راهنمای کامل دریافت اقامت اسپانیا

ژیوار

سال به سال هزاران خارجی از سراسر جهان به اسپانیا نقل مکان می‌کنند. مناظر متنوع همراه با مردمانی خونگرم، غذاهای لذیذ و آب‌وهوای مطلوب در 365 روز سال، اسپانیا را به مکانی عالی برای شروع یک زندگی جدید تبدیل کرده است. اما درست قبل از اینکه این امر به واقعیت تبدیل شود، مهاجران با موانع و سختی‌هایی روبه‌رو می‌شوند که به نظر می‌رسد اخذ اقامت اسپانیا را کمی با چالش همراه کند. مسیر دریافت مجوز متأسفانه برای غیر اروپایی‌ها، کمی پیچیده‌تر است. در ابتدا شما باید از تمامی گزینه‌های موجود و الزامات هریک آگاه شوید.

کاماپرس در ادامه به معرفی تمام روش‌های مهاجرتی به اسپانیا می‌پردازد.

 ویزای دانشجویی در اسپانیا

جهت اخذ ویزای دانشجویی، افراد علاقه‌مند به تحصیل برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و سایر دوره‌های کوتاه مدت به شرط پذیرش در موسسات معتبر می‌توانند اقدام کنند. در حال حاضر، دو گزینه مختلف جهت اخذ اقامت اسپانیا از این راه موجود است. در مسیر اول، شما می‌توانید این کار را در کنسولگری اسپانیا واقع در کشور خود انجام دهید. پس از دریافت ویزای دانشجویی به خاک اسپانیا وارد خواهید شد. راه دیگر آن اخذ ویزای توریستی به اسپانیا است. طی 60 روز باید بتوانید برای اقامت تحصیلی اقدام کنید.  طی این مسیر لازم است سوابق جنایی، صورت حساب بانکی با حداقل ده هزار یورو و مدرکی دال بر ثبت نام در دانشگاه را ارائه کنید. پس از ارسال تمام مدارک، اجازه اقامت دانشجویی خود را دریافت خواهید کرد. مدت زمان این ویزای اقامتی بستگی به مدت تحصیل شما دارد که متناسب با مقطع تحصیلی و دانشگاه می‌تواند از سه تا 9 ماه و یا حتی دو تا چهار سال متغیر باشد.

ویزای کسب ‎وکار

اگر مایل به راه اندازی کسب‌وکار در کشور و اخذ اقامت اسپانیا را دارید دو گزینه متفاوت در پیش پای شما وجود دارد. ویزای کارآفرینی به ایده‌های نوآورانه و سطح بالا تعلق می‌گیرد. وزارت اقتصاد اسپانیا در مورد گزینش طرح کسب‌وکار به صورت تخصصی و سخت‌گیرانه عمل می‌کند. ویزای خود اشتغالی معمولی به افرادی پیشنهاد می‌شود که پروژه طرح تجاری چندان نوآورانه‌ای ندارند. لازم به ذکر است که جهت ارائه ایده خود باید ابتدا در کشور مبدا درخواست خود را ارائه کنید.

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اما اگر قصد دریافت ویزای کسب‌وکار نداشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر می‌خواهید بدون انجام هیچ گونه فعالیت اقتصادی یا شغلی در اسپانیا زندگی خود را شروع کنید، این پاراگراف برای شما مناسب است. ویزای تمکن مالی به شما این اجازه را می‌دهد که برای مدتی بیش از 90 روز در اسپانیا زندگی کنید. این نوع اجازه اقامت تنها در صورتی قابل تمدید است که حداقل برای مدت 183 روز در اسپانیا زندگی کرده باشید. پس از گذراندن این زمان در کشور، واجد شرایط درخواست تمدید برای دو سال دیگر خواهید بود. در ویزای تمکن مالی اول از همه، باید ثابت کنید که بیش از 28 هزار و 800 یورو در یک حساب بانکی دارید. همچنین باید تحت پوشش بیمه درمانی خصوصی باشید.

دریان سفر امید

دریافت مجوز کار در اسپانیا

اگر ترجیح می‌دهید به طور موثر یک فعالیت اقتصادی را در کشور انجام دهید، اما قصد راه اندازی شرکت ندارید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. مجوز کار به عنوان یک کارمند در اسپانیا، به دو طریق صورت می‌گیرد. مسیر اول به افرادی اختصاص دارد که به واسطه یک موقعیت ویژه، ویزای کارگری یا کارمندی را با شرایط عالی دریافت می‌کنند. معمولا این افراد از حقوقی بالاتر از 40 هزار یورو در سال بهره‌مند می‌شوند. راه دوم تحت عنوان پیشنهاد شغلی معمولی مطرح می‌شود. این مسیر شاید کمی از گزینه اول سخت‌تر به نظر برسد چرا که موقعیت شغلی مورد نظر باید متناسب با فهرست کمبودهای بیکاری کشور اسپانیا باشد.

اسپانیا-کاماپرس

ویزای طلایی یا ویزای سرمایه‌گذاری

ویزای طلایی یکی از پرتقاضاترین کارت‌های اقامت موجود است. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. این سرمایه‌گذاری معمولاً از طریق خرید ملک انجام می‌شود. در این صورت، اقامت اسپانیا به آن دسته از شهروندان غیراتحادیه اروپا داده می‌شود که حداقل 500 هزار یورو در املاک اسپانیا سرمایه‌گذاری کنند. با این وجود راه‌های دیگری نیز برای دریافت این مجوز وجود دارد. مهاجری که قصد زندگی در اسپانیا را دارد نیز می‌تواند با خرید یک میلیون یورو سهام یک شرکت اسپانیایی یا پرداخت بدهی عمومی به ارزش حداقل دو میلیون یورو، ویزای طلایی را دریافت کند. علاوه‌بر آن، باید ثابت کند که توانایی مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده را دارد. داشتن حداقل 30 هزار یورو به عنوان سرمایه‌گذار از الزامات اخذ ویزای طلایی است.

 اقامت اسپانیا برای فریلنسرها

امروزه بسیاری از شهروندان غیراتحادیه اروپا به اسپانیا نقل مکان می‌کنند تا از راه دور شروع به کار کنند. این افراد به عنوان فریلنسرهایی که مشتریانی در سراسر جهان دارند، می‌توانند وارد خاک اسپانیا شوند. مدت اعتبار ویزا برای این افراد سه سال است که می‌تواند مستقیماً در اسپانیا به عنوان توریست یا در کنسولگری اسپانیا درخواست شود. درصورت اخذ ویزای فریلنسری، ملزم به پرداخت مالیات با نرخ ثابت 24 درصد هستید.

اکنون درخواست مجوز اقامت خود را شروع کنید

مسلما با خوانش این مطلب دقیقاً می‌دانید که چگونه ویزای مورد نظر را برای شروع زندگی جدید خود در اسپانیا دریافت کنید. اما این احتمال وجود دارد که برخی از سوالات به ذهن شما خطور کند یا کمی سردرگم شده باشید. در این حالت، وکلای مهاجرتی مجموعه النورا به شما کمک می‌کنند تا به هر آن‌چه که جهت اخذ اقامت اسپانیا نیاز دارید، دست یابید. تیم متعهد و باتجربه النورا یک جلسه مشاوره رایگان برای شما در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت و شبکه‌های اجتماعی النورا مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “راهنمای کامل دریافت اقامت اسپانیا

  1. نهال رستمی گفته:

    اسپانیا برای مهاجرت و اقامت واقعا یکی از بهترین کشور های اروپایی هست از نظر کار و رفاه مالی آرامش نسبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز