دوج کوین و ۷ نکته مهم که باید درباره آن بدانید

لست سکند

دوج کوین در روزهای تیره و تار بیت کوین ، ستاره تازه وارد و تازه نفس بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. ریزش بیت کوین در چند روز گذشته باعث شده قیمت این رمز ارز دیجیتال رشد با رشد چشمگیری همراه شود.

به گزارش کاماپرس، شاید دوج کیون مثل بیت کوین و اتریوم شناخته شده نباشد، اما در حال حاضر و با رشدی که در چند روز گذشته داشته برای بقیه رمز ارزها خط و نشان کشیده است. داستان تولد این رمز ارز هم در نوع خودش جالب است ، چون خلق و پیدایش این پول دیجیتالی بیشتر حالت شوخی داشته و سازندگان آن هیچ وقت تصور نمی کردند با این پول سرمایه عظیمی به دست بیاورند.

دوجکوین که در دو هفته اخیر نوسانات چشمگیری داشته و از هزار و 600 تومان به 12هزار تومان رسیده است، ماحصل شوخی دو مهندس نرم افزار است. یک مهندس نرم افزار استرالیایی به نام جکسون پالمر که برای شرکت ادوبی کار می کرد دامنه اینترنتیcom.Dogecoin را ثبت کرد و بعد عکس یک سگ از نژاد شیبا اینو را با فتوشاپ روی آن گذاشت و در صفحه اصلی سایتش بارگذاری کرد و نوشت: ارز دیجیتال آینده.

او هیچ برنامه ای برای توسعه این ارز دیجیتال نداشت تا اینکه یک مهندس نرم افزار دیگر به نام بیلی مارکوس این سایت را دید. او با پالمر تماس گرفت و تلاش آنها برای خلق یک ارز دیجیتال جدید آغاز شد .

اخبار مهم  را بخوانید

راز آسمان پایتخت

اما به غیر از این نکات، دوج کوین راز و رمزهای زیادی دارد که نمی دانید مثل:

۱- دوجکوین در ابتدا ارزش مادی نداشت و در شبکه اجتماعی ردیت به عنوان پاداش به کاربران داده می شد. مثل الیک در اینستاگرام فقط با این تفاوت که حالا دوجکوین ارزش بیشتری دارد.

2 -هجوم سرمایه گذارهای بـازار ارز دیجیتال به دعوت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان به خرید دوجکوین، باعث شد در کمتر از یک هفته از 12سنت به بیش از 40سنت رسید. قیمت این ارز دیجیتال شگفتی ساز در صرافیهای ایرانی هم از هزار و 600تومان به پنج هزار تومان رسیده است.

۳- ایلان ماسک، مهمترین حامی دوجکوین است. او تاکنون چند بار در توییتر درباره این ارز دیجتال توییت کرده است و آن را ارز مورد علاقه خود نامیده است.

۴- کسی فکر نمی کرد ارزش بازار این ارز دیجیتال به ۵۰ میلیارد دلار برسد. اتفاقی که باعث شده این رمزارز در جمع ۱۰ ارز با ارزش بازار قرار بگیرد.
در حال حاضر دوجکوین بعد از بیتکوین، اتریوم، بایننسکوین، ریپل، تتر و کاردانو در رتبه هفتم بزرگترین ارز دیجیتال در بازارهای جهانی قرار دارد، البته محبوبیت آن بین ایرانیها بیشتر از بقیه کشورهاست.

5 دوجکوین جدیدترین ارز دیجیتال است که امکان معامله آن در صرافیهای ایرانی به وجود آمده است. معاملات این رمزارز در صرافیهای ایرانی از دیماه سال گذشته آغاز شده و این روزها دوجکوین با فاصله قابل توجهی در صدر بیشترین ارزش معامالت روزانه قرار دارد. طوری هر روز رقمی بین 500 تا هزار و 200میلیارد تومان دوجکوین در یکی از صرافیهای ایرانی ارز دیجیتال خرید و فروش می شود.

6 -نوسانات دوجکوین باعث نگرانی مدیران صرافی ایرانی شده است. تا جایی که در اقدامی شگفت انگیز بعد از رشد عجیب و غریب قیمت دوجکوین در پیامی به کاربرانشان اعلام کرده اند در معاملات دوجکوین ریسکهای بسیار بالا احتمال ضرر و زیان وجود دارد.

7- یکی از اشتباهات بزرگی که معامله گران ایرانی ارز انجام می دهند توجه نکردن به قیمت تتر است. به گزارش روزنامه هفت صبح تتر در بازارهای جهانی معادل یک دلار در نظر گرفته می شود و برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مثل دوجکوین از تتر اســتفاده می کنند. درحالی که تتر در بازار ارز دیجیتال ایران، بالاتر از یک دلار قیمت دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز