دکتر ساینا ؛ پاسخگویی آنلاین به 3 میلیون کاربر

دکتر ساینا-کاماپرس
ژیوار

با استفاده از پلتفرم سلامت دکتر ساینا می‌توان با ۲۵۰۰ پزشک متخصص به صورت آنلاین مشورت کرد.

کاماپرس در ادامه به معرفی اپلیکیشن دکتر ساینا و خدمات آن می‌پردازد؛

* پلتفرم سلامت دکتر ساینا برای قبل از مراجعه به پزشک، هنگام مراجعه و بعد از مراجعه به پزشک طراحی شده و بیمار می‌تواند در تمام این مراحل راهنمایی و یا خدمات پزشکی بگیرد.

* این استارتاپ با هدف تسهیل دسترسی بیماران به پزشکان آغاز به کار کرده است؛ به صورتی که نوبت در لحظه و بدوی نیاز به تایید منشی پزشک ثبت می‌شود. بیمار نیز با در دست داشتن کد رهگیری، در زمانی که اپلیکیشن مشخص کرده، به مطب پزشک مراجعه می‌کند.

* ایده به وجود آوردن استارتاپ دکتر ساینا از یک مشکل شخصی پدید آمد. مهدی خدادادی، مدیرعامل و بنیانگذار تیم دکترساینا از کودکی مشکل بینایی داشته و به همین دلیل ساعت‌های زیادی را در صف شلوغ مطب پزشکان برای ویزیت صرف کرده است. او بعد از طی کردن مراحل کودکی و نوجوانی به همراه دو جوان دیگر یعنی مهدی مشفق که با ۲۸ سال سن دکتری مدیریت استراتژیک بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی را داشت و همچنین ابوالفضل مقدسی ۳۲ ساله با مدرک لیسانس نرم‌افزار، اپلیکیشن دکتر ساینا را راه‌اندازی کردند.

دریان سفر امید

* همزمان با گسترش فضای آنلاین و افزایش دسترسی بیشتر به بستر اینترنت، بسیاری از خدمات حوزه سلامت از جمله مشاوره، ویزیت، تشخیص اولیه و تجویز دارو به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

* ساینا در تمامی زمینه‌های حوزه سلامت از جمله روانشناسی، زنان و زایمان، کبد و دستگاه گوارش، داخلی، آسم و آلرژی، ژنتیک، جراحی عمومی، پزشکی قانونی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، جراحی سرطان، بیهوشی روماتولوژی و سایر امور مربوط به حوزه سلامت فعالیت می‌کند.

* برای دسترسی به دکتر ساینا فقط به گوشی موبایل و اینترنت نیاز است. با شیوع ویروس کرونا استقبال از این استارتاپ توسط کاربران افزایش یافت.

* طبق اعلام گردانندگان استارتاپ دکتر ساینا، این استارتاپ هم‌اکنون با ۱۱۶ پزشک متخصص کرونا همکاری دارد. تاکنون بیش از 3 میلیون کاربر از خدمات دکتر ساینا استفاده کرده‌اند.

* یکی از فعالیت‌های کلیدی دکتر ساینا که با همکاری پژوهشگران و پزشکان فوق‌تخصص این مجموعه صورت گرفت، تدوین دفترچه راهنمای واکسن کرونا بود که حاوی توضیحات جامعی از مراحل تولید، فواید و عوارض این واکسن است.

* به باور عوامل این مجموعه مشاوره آنلاین دکتر ساینا به دلیل ارتباط سریع با پزشکان، کسب اطلاعات در رابطه با علائم خود، پاسخگویی بسیار فوری به پیام‌های متنی صوتی و تصویری و ضمانت بازگشت صد درصد وجه در صورت عدم رضایت کاربر، مورد استقبال قرار گرفته است.

* همانطور که پیش‌تر ذکر شد، دکتر ساینا در سال ۱۳۹۴ توسط مهدی خدادادی، مهدی مشفق و ابوالفضل مقدسی کلید خورد. این پلتفرم با تحقیق در حوزه سلامت و پزشکی شش کشور در بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد و در انتهای شهریور ۱۳۹۵ نسخه پلتفرم دکتر ساینا راه‌اندازی شد.

* ۲۲۶ هزار کاربر به صفحه رسمی اینستاگرام دکتر ساینا فعالیت می‌کنند. تیم پشتیبانی این اپلیکیشن ماهانه 40 هزار تماس ورودی و خروجی را مدیریت می‌کنند.

* ساینا در سال ۱۳۹۵ با سرمایه اولیه نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان برای ایجاد دفتر کار، خرید سیستم و تجهیزات شروع به فعالیت کرد.

* کاربران به دو شیوه می‌توانند با دکتر ساینا ارتباط برقرار کنند؛ روش اول از طریق ارسال پیام متنی، تصویری یا صوتی در واتساپ است. در روش دوم نیز بیمار با پزشک متخصص خود تماس حاصل می کند.

* بنا بر گفته مدیر این استارتاپ، اگر مدیران بیمارستان‌ها با وسعت نظر بیشتری، به سامانه نوبت‌دهی آنلاین نگاه کنند، این خدمات با سرعت بیشتری توسعه پیدا می‌کند. همچنین اگر در فرایندهای آموزشی دانشجویان پزشکی موضوعاتی از قبیل مشاوره آنلاین پزشکی و نوبت‌دهی آنلاین گنجانده شود، فضا برای این گسترش این خدمت مهیاتر می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : دکترساینا
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز