راهنمای دریافت ویزا عربستان

ویزای عربستان- کاماپرس
ژیوار

سفر به عربستان با هر هدفی اعم از زیارت خانه خدا یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور، نیازمند اخذ ویزا عربستان است و مسافران باید با توجه به هدف سفر خود به عربستان، ویزا توریستی عربستان یا ویزا عمره عربستان را دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، تا پیش از این مسافران ایرانی تنها با هدف زیارتی قادر به دریافت ویزای عمره عربستان و سفر به دو شهر مکه و مدینه بودند، اما اخیرا امکان سفر توریستی به شهرهای غیر زیارتی یا حتی سفر ترکیبی سیاحتی و زیارتی به عربستان برای مسافران ایرانی فراهم شده است؛ از این رو آشنایی با انواع ویزا عربستان برای اخذ ویزا عمره یا دیگر ویزاهای این کشور اهمیت دارد.

این گزارش به معرفی ویزا عمره عربستان و ویزا توریستی عربستان و شرایط دریافت آنها پرداخته است.

ویزا عربستان کاماپرس

تفاوت ویزا توریستی با ویزا عمره عربستان

مسلمانان سراسر جهان و افرادی که قصد سفر به عربستان برای انجام مناسک حج دارند، برای ورود به خاک این کشور باید ویزا عمره عربستان دریافت کنند، این در حالی است که ویزا توریستی عربستان برای گردشگران و مسافرانی صادر می‌شود که قصد رزرو تور عربستان یا سفر سیاحتی و توریستی به شهرهای غیرمذهبی این کشور یا رزرو تور ترکیبی برای سفر به شهرهای مذهبی و غیرمذهبی دارند. البته این نکته قابل توجه است که وزارت حج و عمره عربستان به دارندگان سایر ویزاها و افرادی که با هدف بازدید از عربستان به این کشور سفر می­کنند نیز اجازه می‌دهد که در مدت اقامت خود حج عمره را به جا آورند.

دریان سفر امید

نحوه دریافت ویزا توریستی عربستان

همانطور که گفته شد، دریافت ویزا توریستی عربستان به تازگی برای مسافران ایرانی امکان‌پذیر شده و گردشگران ایرانی نیز می‌توانند با دریافت این ویزا از شهرهای غیرزیارتی این کشور دیدن کنند. در حال حاضر ویزا عربستان برای سفرهای توریستی به صورت کاملا الکترونیکی صادره شده و به دارنده ویزا اجازه داده می­شود برای حداکثر 90 روز در این کشور اقامت کند. صدور ویزا توریستی عربستان بین 10 تا 15 روز طول می‌کشد. لازم به ذکر است که برای ورود به عربستان با این نوع ویزا حتما باید بلیط پرواز دو طرفه و مدارک رزرو هتل که از سوی شرکت مسافرتی تایید شده را به همراه داشت.

نحوه دریافت ویزا عمره عربستان

در گذشته صدور ویزا عربستان از طریق سفارت یا کنسولگری این کشور در ایران انجام می­‌شد، ولی در حال حاضر ویزا عمره عربستان نیز مانند سایر ویزاهای این کشور به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ویزا عربستان صادر می­‌شود. زائران عمره می‌توانند برای دریافت ویزا عمره عربستان از طریق دفاتر زیارتی اقدام کنند. اعتبار ویزا عمره عربستان نیز مانند ویزا توریستی به مدت سه ماه، یعنی 90 روز است.

شرط اصلی دریافت ویزای عربستان داشتن اسکن با کیفیت کارت اقامت یا ویزای دبی به همراه اسکن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و عکس پرسنلی می‌باشد.

ویزای عربستا -کاماپرس

مراحل صدور ویزا عربستان

1- تکمیل فرم‌ درخواست: در قدم اول باید فرم درخواست ویزا را از سامانه ویزا عربستان دریافت و آن را به دقت پر کرد. این فرم شامل اطلاعاتی هچون اطلاعات هویتی، هدف سفر، مدت‌زمان اقامت و سایر اطلاعات است.

2- ارسال فرم و مدارک پیوست: در گذشته فرایند اخذ ویزا حضوری بود و متقاضیان پس از تکمیل فرم‌ها باید برای گرفتن وقت سفارت اقدام می‌کردند، اما امروزه باید فرم درخواست و مدارک پیوست را به صورت آنلاین برای سفارت عربستان ارسال کرد.

3- پرداخت هزینه سفارت: در نهایت پس از پرداخت هزینه صدور ویزا، مدارک متقاضی بررسی شده و در صورت تایید سفارت، ویزا توریستی یا ویزه عمره عربستان صادر می‌شود.

دریافت ویزا عمره عربستان با «همیشه سفر»

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی همیشه سفر، یک مجموعه معتبر و فعال در حوزه گردشگری است که با برخورداری از تیم متخصص، خدمات ویژه‌ای همچون فروش بلیط هواپیما چارتری داخلی و خارجی، خدمات اخذ ویزا، رزرو هتل و اجرای انواع تورهای داخلی و خارجی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شرکت همیشه سفر برای اولین بار در ایران به برگزاری تور عربستان در پاییز 1402 ‌پرداخته است و متقاضیان برای سفر به عربستان می­توانند خدمات اخذ ویزا عربستان را از این مجموعه دریافت کنند. همچنین با رزرو پکیج تور عربستان می‌توان صفر تا صد سفر خود از اخذ ویزا گرفته تا رزرو هتل، بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی را به همیشه سفر سپرد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به وبسایت hamishehsafar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 09224001167 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز