راهنمای انتخاب بهترین نرم‌ افزار فروشگاهی

ژیوار

در گذشته خرید نرم‌افزار برای مدیریت فروشگاه چندان ضروری نبود و فروشندگان برای فرآیندهای اجرایی دستی زمان‌بر به مدیریت می‌پرداختند. در حال حاضر به دلیل گسترش فروشگاه‌ها و همچنین اهمیت صرفه‌جویی در زمان، خرید نرم‌افزارهای فروشگاهی به میزان زیادی در تسریع روند فروش نقش دارد. با این حال تنوع نرم‌افزارهای فروشگاهی ممکن است باعث سردرگمی بسیاری از خریداران شود.

کاماپرس در ادامه‌ی این گزارش به بررسی نکاتی که افراد قبل از خرید نرم‌افزار فروشگاهی باید در نظر داشته باشند، پرداخته است.

راهنمای انتخاب بهترین نرم‌افزار فروشگاه

کاربران قبل از انتخاب بهترین نرم‌افزار فروشگاهی باید به بررسی نیازهای فروش خود بپردازند و انتخاب کنند که کدام نرم‌افزار برای کسب‌وکارشان مناسب است. یکی دیگر از ملاک‌های مهم که در انتخاب نرم‌افزار فروشگاهی می‌توان مد نظر قرار داد، بودجه لازم است. در این شرایط کاربران باید در نظر داشته باشند که نرم‌افزارهای ارزان‌تر ممکن است برخی از ویژگی‌های ضروری را نداشته باشند و نتوانند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

یکی دیگر از مسائل مهمی که کاربران برای خرید نرم‌افزار فروشگاهی توجه کنند، قابلیت استفاده از آن برای شعبه‌های مختلف است. این قابلیت برای کسب‌وکارهایی که دارای شعبه‌های مختلف هستند و یا به طور زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند، به میزان زیادی اهمیت دارد. همچنین کاربران باید بررسی کنند که سیستم نرم‌افزار فروش نیازهای کسب‌وکارشان را برآورده می‌کند. برای مثال یک هتل نیازمند سیستم مدیریت رزرو اتاق است و در مقابل رستوران نیاز به سیستم مدیریت رزرو میز دارد.

دریان سفر امید

نکات مهم در انتخاب بهترین نرم‌افزار فروش فروشگاهی

در صورتی که کاربران به دنبال خرید نرم‌افزار فروش فروشگاهی تک‌ شعبه باشد، فرآیند ساده‌تری برای انتخاب نرم‌افزار در پیش خواهند داشت. با این حال با توجه به تفاوت‌ و گستردگی نیازهای هر صنف فروشگاهی، انتخاب نرم‌افزار کامل و جامع کار دشواری خواهد بود. کاربران باید به دنبال نرم‌افزاری باشند که امکانات متنوعی داشته باشد و بتوانند بر اساس نیازها و سیاست‌گذاری‌های فروشگاهی خود باید امکانات هر بخش را فعال کنند.

یک نرم‌افزار فروش فروشگاهی ایده‌آل باید بتواند همه بخش‌های مربوط به ارتباط با تامین‌کننده، فروش، حسابداری، خزانه‌داری، باشگاه مشتریان و فرآیندهای مربوط به امتیازدهی را در بر بگیرد. همچنین نرم‌افزارهای فروش فروشگاهی باید اطلاعات مربوط به فروش اینترنتی و انبارداری و انبارگردانی را نیز به طور یکپارچه اجرا کنند و گزارش‌های آن را در اختیار کاربران قرار دهند. این گزارش‌ها به تصمیم‌گیری بهینه مدیران فروشگاهی کمک می‌کند.

مزیت‌های انتخاب نرم‌افزار فروشگاهی جامع

نرم‌افزارهای جامع نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای هر یک از بخش‌ها و دپارتمان‌های مختلف را از بین می‌برند و می‌توانند به خوبی هماهنگی لازم بین هر بخش را ایجاد کنند. همچنین در صورتی که افراد از چند نرم‌افزار فروشگاهی برای بخش‌های گوناگون استفاده کنند، مجبور می‌شوند خروجی هر نرم‌افزار را در بخش دیگر بارگزاری کنند. در مقابل استفاده از نرم‌افزار فروش فروشگاهی جامع به میزان زیادی در تسریع فرآیندهای فروش نقش دارد.

بهترین نرم‌افزار فروشگاهی جامع می‌تواند همه‌ی داده‌های مربوط به تامین کالا، سود و زیاد و خرید و فروش را به صورت یک‌جا ذخیره کند. به همین جهت نیازی نیست که کاربران هر بخش با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف این اطلاعات را جمع‌آوری کنند. در صورتی که کاربران با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف این طالاعات را جمع‌آوری کنند، یک خطا و اشتباه کوچک ممکن است همه‌ی محاسبات را به هم بزند.

ویژگی‌های بهترین نرم‌افزار فروشگاه زنجیره‌ای

نرم‌افزار فروشگاه‌ زنجیره‌ای باید بتواند بین شعبه‌های مختلف اتصال آنلاین برقرار کند تا کاربران بتوانند به صورت لحظه‌ای به اطلاعات فروش و موجودی کالا هر شعبه دسترسی داشته باشند. همچنین متصل بودن شعبه‌های مختلف به یک نرم‌افزار فروش جامع باعث می‌شود که کاربران بتوانند تغییرات قیمت را به صورت لحظه‌ای اعمال کنند. همچنین این نرم‌افزارها باید قابلیت فعالیت به صورت آفلاین را داشته باشند تا در صورت قطعی اینترنت بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

بهترین نرم‌افزار فروشگاه‌ زنجیره‌ای باید قابلیت نمایش تجمیع داده‌ها در داشبوردهای مدیریتی BI و همچنین ارائه‌ی گزارش‌های مختلف را داشته باشد. این گزارش‌ها و اطلاعات به میزان زیادی در مدیریت استراتژیک فروش و کسب‌وکار نقش دارند. بهترین نرم‌افزار فروش فروشگاهی اطلاعات مربوط به تحلیل رفتار مشتری را با استفاده از فاکتورهای تحلیل عاملی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری بهتر در رابطه با تامین کالا و نحوه چیدمان آن برای تاثیرگذاری بیشتر برای مشتریان استفاده کنند.

همچنین بهترین نرم‌افزار مدیریت فروش روش‌های پرداخت مختلف مانند کیف پول دیجیتال، بن هدیه و پرداخت نقدی را نیز ارائه می‌دهد. با استفاده از این قابلیت‌های نرم‌افزار فروش می‌توان سیستم‌های امتیازدهی و طرح‌های تخفیفی را برای مشتریان در نظر گرفت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار فروشگاهی، قابلیت تعیین سطح دسترسی پرسنل و همچنین رابط کاربری آسان است. باید در نظر داشت که نیازی به دسترسی همه‌ی کارمندان به بخش‌های مختلف فروش نیست و کاربران باید بتوانند میزان دسترسی پرسنل را تنظیم کنند. رابط کاربری ساده نیز به افراد کمک می‌کند در مدت زمان بسیار کوتاهی استفاده از نرم‌افزار را یاد بگیرند.

خرید بهترین نرم‌افزار فروش فروشگاهی از «کیان نور رایانه»

شرکت کیان نور رایانه با بیش از 24 سال سابقه، بهترین و جامع‌ترین نرم‌افزار فروش فروشگاهی را ارائه کرده است. این مجموعه در حال حاضر با تعداد زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور همکاری می‌کند. افراد می‌توانند برای خرید نرم‌افزار از این مجموعه اقدام کنند و همه‌ی فرآیندهای مربوط به نصب، راه‌اندازی و آموزش استفاده به عهده این مجموعه خواهد بود. افراد با خرید نرم‌افزار کیان نور رایانه می‌توانند از کلیه‌ی خدمات پشتیبانی و دریافت نسخه‌های جدید و آپدیت بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://kyansoftco.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : کیان نور رایانه
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز