یارانه 45 هزار و 500 تومانی در دولت بعد حذف می‌شود؟

یارانه 45هزار و 500 تومانی تنها یارانه مستقیم و نقدی است که از زمان آغاز پرداخت آن در دولت نهم تاکنون بدون وقفه و البته بدون افزایش ادامه داشته اما برنامه های اعلام شده توسط برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در زمان ثبت نام نشانه هایی از حذف این یارانه دارد.

به گزارش کاماپرس، یارانه 45 هزار و 500 تومانی به یادگار مانده از دولت نهم و دهم و رئیس جمهور جنجالی آن فراگیرترین کمک دولتی به اقشار مختلف مردم است که نقشه های گوناگونی برای افزایش آن کشیده شده اما هیچ یک به مرحله اجرا نرسیده است. جالب اینجاست که شخص محمود احمدی نژاد نیز در انتخابات 1400 نامزد ریاست جمهوری است و اگر تائید صلاحیت شود هیچ بعید نیست وعده افزایش قابل توجه این یارانه را بدهد.

به هر شکل امروز یکی از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری اعلام کرد به جای پرداخت یارانه‌مستقیم نقدی به مردم می خواهد کارت رفاهی بدهد.

از گفته های مصطفی کواکبیان که دبیرکلی حزب مردمسالاری با به عهده دارد و سابقه چند دوره نمایندگی مجلس نیز در کارنامه او به چشم می خورد این طور برمی آید که او با ادامه سیاست یارانه‌مستقیم و نقدی به مردم که سمبل آن یارانه 45 هزار و 500 تومانی است، چندان موافق نیست و  می‌خواهد این یارانه را با یک کارت رفاه جایگزین کند.

رفاه کارت مورد نظر کواکبیان چیست؟

آریاک سفر

وی توضیح شفافی در مورد این کارت نداده است اما احتمالا کارت رفاه مورد نظر او کارتی است که به وسیله آن می توان برخی کالاهای معیشتی را دریافت کرد و همچنین از خدمات اجتماعی به صورت رایگان برخودار شد.

بد نیست بدانید کواکبیان فرآیند افزایش قیمت بنزین به 3000 تومان را نیز که یارانه های جدیدی تحت عنوان یارانه معیشتی بعد از این گرانی خلق شد مطلوب نمی داند.

افزایش قیمت بنزین 100 درصد اشتباه و خودسرانه بود

وی تصریح کرده که افزایش قیمت بنزین به زعم او خودسرانه بوده و به دور از تأیید مجلس انجام شده و از نظر وی این کار  صددرصد اشتباه بوده است؛ گرچه کواکبیان این را هم گفته است که صدای نمایندگان مجلس در ماجرای گرانی بنزین هیچ وقت به جایی نرسید.

شایان ذکر است علاوه بر کواکبیان ، رامین مهمان پرست – سخنگوی سابق وزارت خارجه و همسر مریم کاویانی بازیگر  سرشناس سینما و تلویزیون – یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بوده که به صراحت در مورد یارانه‌نقدی صحبت کرده و اعلام کرده است که این یارانه قابلیت افزایش به 600 هزار تومان و حتی 700 هزار تومان را دارد.

اخبار مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز