راهنمای کاربردی برای خرید بهترین مبل استیل

ژیوار

مبل استیل یا مبلمان پایه استیل یکی از انواع مجلل و لوکس مبلمان است که در دکوراسیون‌های کلاسیک بسیار طرفدار دارد. استفاده از مبل استیل یا مبلمان سلطنتی در دکوراسیون خانه‌‌ها جلوه‌ای مجلل و اصیل به فضای خانه می‌بخشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مبلمان و دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مبل استیل که به مبل سلطنتی نیز شهرت دارد، با توجه به طراحی مجلل و برخورداری از انواع نقوش برجسته منبت‌کاری بر روی آن، بیشتر در خانه‌هایی که سالن پذیرایی بزرگی دارند استفاده می‌شود. از این رو، توجه به هماهنگی مبل استیل با سایر اجزای دکوراسیون و فضای مورد استفاده از اهمیت بسیاری برخوردار است. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید مبلمان استیل می‌پردازد.

چرا مبلمان استیل؟

مبل استیل یکی از پرطرفدارترین انواع مبلمان در دکوراسیون‌های کلاسیک و نئوکلاسیک و حتی مدرن است. این نوع مبلمان دارای منبت‌کاری و کنده‌کاری‌های بسیار زیبا با نقوش برجسته و پیچیده است که موجب اشرافی و مجلل به‌نظر رسیدن آن می‌شود. اگر سالن پذیرایی یا هال بزرگی دارید، استفاده از مبلمان استیل در طرح‌های گوناگون، نما و جلوه باشکوهی به خانه شما می‌بخشد.

از دیگر مزیت‌های خرید مبل استیل ، جنس بسیار با کیفیت و طول عمر بالای آن است؛ در واقع هرچند این مبلمان از جمله کالاهای لوکس محسوب شده و دارای قیمت بالایی است، دوام بالای آن، در درازمدت موجب کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض مبلمان می‌شود.

دریان سفر امید

مبل استیل یا کلاسیک؟ چه فرقی باهم دارند؟

انواع مبل استیل شباهت بسیاری به مبل کلاسیک داشته و به همین جهت، بسیاری از افراد، این دو نوع مبلمان را یکی می‌دانند. این درحالی است که نقوش و طرح‌های روی مبل استیل معمولا بسیار ظریف‌تر و پیچیده‌تر از مبل کلاسیک است. مبل کلاسیک معمولا دارای یک تاج در وسط مبل است که عمده منبت‌کاری بر روی آن انجام می‌شود.

ضمن این‌که انواع مبلمان استیل، در دو قالب 7 و 9 نفره تولید و عرضه می‌شوند و مبل استیل 9 نفره شامل یک کاناپه سه نفره، چهار مبل تک نفره و دو صندلی میزبان است. این درحالی است که مبل کلاسیک معمولا در قالب 7 نفره و با یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو مبل یک نفره طراحی می‌شود.

قبل از خرید مبل استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

با توجه به هزینه‌ای که برای خرید یک دست مبل استیل می‌کنید و همچنین برای این‌که مبل استیل بیش‌ترین جلوه را در فضای خانه داشته باشد، توجه به برخی نکات قبل از خرید ضرورت دارد. برخی از این نکات در ادامه آمده است؛

بررسی کلاف مبل

کلاف یا استخوان‌بندی، یکی از مهم‌ترین عناصر در بررسی کیفیت مبل استیل است. چرا که کلاف مبل موجب اتصال بخش‌های مختلف مبلمان از جمله پارچه، تاج، منبت‌کاری و غیره است. در واقع این کیفیت و نوع چوب به کار رفته در مبلمان استیل است که دوام و استحکام آن را تعیین می‌کند. از این رو قبل از خرید حتما توجه داشته باشید که چوب به‌کار رفته در کلاف مبلمان، با کیفیت بوده و از انواع بی‌کیفیت مانند چوب سفید نباشد.

بررسی فوم مبل

فوم یا اسفنج به‌کار رفته در تشک‌های مبل معمولا پس از مدتی در اثر نشستن مداوم بر روی آن، فرو رفته یا حتی از بین می‌رود. از این رو قبل از خرید حتما بررسی کنید که فوم یا اسفنج مبل استیل از نوع مرغوب و ترجیحا فوم سرد باشد؛ فوم سرد بلافاصله پس از فشار دادن و تحمل وزن افراد به حالت اولیه خود برمی‌گردد. توجه داشته باشید که اگر تشک‌های مبل استیل دوتکه یا دوبل باشد، فوم یا اسفنج آن به راحتی قابل تعویض است.

بررسی پارچه مبل

در انتخاب پارچه مبل استیل بررسی کنید که پارچه به کار رفته در مبل محکم بوده و پس از مدتی پرز پرز نشود. پارچه‌های نانو معمولا ضدلک، ضد چروک و ضدآب بوده و گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. همچنین هارمونی و هماهنگی رنگ وطرح پارچه با سایر وسایل منزل مانند پارچه پرده، فرش و غیره نیز اهمیت دارد.

ابعاد و اندازه مبل

در هنگام خرید مبل استیل حتما توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه مبلمان مورد نظر با فضای مورد استفاده هماهنگی داشته باشد. مبلمان‌ استیل به علت وجود نقش و نگارهای شلوغ و ابعاد بزرگ، مناسب خانه‌های بزرگ هستند. استفاده از این مبلمان در فضای کوچک باعث شلوغ به نظر رسیدن خانه شده و فضایی تنگ و نازیبا به‌وجود می‌آورند.

رنگ بدنه مبل

در گذشته در تولید انواع مبل استیل، غالبا از رنگ‌های قهوه‌ای استفاده می‌شد. با وجود این، امروزه انواع مبل استیل در رنگ‌های گوناگون و متناسب با هر نوع سلیقه از جمله پتینه با زمینه سفید، ورق طلا، گردویی، فندقی و ماهگونی، مسی و غیره تولید و عرضه می‌شود. با وجود این بهتر است رنگ‌بندی مبلمان نیز علاوه بر سلیقه، با توجه به هماهنگی با دیگر اجزای منزل صورت بگیرد.

قیمت مبل استیل

مبل استیل یکی از لوازم خانگی لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود. با این حال، قیمت انواع مبل استیل با توجه به عواملی چون نقش و نگارهای آن، نوع و میزان فوم، کلاف و نوع چوب، پارچه و حتی رنگ آن تعیین می‌شود.

خرید انواع مبل استیل از پاراپت پلاس

مجموعه پاراپت پلاس ، یک مجموعه تخصصی و با سابقه در زمینه عرضه انواع تجهیزات و لوازم خانگی از جمله مبل استیل است. مجموعه پاراپت پلاس دارای مجموعه کاملی از انواع مبلمان استیل در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع با تضمین کیفیت و قیمت‌های رقابتی و منصفانه است.

برای خرید انواع مبل استیل از فروشگاه پاراپت، می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و کالای موردنظر خورد را از میان صدها محصول متنوع خریداری کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پاراپت پلاس
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز