راهکارهایی برای افزایش فروش رستوران

ژیوار

افزایش فروش برای تمام کسب و کارها مهم است، اما این کار در حوزه رستوران‌داری به دلیل رقابت سنگین و تعداد بالای رقبا، نیاز به برنامه‌ریزی بهتر از جمله استفاده از تکنولوژی‌های نوین همانند نرم افزار رستوران دارد.

کاماپرس در این گزارش، راهکارهای افزایش فروش رستوران‌ها را ارائه کرده است.

راهکارهای اولیه برای افزایش فروش رستوران

مدیران و صاحبان رستوران‌ها همیشه دغدغه فروش دارند؛ چرا که مواد غذایی قابلیت نگهداری نداشته و هر روز کاهش فروش می‌تواند باعث ضرر مالی رستوران شود. بر همین اساس، بیشتر مدیران رستوران­ها از روش‌های کلاسیک برای افزایش فروش و مشتری استفاده می‌کنند.

از جمله این روش‌­ها می‌توان به ارسال پیامک، تخفیف‌های روزانه و فعالیت در شبکه‌های مجازی برای اطلاع رسانی در مورد برنامه‌های رستوران اشاره کرد. همچنین طراحی خلاقانه منوی رستوران بر اساس سلیقه مشتریان، استفاده از روش‌های مختلف سفارش غذا به‌­ویژه در حالت بیرون بر و افزایش کیفیت غذا نیز بدون شک بر فروش رستوران تاثیر خواهد گذاشت.

اما جدا از روش‌های اولیه و کلاسیک که تقریبا در تمام رستوران‌ها انجام می‌شود، رستوران‌هایی موفق‌تر هستند که از روش‌های به روزتر و مبتنی بر نرم افزار نیز استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد خدمات و آماری که این نرم افزارها در اختیار صاحبان کسب‌وکار می‌گذارند، می‌تواند تاثیر شگرفی بر فروش داشته باشد.

دریان سفر امید

چگونگی ارائه خدمات اختصاصی به مشتریان

هر مشتری دوست دارد که خدمات خاصی از طرف صاحب کسب و کار دریافت کند که توجه به این راهکار می‌تواند یک مشتری گذری را به یک مشتری دائمی تبدیل کند. برای نمونه، اطلاع‌رسانی دقیق درباره سفارش غذا به کمک پیامک و عضو کردن مشتری در باشگاه مشتریان می‌تواند کارآمد باشد. بسیاری از رستوران‌ها درصدی از خرید مشتری را به عنوان تخفیف برای خرید بعدی به کیف پول باشگاه مشتریان او واریز می‌کنند. این اقدام‌های ظاهراً ساده رستوران‌ها می‌تواند حس خاصی به مشتری بدهد.

همچنین ارسال پیامک در مناسبت‌های خاص مانند روز تولد مشتری و تخفیف‌های بسیار خاص و وسوسه کننده کاملا اختصاصی سازی شده بر اساس رفتار و اطلاعات مشتری نیز تاثیر خود را بر فروش خواهد گذاشت. سلیقه غذایی مشتری با استفاده از سابقه وی در نرم افزار رستوران قابل مشاهده است و اگر تخفیف یا پیشنهاد رستوران بر اساس این رفتارها باشد، امکان بیشتری برای افزایش فروش خواهد داشت.

تغییر منو بر اساس آمار فروش کلی رستوران

اگرچه منوی یک رستوران قبل از آغاز فعالیت آن بر اساس سلایق مدیر و سرآشپز تعیین می‌شود، اما مشتریان تعیین کننده اصلی در تغییر منو خواهند بود. بیشتر رستوران‌ها منوی خود را به مرور زمان تغییر می‌دهند و با حذف غذاهای کم فروش و اضافه کردن غذاهای جدید بر اساس سلایق مشتریان دائمی، سعی در فروش بیشتر دارند.

نرم افزار رستوران دارای گزارش‌های روزانه، ماهانه و بازه‌های زمانی دلخواه است و مدیران رستوران می‌توانند این آمار را بر اساس بهترین ساعات فروش، پرفروش‌ترین غذاهای منو و بهترین روش‌های فروش مرتب کرده و بر اساس آن تغییرات لازم را برای بهبود فروش انجام دهند.

کدام نرم افزار رستوران بهتر است؟

هم اکنون نرم افزارهای زیادی در زمینه مدیریت مشتریان و فروش رستوران به فروش می‌رسد. یکی از کاملترین نرم افزارهای رستوران، نرم افزاری است که توسط گروه نرم افزارهای حسابداری «کسبه» ارائه شده است.

این نرم افزار اتصال به انواع پرینتر و پوز بانکی دارد و دارای کالر آیدی است. همچنین می‌توان آن را به راحتی در مانیتورهای لمسی و بر روی شبکه اجرا کرد. گزارش‌گیری کامل و دقیق از ریز فعالیت‌ها از مزایای بسیار مهم این نرم افزار رستوران برای افزایش فروش است. همچنین می‌توان ابتدا نرم افزار را نصب و امتحان و در صورت رضایت از نسخه آزمایشی، نسخه اصلی را خریداری کرد.

نحوه خرید نرم افزار رستوران از گروه نرم افزارهای حسابداری کسبه

علاقه­‌مندان برای خرید نرم افزار رستوران و مشاهده لیست کامل محصولات نرم افزاری کسبه می‌­توانند به وبسایت این گروه به آدرس kasabeh.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : کسبه
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز