رایج‌ ترین مشکلاتی که ممکن است برای گیربکس های اتومات چینی ایجاد شود

تعمیر گیربکس - کاماپرس
ژیوار

گیربکس‌های اتومات چینی در بسیاری از موارد به دلیل کیفیت کمتر، ممکن است بیشتر دچار مشکل شوند، البته این امر برای همه خودروهای چینی صادق نیست. با توجه به نقش بسیار حساس گیربکس در عملکرد خودرو، لازم است که افراد به بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات چینی مراجعه کنند تا در زمان کوتاه مشکل حل شود و از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. تعداد تعمیرگاه‌های گیربکس‌های اتومات چینی نسبت به تعداد زیاد این خودروها کم است و به همین جهت ممکن است. به همین جهت بسیاری از افراد ممکن است در انتخاب تعمیرگاه دچار مشکل شوند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای گیربکس اتومات خودرو چینی ایجاد شود، پرداخته است.

عملکرد گیربکس اتومات خودروهای چینی

گیربکس‌های اتومات دارای قطعات زیادی هستند که در ارتباط و تناسب با یک‌ دیگر کار می‌کنند و به همین جهت درک عملکرد آن ممکن است کمی دشوار باشد. موتور ماشین در قسمتی به نام محفظه زنگ به گیربکس اتوماتیک چینی متصل می‌شود. در محفظه زنگ یک مبدل گشتاور قرار دارد که وظیفه‌ی آن اتصال موتور خودرو به گیربکس و حرکت چرخ‌های محرک است.

در گیربکس‌‌های معمولی مجموعه چرخ‌دنده‌های مختلفی وجود دارند که وظیفه قفل و باز کردن شافت‌های خروجی گیربکس را برای تغییر دنده به عهده دارند. در مقابل گیربکس‌های اتومات یک چرخ‌دنده واحد برای رسیدن به نسبت‌های مختلف دنده قرار دارد. در گیربکس‌های اتوماتیک چینی یک سیستم هیدرولیک پیچیده برای کنترل باندها و کلاچ‌های مختلف تعبیه شده و پمپ دنده‌‌ای، روغن گیربکس را هل می‌دهد. در مرحله بعدی یک فرماندار، حرکت دریچه‌های تعویض را تنظیم کرده تا چرخ‌دنده‌های مختلف درگیر شوند. کاهش و یا افزایش فشار سیال داخل فرمان، باعث می‌شود که سوپاپ‌های تعویض مدارهای مختلف دنده را باز و بسته کنند.

درک فرآیند به هم‌پیوسته گیربکس‌های اتومات چینی، می‌تواند به افراد در درک حساسیت و پیچیدگی گیربکس‌های اتومات چینی کمک کند. با این حال صرفا اطلاع داشتن از نحوه عملکرد، مساوی با آگاهی از نحوه‌ی تعمیر و سرویس‌دهی گیربکس اتومات چینی نیست.

دریان سفر امید

تعمیر گیربکس - کاماپرس

کاهش میزان روغن گیربکس اتومات چینی

روغن گیربکس یکی از اصلی‌ترین مایعات خودرو است که در جعبه دنده قرار دارد و حرکت روان قسمت‌های مختلف گیربکس  را هنگام تعویض دنده و چرخش تامین می‌کند. در طی زمان و یا بر اثر گرمای زیاد، ممکن است این روغن کاهش بیابد. کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک چینی، یکی از اصلی‌ترین دلایل نشت آن است. در صورتی که افراد با حرکت خودرو متوجه رنگ قرمزی بشوند که به دنبال خودرو کشیده می‌شود، باید روغن گیربکس را بررسی کنند. در صورتی که افراد با نشتی روغن گیربکس مواجه شوند، باید حتما به تعمیرگاه متخصص گیربکس‌ اتومات چینی مراجعه کنند.

لیز خوردن و یا حرکت سخت گیربکس اتومات چینی

دنده‌های اتوماتیک چینی به دلیل حرکت نرم و روانی که دارند، در بین بسیاری از رانندگان محبوب هستند. با این حال در بعضی از موارد ممکن است افراد در حین تعویض دنده احساس کنند که حرکت آن دشوار شده و احساس راحتی نداشته باشند. در این شرایط ممکن است شیفتر ماشین نیز به علت تلاش‌های زیاد برای جابه‌جایی ساییده شده و مشکلات دیگری را به وجود بیاورد. یکی دیگر از مشکلاتی که در این شرایط ممکن است ایجاد شود، در رفتن دنده و آسیب رسیدن به سلکتور است. در این حالت لازم است که افراد سریعا به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنند تا از ایجاد مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

تعمیر گیربکس - کاماپرس

در رفتن دنده اتوماتیک چینی

در بعضی از شرایط رانندگان خودرو را در دنده قرار داده و انتظار دارند که بعد از برداشتن پا از ترمز ماشین حرکت کند. اما به علت خرابی گیربکس اتومات خودرو چینی ماشین در این حالت حرکت نمی‌کند و در عوض صدای بدی تولید می‌کند. این حالت ممکن است به علت رسوب کردن روغن گیربکس در یک نقطه ایجاد شود که از حرکت سایر قطعات جلوگیری کند. عوامل دیگری نیز ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند که تنها راه مراجعه به تعمیرگاه معتبر برای تعمیر گیربکس اتومات چینی است.

هرز خوردن گاز و عدم حرکت آن

در بعضی از موارد خودرو در دنده قرار دارد و گاز هرز می‌خورد، ولی ماشین حرکت نمی‌کند. در این شرایط رانندگان باید به سلامت گیربکس اتومات چینی خود شک کنند. در بیشتر موارد این حالت به علت خرابی سلکتور ایجاد می‌شود که قابل تعمیر و تنظیم در نزد تعمیرگاه حرفه‌ای است.

تعمیرات فوری گیربکس اتوماتیک چینی در «الو گیربکس»

الو گیربکس به واسطه سال‌ها فعالیت در زمنیه تعمیرات گیربکس‌های اتومات چینی، به عنوان یکی از معتبرترین تعمیرگاه‌ها شناخته می‌شود. در این مجموعه تعدادی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران مشغول به کار هستند که به صورت 24 ساعته از طریق پذیرش اینترنتی و تلفنی مشغول به خدمت‌رسانی هستند. تمامی تعمیرات انجام‌شده در این مجموعه بعد از ارائه‌ مشاوره‌های تخصصی انجام می‌شود و افراد بعد از تعمیر می‌توانند از خدمات پشتیبانی و مشاوره نیز بهره‌مند شوند. در ادامه مطلب جدول مربوط به هزینه‌ تعمیرات گیربکس خودرو در این مجموعه قرار داده شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با الو گیربکس می‌توانند به سایت به آدرس https://alo-gearbox.com مراجعه کنند و یا با شماره‌ تلفن ۰۹۱۲۲۵۴۱۱۷۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الو گیربکس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان