رو خواهید شد.

این یعنی حدود یک سوم قیمت فعلی سکه حباب است. این حباب 950 هزار تومانی می تواند روی بازدهی بلندمدت سرمایه گذاری ربع سکه تاثیر بگذارد و جلوی رشد آن را بگیرد. به طور کلی می توان گفت قیمت سکه ربع بهار در حال حاضر حدود 41 درصد بالاتر از ارزش واقعی آن است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز