راهنمای اجاره خودرو در دبی

ژیوار

با توجه به بالا بودن هزینه‌های حمل‌ونقل در دبی و دردسرهای استفاده از حمل و نقل عمومی می‌توان گفت که اجاره خودرو در دبی راه حلی مناسب و با صرفه به حساب می‌آید. هزینه اجاره خودرو در دبی روزانه حداقل 120 درهم بوده و برای دریافت آن ارائه گواهینامه بین المللی و پاسپورت لازم است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی و پاسخ به برخی از سوالات مسافران در مورد اجاره خودرو در دبی پرداخته است.

گواهینامه بین المللی چیست؟

برای اجاره خودرو در دبی لازم است که فرد، گواهینامه بین‌المللی داشته باشد. این گواهینامه با گواهینامه عادی متفاوت است و دو تا سه سال نیز اعتبار دارد. البته بدون داشتن گواهینامه ملی نمی‌توان برای دریافت این گواهینامه اقدام کرد. این گواهینامه علاوه بر زبان فارسی به هفت زبان بین المللی از جمله انگلیسی، فرانسوی، روسی، عربی، آلمانی، چینی و اسپانیایی ترجمه می‌شود.

اعتبار این گواهینامه زمانی مورد تایید است که همراه با گواهینامه ملی ارائه شود. این مدرک بین المللی به شکل کارت، دفترچه یا ترکیبی از این دو در اختیار متقاضیان قرار می­گیرد و توسط مراجع ذی­‌صلاح کشورهای مختلف صادر می‌شود.

دریان سفر امید

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه بین المللی

برای اجاره خودرو در دبی یا هر کشور دیگری نیاز است که متقاضی، گواهینامه بین‌المللی را در کشور خود دریافت کند. ایرانیان نیز برای دریافت این گواهینامه باید اصل گواهینامه خود را با اعتبار حداقل یک ماه ارائه دهند تا بتوانند گواهینامه بین‌المللی با اعتبار حداقل یک ساله دریافت کنند.

برای دریافت گواهینامه بین‌المللی نیاز به ارائه عکس تمام رخ 3 در 4 (برای خانم‌ها عکس با حجاب)، اصل تصویر صفحه اول گذرنامه و فرم تکمیل شده درخواست است. مبلغ گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله 430 هزار تومان و سه ساله یک میلیون و 200 هزار تومان است.

برای دریافت یک روزه این گواهینامه باید به مراکز اصلی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران مراجعه کرد. روش دوم نیز مراجعه به یکی از نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در سراسر کشور است. در روش سوم می‌توان به صورت آنلاین و از طریق وبسایت مربوطه برای دریافت این گواهینامه درخواست داد.

هزینه‌­های جانبی اجاره خودرو در دبی

علاوه بر هزینه‌های مربوط به اجاره خودرو در دبی که بر اساس نوع خودرو متفاوت است، هزینه‌های دیگری مانند بنزین نیز به آن اضافه می­شود. هزینه هر لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت دبی 3.3 درهم عنوان شده و علاوه بر آن، هزینه اجاره صندلی کودک روزانه 30 درهم بوده که برای کودکان کمتر از چهار سال اجباری است. اجاره جی پی اس یا مسیریاب در دبی برای هر شب 20 درهم است و در صورت درخواست متقاضیان، راننده و مترجم با دستمزد روزانه 450 درهم نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد.

محدودیت­‌های رانندگی با اجاره خودرو در دبی

اجاره خودرو در دبی متناسب با نوع خودرو می‌تواند هزینه‌های مازاد داشته باشد. برای مثال خودروهای اکونومی یک درهم، خودروهای گروه ب و ث دو درهم و خودروهای لوکس در هر کیلومتر سه درهم هزینه اضافی خواهند داشت.

محدودیت رانندگی به صورت میانگین، روزانه 200 کیلومتر در نظر گرفته شده و برای پنج روز 1000 کیلومتر است.

نحوه تحویل خودرو در دبی

اگر مدت اجاره خودرو در دبی بیش از دو روز باشد، برای تحویل خودرو در هتل یا فرودگاه لازم به پرداخت هزینه جداگانه نیست، ولی اگر مدت اجاره کمتر از دو روز باشد، برای تحویل خودرو باید 50 درهم اضافه نیز پرداخت کرد. هزینه پارکینگ برای تحویل خودرو در فرودگاه دبی نیز حدود 30 درهم است.

اجاره خودرو در دبی با «بریم دبی»

اجاره خودرو در دبی و همچنین امکانات دیگری مانند دریافت ویزای توریستی و خرید تورهای تفریحی مختلف در این شهر لوکس، از طریق وبسایت بریم دبی فراهم شده است. بریم دبی، یک سایت معتبر در زمینه ارائه خدمات مربوط به تفریحات و امکانات رفاهی دبی است که در سریع‌ترین زمان ممکن و با روشی بسیار آسان امکانات مورد نظر را ارائه می­‌دهد.

علاقه­‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید بلیط تفریحات دبی می‌توانند به وبسایت www.berimdubai.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02188896036 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بریم دبی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز