راهنمای سفر به جادویی ترین شهر ایران با تور چابهار

تور چابهار-کاماپرس
ژیوار

شهر زیبای چابهار به عنوان گوهری نهفته در جنوب ایران با داشتن میراثی غنی از فرهنگ و تاریخ، مناظر بکر و طبیعی، فرهنگ محلی پر جنب و جوش، مردمانی خونگرم و سواحلی آرام، هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران از قومیت‌های مختلف است.

کاماپرس در این گزارش، جاذبه­‌های گردشگری چابهار و بهترین زمان سفر به این شهر را بررسی کرده است.

جاذبه‌­های طبیعی چابهار

یکی از جذابیت‌های سفر همراه با تور چابهار از مشهد ، کشف طبیعت ناشناخته و زیبای آن است که گردشگران نمی‌توانند مثل آن را در هیچ کجای جهان پیدا کنند. طبیعت بی‌نظیر چابهار طیف وسیعی از جاذبه‌های متنوع را در خود جای داده است و گزینه‌های بسیار جذابی برای گشت و گذار و تفریح در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در ادامه تعدادی از جاذبه­‌های گردشگری چابهار معرفی شده است.

تور چابهار-کاماپرس

تالاب لیپار

تالاب لیپار یکی از زیباترین شگفتی‌های طبیعی ایران به عنوان تنها تالاب صورتی رنگ این مرز و بوم و جزو چهار تالاب صورتی جهان شناخته شده است. زیبایی‌های این تالاب محدود به رنگ خاص آن نیست، بلکه وجود پرندگانی همچون فلامینگو، عقاب دشتی، طاووسک، کشیم، چنگر، تیهو، جیرفتی، خوتکا و دلیجه زیبایی‌های این تالاب را دو چندان کرده است.

دریان سفر امید

تور چابهار-کاماپرس

در روزهای شلوغ سال همچون تعطیلات نوروز، تالاب لیپار میزبان گردشگران بیشتری است. مسافران در گردش نیم روزه خود در این تالاب با کرایه کردن شتر به ماجراجویی و کسب تجربیاتی جدید در دل دشت‌های اطراف تالاب لیپار مشغول می‌شوند. علاوه بر شترسواری، گردشگران تور چابهار می‌توانند با پوشیدن لباس‌های محلی مردمان چابهار ضمن تماشای مناظر رویایی تالاب و قدم زدن در دشت‌های اطراف آن، عکس‌ و فیلم‌هایی زیبا و ماندگار از سفر خود ثبت کنند.

همچنین آنان می‌توانند در کنار قدم زدن در دشت‌های زیبای کنار تالاب، به تماشای پرندگان و مناظر رویایی آن و عکاسی از محیط اطراف بپردازند.

جنگل حرا

جنگل حرا به عنوان یکی از عجیب‌ترین و اسرارآمیزترین جاذبه‌ها در قلب خلیج گواتر قرار گرفته است. با مد دریا، درختان جنگل حرا سر از آب بیرون می‌آورند و سپس با جزر، دوباره در اعماق آب پنهان می‌شوند. گردشگران تور چابهار با گردش در جنگل حرا می‌توانند با قایق سواری از میان درختان عبور کنند و از زیبایی‌ها و طراوت آن‌ لذت ببرند. عکاسی از جنگل و درختان زیبای حرا، گونه‌های پرندگان آن، دلفین‌ها و طلوع و غروب آفتاب، بسیاری از عکاسان حرفه‌ای را به این نقطه مرزی می‌کشاند.

جنگل حرا-کاماپرس

ساحل شب تاب

این ساحل خاص و منحصر به فرد به دلیل زیبایی‌های شگفت‌انگیزی که دارد، به بهشت روی زمین معروف است. گردشگران برای تماشای ساحل درخشان و نورانی چابهار باید به روستای تنگ در 120 کیلومتری غرب این بندر سفر کنند. نمایش این ساحل درخشان هنگامی شروع می‌شود که خورشید در حال غروب است و در میان تاریکی شب درخشندگی ساحل نمایان می‌شود. گردشگران تور چابهار می‌توانند هنگام شب از این ساحل دیدن کنند و از نزدیک به مشاهده این زیبایی شگفت‌انگیز و جادویی بپردازند.

تور چابهار-کاماپرس

تجربه لذیذترین غذاهای محلی در چابهار

تجربه لذیذترین غذاهای مردم سیستان بلوچستان در سفر با تور چابهار سبب می‌شود که گردشگران ضمن آشنایی با ذائقه غذایی مردمان آنجا، تجربیات متنوعی کسب کنند. بومیان چابهار از ادویه‌های مختلف و متنوع در غذاهای خود استفاده می‌کنند و غذاهای سنتی آنان معمولا طعمی تند و استثنایی دارد. در ادامه برخی از لذیذترین غذاهای مردم چابهار معرفی شده است.

پلو بریانی بلوچی

پلو بریانی بلوچی، غذایی خوش طعم و پرادویه‌ است که در سیستان و بلوچستان طرفداران بسیار زیادی دارد و به عنوان یک غذای محبوب در جشن‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود. این غذای خوشمزه از مخلوط بریانی و پلو آماده می‌شود. بریانی، مخلوطی از گوشت مرغ، میگو، ماهی، گوشت گوسفند یا گوساله با انواع سبزیجات و ادویه‌های معطر است.

تور چابهار-کاماپرس

تباهگ

تباهگ به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای مردم چابهار با طعم خوش خود در میان گردشگران تور چابهار نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. برای طبخ این غذای لذیذ ابتدا گوشت را با نمک و فلفل در آب می‌جوشانند و سپس آب گوشت را جدا کرده و از آن برای پخت برنج استفاده می‌کنند. پخت برنج در آب همان گوشت، راز خوش طعم شدن تباهگ است.

کراهی میگو

کراهی میگو، یکی از معروف‌ترین غذاهای دریایی چابهار و یکی از محبوب‌ترین غذاها در میان گردشگران این منطقه است. در این غذا میگو همراه با گشنیز و ادویه‌های مخصوص آماده می‌شود. طعم خوش کراهی میگو سبب شده که برای سرو در میهمانی‌ها و رستوران‌ها بهترین گزینه باشد.

تور چابهار-کاماپرس

بهترین زمان سفر به چابهار

به طور معمول باید بهترین زمان سفر همراه با تور چابهار را از نظر آب‌وهوای این شهر بررسی کرد؛ اما در نظر گرفتن موارد دیگری اعم از زمان برگزاری جشنواره‌ها، خلوت بودن و ارزان بودن نیز جزو پارامترهای مهم برای انتخاب بهترین زمان سفر با تور چابهار محسوب می‌شود.

چابهار یا همان چهار بهار همانطور که از نامش پیداست، در تمامی فصول سال دارای آب‌وهوایی معتدل و مناسب است. شهر چابهار خنک‌ترین بندر جنوبی ایران بوده و در تابستان نسبت به دیگر شهرهای جنوب کشور خنک‌تر و معتدل‌تر است.

رزرو تور چابهار با «سپهر سیر»

گردشگرانی که قصد دارند به شهر زیبای چابهار سفر کنند، می‌توانند همراه با تورهای گردشگری آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون سپهر سیر، ضمن سفری آرام و آسوده، اوقاتی شیرین و خاطراتی ماندگار برای خود رقم بزنند. مجموعه سپهر سیر با هدف آسان کردن سفر و ارائه امکانات فوق‌العاده به گردشگران، خرید بلیط هواپیما، رزرو آنلاین تورهای لحظه آخری و رزرو هتل را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌دهد.

علاقه‌مندان رزرو تور چابهار می‌توانند همراه با مجموعه سپهر سیر، سفری جذاب و شگفت‌انگیز را در بازدید از این شهر همیشه سبز تجربه کنند. گردشگران با مراجعه به وبسایت مجموعه سپهر سیر به آدرس www.sepehrseir.com می­توانند از خدمات و ویژگی‌های متنوع تورهای داخلی و خارجی این مجموعه و قیمت‌های متنوع آن اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز