دولت دست از دخالت در صنعت خودرو بردارد

عدم دخالت دولت در خودروسازی-کاماپرس
ژیوار

با آغاز دوره ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان، یک کارشناس صنعت خودرو به رئیس‌جمهوری آینده توصیه می‌کند تا دست از دخالت در صنعت خودرو بردارد.

بابک صدرایی در گفت‌وگو با کاماپرس ادامه داد که بهبود شرایط صنعت خودرو کار ساده‌ای نیست و با هشت سال نمی‌توان این صنعت نیمه جان را سرپا کرد.

این کارشناس خودرو در پاسخ به این سوال که توصیه شما به دولت جدید چیست، گفت: صنعت خودرو در سال‌های اخیر آنقدر با مشکلات زیادی مواجه بوده است که شاید بتوان گفت زور دولت به رفع مشکلات آن نمی‌رسد. هر دولتی با هر نگرش و برنامه بسیار سخت می‌تواند علایم حیاتی را به تن بیمار و فربه صنعت خودرو سازی کشور برگرداند.

بابک صدرایی-کاماپرس

او ادامه داد: اگر نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، باید گفت که نه دولت حسن روحانی توانست این صنعت را بهبود ببخشد، نه دولت سه ساله ابراهیم رئیسی تاثیری بر این صنعت داشت. چرا که صنعت خودور با سال‌ها رانت و مافیا به اینجا رسیده و درست کردنش کار چندان ساده‌ای نیست.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

صدرایی همچنین افزود: این حوزه به‌صورت مستقیم با اقتصاد کشور مرتبط است و دولت جدید باید برنامه جامعی برای این صنعت داشته باشد و از سوی دیگر به زیرساخت‌ها نیز توجه ویژه‌ای کند.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، دولت با برنامه و استراتژی‌های کلان می‌تواند بازار را به سمت رقابتی‌شدن ببرد. از دل رقابتی شدن است که می‌توان به آینده خودروسازی کشور امیدوار شد.

صدرایی در پایان بیان میکند:موضوع دیگر اینکه دولت باید از دخالت‌کردن در این حوزه جدا پرهیز کند. صنعتی که چندین سال با رانت و مافیا کارهایش را پیش برده با هشت سال درست نمی‌شود و باید با برنامه‌ریزی‌های درست، به تن بیمار و رنجور خودروسازی کشور حیات دوباره داد.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز