راهنمای اخذ ویزای کانادا

ویزای کانادا -کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کانادا کشوری توسعه یافته است و بدین جهت افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. داشتن زندگی با کیفیت و ساختن آینده ایده‌آل، از مهم‌ترین دلایل متقاضیان برای مهاجرت به کانادا است. همچنین فرصت‌های شغلی مناسب و سیستم آموزشی مطلوب از مهم‌ترین مزایای زندگی در کانادا محسوب می‌شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هزینه‌های مهاجرت به کانادا، دلایل رد یا ریجکت شدن ویزا و تعیین وقت سفارت آن ‌پرداخته است.

هزینه مهاجرت به کانادا

برای اقامت در کانادا به حداقل 13 هزار و 200 دلار کانادایی نیاز دارید. این مبلغ مایحتاج یک فرد مجرد را به صورت متوسط پوشش می‌دهد‌. البته اگر قصد دارید که با سایر اعضای خانواده مهاجرت کنید، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین باید سایر هزینه‌های غیرمنتظره مانند مالیات ورودی، هزینه‌های حمل و نقل اقلام، قانونی‌سازی اسناد و نظایر  آن را هم در نظر بگیرید.

هزینه ویزای کانادا

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، استانداردی برای هزینه‌های پردازش دولتی تنظیم کرده که باید همراه با درخواست‌های ویزا ارائه شود. این هزینه‌ها صرف نظر از ملیت یا کشور مبدأ متقاضیان، یکسان است. هزینه‌های پردازش برای ویزای اقامت دائم یا موقت به تعداد  متقاضیان اصلی و همراهانشان بستگی دارد. این موضوع جدا از هزینه‌هایی است که به یک نماینده مجاز مانند وکیل باید پرداخت شود.

زمانی که برای ویزای کانادا درخواست می‌دهید، باید هزینه درخواست و رسیدگی به آن را پرداخت کنید. این هزینه‌ها به عنوان هزینه‌های سفارت کانادا بوده، اما مبلغ آن بستگی به نوع ویزای درخواستی افراد دارد.

ویزای کانادا-کاماپرس

تعیین وقت سفارت کانادا

برای اخذ ویزای کانادا باید مراحل انگشت‌نگاری و دریافت عکس دیجیتال را انجام داد که مستلزم دریافت وقت سفارت کانادا است. همچنین برخی متقاضیان، بسته به نوع ویزای درخواستی خود باید در جلسه مصاحبه حاضر شوند که معمولا این کار در سفارت کانادا، کنسولگری یا دفاتر درخواست ویزا انجام می‌شود.

به دلیل بسته بودن سفارت کانادا در تهران، برای انگشت نگاری باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، دبی، ارمنستان، آذربایجان، عراق و پاکستان مراجعه‌ کرد.

وقت سفارت کانادا توسط کارگزاری VFSGlobal و با توجه به کشور محل انگشت نگاری متقاضی تعیین می‌شود. زمان دقیق وقت سفارت کانادا، در اکانت کاربری متقاضی مشخص شده و معمولا بین دو تا پنج روز بعد از مشخص شدن وقت سفارت می‌توان در این مراکز حضور یافت. لازم به ذکر است، در صورتی که متقاضی بخواهد وقت سفارت بگیرد، لزومی به پرداخت هزینه نیست. همچنین برای گرفتن وقت سفارت کانادا به اسکن یا عکس واضح پاسپورت نیاز است، ولی هنگام مراجعه برای انگشت‌نگاری، باید اصل پاسپورت و برگه بیومتریک را همراه خود داشت.

ویزای کانادا -کاماپرس

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

رد شدن ویزای کانادا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما متقاعد نشدن مسئول صدور ویزا از ترک کردن کانادا پس از اتمام مدت ویزا عمدتا علت ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا است؛ چراکه ممکن است گمان کند متقاضی قصد اقامت بلندمدت یا دائم در کانادا دارد. به علاوه، وجود مشکلات در پرونده و کمبود مدارک نیز از دیگر دلایل ریجکت شدن ویزا است.

همچنین از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزا می‌توان به عدم ارائه مدارک کافی مالی و نداشتن بودجه برای پرداخت هزینه  در طول سفر، عدم ارسال درست و کامل مدارک و فرم­ها، عدم سابقه کافی در سفرهای قبلی، نداشتن برنامه درست و مشخص برای سفر، عدم کفایت مالی شخص دعوت کننده، قانع نشدن افسر مسئول رسیدگی از هدف سفر متقاضی به کانادا و محکم نبودن دلایل وابستگی متقاضی به کشور مبدا اشاره کرد.

اقدام دوباره برای اخذ ویزای کانادا پس از ریجکت شدن

قانون مشخصی برای اینکه در چه بازه زمانی پس از رد شدن درخواست ویزای کانادا می­‌توان درخواست مجدد داد، وجود ندارد، اما به لحاظ تجربی بهتر است که ابتدا علت اصلی ریجکت شدن ویزا را بدانید و سپس برای رفع مشکل اقدام کنید. پس از رفع مشکل پرونده می­توان بلافاصله درخواست مجدد را ثبت کرد.

لازم به ذکر است که در این صورت باید تمامی هزینه‌های مربوط به اداره مهاجرت و انگشت‌نگاری را دوباره پرداخت کرد.

ویزای کانادا-کاماپرس

اخذ آسان ویزای کانادا با “سلام ویزا”

گروه مهاجرتی سلام ویزا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت انواع ویزا و طی کردن مراحل مختلف آن است. این گروه با سال‌ها تجربه و برخورداری از کادر متشکل از برترین وکلا و کارشناسان برجسته، مشاوره مناسب را به متقاضیان ارائه و از طریق ارتباط مستقیم با مراجع و نهادهای مهاجرتی مرتبط، هزینه‌های جانبی آن را کاهش می‌دهد. در این مجموعه، پرونده مهاجرتی افراد از اولین مرحله یعنی مشاوره تا آخرین مرحله به صورت جداگانه توسط متخصص مربوط به آن انجام می‌شود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارتباط مستقیم با کارشناسان سلام ویزا می‌توانند با شماره تلفن همراه 09039210465 تماس گرفته یا به وبسایت www.salamvisa.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز