راهنمایی انتخاب گوشی نوکیا با قیمت زیر ۵ میلیون تومان

گوشی نوکیا - کاماپرس
لست سکند

نوکیا از اواخر دهه ۸۰ ، فعالیت خود را در بازار موبایل آغاز کرد. این برند نوستالژی به عنوان شناخته‌ترین برند گوشی موبایل انتخاب شده است که با عرضه گوشی‌های ساده توانست به شهرت جهانی برسد. از طرفی این شرکت با ظهور گوشی‌های هوشمند، تولید گوشی‌های لمسی خود را آغاز کرد. معمولا گوشی‌های نوکیا در لیست محصولات اقتصادی بازار قرار می‌گیرند که خرید آن‌ها برای کاربرهایی که بودجه محدودی دارند مناسب است. در ادامه این مطلب با راهنمایی انتخاب گوشی نوکیا با قیمت زیر ۵ میلیون تومان همراه ما باشید، تا با شناختی بهتر برای خرید گوشی نوکیا اقدام نمایید.

چرا گوشی نوکیا بخریم؟

در حال حاضر، برندهای مختلفی در بازار موبایل حضور دارند که هر کدام با عرضه گوشی‌های مختلف، سهم بازاری بدست آوردند. نوکیا جزو آن دسته از برندهایی محسوب می‌شود که گوشی‌های آن به مقرون به صرفه و مقاوم بودن معروف هستند. عمده‌ترین دلایلی که شما را برای خرید گوشی نوکیا ترغیب می‌کند، موارد زیر هستند:

  • قیمت مقرون به صرفه گوشی: با افزایش نرخ تورم و قیمت ارز، بسیاری از کاربرها به دنبال خرید گوشی با قیمت اقتصادی هستند و در میان برندهای مختلف، نوکیا بهترین گزینه محسوب می‌شود. گوشی‌های لمسی این شرکت از قابلیت‌های گسترده‌ و به‌روزی مانند سایر گوشی‌ها بهره می‌برند و از طرفی با قیمت مقرون به صرفه‌ای به فروش می‌رسند.
  • مقاومت و کیفیت بالای گوشی‌ها: از دیگر دلایل برتری نوکیا نسبت به برندهای اقتصادی بازار، کیفیت ساخت بالای گوشی‌ها است که خیال شما را بابت ضربه یا فشارهای احتمالی راحت می‌کند. این شرکت توجه خاصی به کیفیت بالای گوشی‌های خود دارد و همواره شاهد گوشی‌هایی مقاوم با بدنه پلاستیکی مستحکم هستیم.
  • به‌روز بودن گوشی‌ها: در آخر به بخش نرم‌افزاری دستگاه‌ها می‌رسیم که برخلاف انتظار عموم، نوکیا جزو شرکت‌هایی است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر از سایر برندها برای گوشی‌های خود منتشر می‌کند. این موضوع می‌تواند تجربه کاربری بهتر و امنیت بالاتر را در گوشی‌های نوکیا را برای شما فراهم کند.

معرفی بهترین گوشی‌های نوکیا زیر ۵ میلیون تومان

گوشی موبایل نوکیا G21 با ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

بدون شک یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های نوکیا، گوشی موبایل نوکیا G21 با ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت است. این گوشی اقتصادی از جدیدترین محصولات نوکیا محسوب می‌شود که به لطف ظاهر جذاب و طراحی ارگومونی، حس خوبی را هنگام کار با گوشی به شما منتقل می‌کند. ساختار گوشی از پلاستیک باکیفیت تشکیل شده است که کیفیت ساخت بالایی دارد و روی بدنه آن، شاهد دوربین‌های سه‌گانه هستیم. همچنین در پنل جلویی، نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD را مشاهده می‌کنیم که با رزولوشن HD حضور دارد. این نمایشگر ۹۰ هرتزی، تولید نور ۴۰۰ نیتی را ارائه می‌دهد که کیفیت تصویر مناسبی دارد و در این بازه قیمتی، عملکرد رضایت‌بخشی از خود به نمایش می‌گذارد.

در بخش پردازشی، گوشی نوکیا G21 می‌توانست از پردازنده بهتری استفاده کند؛ اما نوکیا برای کاهش هزینه‌ها، از تراشه Unisoc T606 استفاده کرده است که عملکرد نسبتا خوبی دارد. این تراشه ۱۲ نانومتری به همراه ۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Mali-G57، سرعت عملی خوبی در اجرای کارهای روزمره، وب‌گردی و اجرای نرم‌افزارهای مختلف از خود به نمایش می‌گذارد. از طرفی در بخش عکاسي، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و ۲ سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق را مشاهده می‌کنیم. دوربین اصلی در شرایط نوری ایده‌‌آل، عکس‌های معمولی ثبت می‌کند و می‌توان از آن برای عکاسی روزمره استفاده کرد. اما سایر دوربین‌ها عملکرد چشم‌گیری ندارند و تصاویر خروجی آن‌ها چنگی به دل نمی‌زند.

بخش شارژدهی یکی از نقاط قوت گوشی نوکیا G21 محسوب می‌شود. این گوشی از باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که در حالت استفاده معمولی و کارهای روزانه، تقریبا ۲ روز می‌تواند دوام داشته باشد. عملکرد باتری نسبت به رقبای خود در این بازه قیمتی، بی‌نظیر است. از طرفی در جعبه دستگاه، آداپتور ۱۸ واتی به چشم می‌خورد که سرعت شارژ بالایی ندارد و برای شارژ کامل باتری، تقریبا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. با توجه به قیمت گوشی نوکیا، می‌توان گفت گوشی نوکیا G21‌ یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان گوشي‌های اقتصادی است که می‌تواند در تمامی بخش‌ها، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

راز آسمان پایتخت

مقایسه گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31

بسیاری از کاربرها گوشی نوکیا G21 را رقیب جدی نوکیا C31 می‌دانند. اما بد نیست به مقایسه گوشی نوکیا G21 با نوکیا C31 بپردازیم. هردو گوشی در لیست محصولات اقتصادی بازار قرار می‌گیرند؛ با این تفاوت، گوشی نوکیا G21 دستخوش ارتقاهای قابل توجهی شده است. این گوشی در بخش نمایشگر از پنل ۹۰ هرتزی باکیفیت‌تری بهره می‌برد، در حالی که حداکثر نرخ نوسازی نوکیا C31 به ۶۰ هرتز می‌رسد. دوربین‌ اصلی ۵۰ مگاپیکسلی نوکیا G21، عملکرد بهتری نسبت به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی نوکیا C31 از خود به نمایش می‌گذارد و نوکیا G21، گزینه مناسب‌تری برای عکاسی محسوب می‌شود.

گوشی نوکیا - کاماپرس

از طرفی در بخش پردازشی، پردازنده ۱۲ نانومتری Unisoc T606 در گوشی نوکیا G21 دارای قدرت پردازشی بهتر در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف است. اما در گوشی نوکیا C31، شاهد تراشه ناشناخته Unisoc SC9863A هستیم که از معماری ۲۸ نانومتری بهره می‌برد. پردازنده نوکیا C31، عملکرد به مراتب ضعیف‌تری نسبت به نوکیا G21 دارد و حتی برای کارهای روزمره دچار مشکل خواهید شد. اما در قسمت شارژدهی، هردو گوشی از یک باتری بهره می‌برند و طول عمر مشابهی دارند. البته ناگفته نماند که سرعت شارژ آداپتو در نوکیا G21 بیشتر است و مدت زمان کمی برای شارژ کامل باتری صبر خواهید کرد.

با توجه به تعاریف فوق، می‌توان گفت که گوشی موبایل نوکیا G21 نسخه رم ۶، ارزش خرید بالایی نسبت به نوکیا C31 دارد و در این بازه قیمتی، یکی از بهترین گوشی‌های بازار از لحاظ نمایشگر، سخت‌افزار، دوربین، طراحی، کیفیت ساخت و باتری محسوب می‌شود.

گوشی موبایل نوکیا G11 Plus با ظرفیت ۶۴ رم ۴ گیگابایت

گوشی نوکیا جی ۱۱ پلاس در سال ۲۰۲۲ روانه بازارهای جهانی شد. این گوشی از ظاهری اقتصادی بهره می‌برد و با نگاهی به قاب جلویی و پشتی دستگاه، می‌توان تشخیص داد که با یک محصول مقرون به صرفه مواجه هستیم. ساختار کلی گوشی از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است که مقاومت نسبتا خوبی در مقابل فشار و خط و خش دارد. در نمای جلویی نمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD به چشم می‌خورد که تنها ۸۲.۱ درصد از فضای قاب را در اختیار دارد و از طراحی قدیمی بهره می‌برد. از طرفی نمایشگر، با کیفیت تصویر HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، عملکرد بسیار خوبی نسبت به رقبا در این بازه قیمتی از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین میزان نوردهی ۴۰۰ نیت، کار با گوشی را در محیط‌های روشن راحت‌تر می‌کند؛ اما نباید انتظار داشت که در مقابل نور خورشید، محتوای نمایشگر به صورت واضح قابل دید باشند.

گوشی نوکیا - کاماپرس

بخش پردازشی این گوشی مانند نوکیا G21، از پردازنده ۱۲ نانومتری Unisoc T606 تشکیل شده است. نوکیا در کنار این پردازنده حداکثر ۴ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Mali-G57 را قرار داده که قدرت پردازشی مناسبی دارد؛ اما نسبت به گوشی نوکیا G21، مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند. از طرفی در بخش نرم‌افزاری، گوشی نوکیا G11 Plus به صورت پیش‌فرض روی اندروید ۱۲ اجرا می‌شود که امکان ارتقای آن به اندروید ۱۳ وجود دارد. نوکیا در این گوشی برای جلوگیری از هزینه‌ها، تنها ۲ دوربین تعبیه کرده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند.

دوربین اصلی از عملکرد خوبی برای عکاسی واید در محیط‌های روشن بهره می‌برد و می‌توان تصاویر معمولی با آن ثبت کرد. هچنین سنسور تخشیص عمق برای عکاسی پرتره به کمک شما می‌آید که قدرت تشخیص مناسبی برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه دارد؛ اما بوکه شدن پس‌زمینه آنچنان که باید طبیعی نیست و نمی‌توان انتظار جزئیات بالایی داشت. همچنین در پنل جلویی دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی حضور دارد که کیفیت عکس‌های آن، چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌توان عکس‌هایی با رزولوشن بالا ثبت کرد.

در آخر به بخش شارژدهی می‌رسیم که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی را در خود جای داده است. این باتری از طول عمر بالایی بهره می‌برد و در حالت استفاده معمولی، تقریبا ۱ روز کامل می‌تواند شما را همراهی کند. از طرفی سرعت شارژ آداپتور ۱۰ واتی موجود در جعبه دستگاه، تعریفی ندارد و برای شارژ کامل باتری از صفر تا صد درصد، بیش از ۱ ساعت زمان نیاز دارد.

جمع‌بندی

در این مطلب دو تا از بهترین گوشی‌های برند نوکیا با قیمت زیر ۵ میلیون تومان را به شما معرفی کردیم که ارزش خرید بالایی نسبت به سایر گوشي‌های اقتصادی دارند. این گوشي‌ها از سخت‌افزار مناسب، طراحی جذاب، نمایشگر باکیفیت و باتری پرظرفیتی بهره می‌برند. در حال حاضر، گوشی نوکیا G21 را می‌توان به عنوان بهترین گوشی اقتصادی نوکیا معرفی کرد که از لحاظ شارژدهی، نمایشگر و پردازنده نسبت به رقبای خود، برتری قابل توجهی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز