راه‌ های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان

مهاجرت به آمریکا - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ایرانیان برای سفر به آمریکا باید ویزای این کشور را دریافت کنند. افراد به دلایل مختلفی مانند تفریح، تحصیل و یا کار به آمریکا سفر می‌کنند. این کشور از دیرباز توانایی فوق‌العاده‌ای در جذب طیف وسیعی از مردم با اهداف مختلف دارد.

به گزارش کاماپرس، برای سفر به آمریکا ابتدا لازم است نوع ویزای خود را مشخص کنید. دریافت هرنوعی از ویزا محدودیت‌های مشخصی را متوجه افراد خواهد کرد. بسته به نوع ویزا، مدت زمان انتظار برای صدور و دریافت آن متفاوت خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش راه‌های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان را بررسی کرده است.

راه‌های مهاجرت به آمریکا

با ویزای غیر مهاجرتی: ویزای غیرمهاجرتی مخصوص افرادی است که قصد اقامت موقت در آمریکا را داشته باشند. بیش از 50 نوع ویزای غیرمهاجرتی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با توجه به هدف خود از سفر به آمریکا یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. با دریافت ویزای غیر مهاجرتی افراد شهروند آمریکا نمی‌شوند بلکه می‌توانند به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند.

به طور کلی دریافت ویزای توریستی آسان‌ترین راه برای سفر به آمریکا است. در عین حال اگر فردی نامه پذیرش از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده را داشته و قصد ادامه آموزش را داشته باشد می‌تواند نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. دریافت ویزای کار آمریکا می‌تواند برای افراد دشوار باشد زیرا هر کشوری دوست دارد هدایت فعالیت‌های اقتصادی را به شهروندان خود بسپارد؛ با این حال افراد برای دریافت ویزای کاری ابتدا باید مجوز کار در این کشور را داشته باشند و در زمان مقرر که در متن قرارداد کاری قید شده است آمریکا را ترک کنند. به طور کلی ویزای غیرمهاجرتی یک ویزای تک بعدی است و با دریافت آن امکان انجام فعالیت‌های مختلف از افراد سلب می‌شود.

دریافت اقامت دائم آمریکا: در صورتی افراد می‌توانند به طور دائم در آمریکا اقامت داشته باشند و در آن کار کنند که ویزای مهاجرتی این کشور را دریافت کرده باشند. راه‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد. مثلا افراد می‌توانند با حمایت مالی توسط شهروندان این کشور نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام کنند. همچنین از طریق ازدواج با فرد مقیم آمریکا، درخواست پناهندگی و برنده شدن در لاتاری نیز می‌توان اقامت دائم آمریکا را دریافت کرد. فردی که در آمریکا به دنیا آمده باشد بدون توجه به تابعیت اعضای خانواده شهروند این کشور به حساب می‌آید. در صورتی که فرد سرمایه قابل توجهی در آمریکا سرمایه‌گذاری کند واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور خواهد بود. افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند می‌توانند در آمریکا زندگی کرده و کار کنند. با این حال دریافت این کارت به معنی دریافت حق شهروندی نبوده و تنها راهی برای رسیدن به آن است.

مهاجرت به آمریکا - کاماپرس

مراحل دریافت انواع ویزای آمریکا

متقاضیان باید یک فرآیند ثابت را برای دریافت انواع ویزای آمریکا طی کنند. در ابتدا افراد می‌بایست  نوع ویزای خود را مشخص کنند. این انتخاب بسته به هدف و توانایی‌ها و اولویت‌های هر فرد متفاوت خواهد بود. پس از تعیین نوع ویزا متقاضیان باید فرم DS-160 را کامل کرده و به همراه مدارک به سفارت آمریکا ارسال کنند. پس از پرداخت هزینه ویزا افراد می‌توانند نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام کنند.

متقاضیان دریافت انواع ویزای آمریکا می‌بایست مدارکی مبنی بر توانایی مالی خود را به سفارت ارائه دهند. به این صورت که فرد می‌تواند هزینه‌های اقامت خود در ایالات متحده را پوشش دهد. همچنین باید با ارائه شواهدی اثبات کنند که پس از اتمام زمان اقامت به کشور خود برمی‌گردد. این مدارک می‌تواند شامل دارایی‌ها و یا شغل افراد شود.

افراد باید توجه داشته باشند که مدارک مختص ویزای درخواستی خود را نیز به سفارت ارائه ‌دهند. بدین منظور متقاضیان ویزای توریستی باید جزئیات سفر خود را به همراه بلیط هواپیما و رزرو هتل به سفارت ارسال کنند. افرادی که متقاضی ویزای تحصیلی هستند باید نامه پذیرش از دانشگاه به همراه مدارک مورد نیاز مانند تحصیلات پیشین را نیز ارائه دهند. هم‌چنین افرادی که برای کار به آمریکا سفر می‌کنند می‌بایست دعوت‌نامه کارفرما را همراه خود داشته باشند.

مهاجرت به آمریکا - کاماپرس

تعیین وقت سفارت آمریکا

هنگام ارسال مدارک به سفارت، افراد می‌بایست وقت مراجعه حضوری به سفارت را برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری مشخص کنند. البته برای ویزای دائم این وقت از طرف خود سفارت و پس از بررسی‌های لازم انجام خواهد شد. آفیسر درباره هدف متقاضی از سفر به آمریکا سوال پرسیده و از متقاضی شواهدی به منظور اثبات تمکن مالی و بازگشت به کشور را می‌خواهد. وجود هرگونه جعل یا سوء پیشینه در مدارک افراد، صدور ویزا را با مشکل مواجه می‌کند.

در ایران افراد برای تعیین وقت باید به کشورهای اطراف سفر کنند. متقاضیان با انتخاب کشورهایی که برای ورود به آن‌ها نیاز به دریافت ویزا ندارند می‌توانند هزینه سفر و دریافت ویزای خود را کاهش دهند. این در حالی است که مراجعه به کشورهایی که در آن نیاز به اخذ ویزا باشد به سبب خلوت بودن باعث سرعت در روند دریافت ویزا خواهد شد.

مهاجرت به آمریکا - کاماپرس

دریافت انواع ویزای آمریکا و اخذ اقامت با مجموعه مهاجرتی بهکار

این مجموعه با در اختیار داشتن تیم متخصص و کاربلد خدمات ویژه‌ای در رابطه با دریافت ویزای آمریکا و اقامت این کشور به متقاضیان عرضه می‌کند. بهکار از بهترین و معتبرترین مجموعه‌های مهاجرتی بوده و افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص چگونگی دریافت ویزای آمریکا یا اخذ اقامت آن با این مجموعه در تماس بوده و یا به وبسایت https://behkarlawgroup.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه مهاجرتی بهکار
آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز