راهنمای خرید فرش وینتیج

فرش وینتج - کاماپرس
ژیوار

فرش وینتیج یا کهنه نما یکی از انواع فرش های پرطرفدار و محبوب در دکوراسیون های مدرن و امروزی محسوب می‌شود. فرش وینتیج با برخورداری از ظاهری اصیل، موجب ایجاد هارمونی جذابی از طرح های اصیل و مدرن در دکوراسیون خانه می‌شود. به گزارش کاماپرس، با توجه به نقش حیاتی فرش در چیدمان خانه‌های ایرانی، انواع فرش های ماشینی در سبک ها و طرح های گوناگون طراحی شده است. فرش وینتیج یا فرش کهنه نما یکی از سبک های محبوب است که شباهت کم‌نظیر آن به فرش های قدیمی و دستباف، علاوه بر اصالت بخشیدن به نمای خانه، موجب ایجاد گرما و آرامش می‌شود. البته خرید فرش وینتیج با کیفیت و اصل نیازمند آشنایی بیشتر است.

این گزارش به معرفی فرش وینتیج و راهنمای خرید آن پرداخته است.

فرش وینتج - کاماپرس

وینتیج چه معنایی دارد؟

واژه وینتیج در زبان فرانسوی به معنای عتیقه بوده و به وسایلی اطلاق می‌شود که عمر آن‌ها بیش از 20 سال است. فرش وینتیج نیز شامل فرش هایی است که به نحوی طراحی و نگارگری می‌‎شود که قدیمی تر از سنش به نظر رسیده و شبیه به فرش های عتیقه دستباف باشد. در واقع این فرش در طول زمان قدیمی نشده و به عبارتی فقط کهنه نما است.

فرش وینتج - کاماپرس

دریان سفر امید

ویژگی‌های فرش وینتیج

ویژگی‌ها و مزایای متعدد فرش وینتیج، آن را به یکی از انواع فرش های محبوب در میان خانواده‌های ایرانی تبدیل کرده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها یا مزایای فرش وینتیج در ادامه آمده است.

ظاهر زیبا و چشم‌نواز: انواع فرش وینتیج در رنگ و طرح های بسیار خلاقانه و چشم‌نواز طراحی شده و به فروش می‌رسد. به عنوان مثال این فرش ها معمولا دارای سایه روشن در رنگ هستند که جذابیت خاص به منزل می‌بخشند.

اصالت: استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون با توجه به شباهت این فرش به انواع فرش های قدیمی و دستباف، جلوه‌ای اصیل و شیک به فضای خانه می‌بخشد.

لطافت بالا: با توجه به استفاده از نخ 100درصد اکریلیک در بافت و تولید فرش وینتیج، این نوع فرش معمولا از نرمی، لطافت و در نتیجه کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

هماهنگی با انواع دکوراسیون: از دیگر مزایای خرید فرش وینتیج، قابلیت ست‌پذیری و هماهنگی آن با انواع دکوراسیون اعم از کلاسیک و مدرن و مینیمال است.

فرش وینتج - کاماپرس

نکات لازم برای خرید فرش وینتیج

خرید فرش وینتیج اصل و مناسب با دکوراسیون هر خانه باید با توجه به برخی نکات ضروری انجام شود که تعدادی از آنها در ادامه آمده است.

ست کردن با مبل ها: در هنگام خرید فرش وینتیج باید توجه داشت که رنگ و طرح فرش با مبلمان خانه هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر مبل ها طرح های زیادی دارند، بهتر است فرش های مینیمال با طرح ساده انتخاب کرد.

ست کردن با پرده ها: برای ست کردن پرده های خانه با فرش وینتیج نیز دقیقا باید مانند مبلمان عمل کرد. اگر پرده هایی با طرح های ساده و مینیمال دارید، انتخاب فرش وینتیج با طرح های زیاد، ترکیب جذابی به وجود می‌آورد.

هماهنگی با دکوراسیون خانه: فرش وینتیج در طرح ها و مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود است. اگر سبک دکوراسیون شما شلوغ و کلاسیک بوده و اکسسوری‌های زیادی در خانه دارید، انتخاب فرش وینتیج با طرح های ساده تر به خلوت نشان داده شدن فضای منزل کمک می‌کند.

ابعاد فرش: سایز و ابعاد فرش از دیگر مواردی است که در خرید فرش وینتیج باید مدنظر قرار گیرد. ترجیحا سعی کنید ابعاد فرش وینتیج را به نحوی انتخاب کنید که پایه‌های مبل روی آن‌ها قرار نگرفته و یک فاصله 10 تا 20 سانتی‌متری بین آن‌ها باشد.

فرش وینتج - کاماپرس

قیمت فرش وینتیج

قیمت فرش وینتیج در مقایسه با فرش های سنتی و دستباف، ارزان تر است و در فرش‌های ماشینی، ممکن است به دلیل پرفروش بودن کمی گران تر باشد؛ با این حال، قیمت فرش وینتیج به موارد متعددی همچون اندازه و ابعاد فرش، کیفیت، میزان تراکم یا شانه فرش، جنس نخ به کار رفته در آن، میزان طرح و نقش ها و حتی فروشگاه یا مرکزی که از آن خرید می‌کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت فرش وینتیج که با واسطه به دست شما می‌رسد، از قیمت فرش ماشینی که به‌صورت مستقیم خریداری می‌شود، بسیار گران تر است.

خرید انواع فرش وینتیج از «قالی کاشان»

قالی کاشان، یکی از مراکز معتبر و باسابقه در زمینه فروش انواع فرش ماشینی کاشان از بهترین برندها همچون فرش محتشم، فرش بزرگمهر، فرش عقیق، دیرین فرش آریا و فرش میناز است. این مجموعه با فروش مستقیم و بدون واسطه، تمامی محصولات خود را با قیمت کارخانه به دست مشتری می‌رساند. با خرید از قالی کاشان می‌توان از مزایای ارسال رایگان، گارانتی بازگشت وجه و ضمانت 120 ماهه نیز بهره‌مند شد.

علاقه­‌مندان برای خرید انواع فرش وینتیج در طرح ها و سبک های متنوع می‌توانند به سایت رسمی قالی کاشان به آدرس https://ghaliekashan.com مراجعه کنند و پس از مشاهده عکس فرش ها، برای مشاوره و خرید از طریق شماره تلفن همراه 09130677797 با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : قالی کاشان
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز