دهلی، آگرا و جیپور؛ جاذبه‌های مثلث طلایی هند

دهلی، آگرا و جیپور-کاماپرس
ژیوار

هند یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری را در خود جای داده است. البته سفر به هند و بازدید از جاذبه‌های این کشور بدون راهنمای سفر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش کاماپرس، هند کشوری باشکوه در میان سواحل اقیانوس هند و رشته کوه‌های هیمالیا است که شهرهایی شگفت‌انگیز با رنگ‌ها، طعم‌ها و عطرهای گوناگون، معابد اسرارآمیز، طبیعت بکر و تاریخی غنی را در خود جای داده است. سه شهر دهلی، آگرا و جیپور از محبوب‌ترین شهرهای توریستی این کشور است که به مثلث طلایی هند شهرت دارند. جاذبه های دهلی آگرا جیپور به قدری زیاد است که اگر چندین بار به این شهرها سفر کنید، باز هم چیزی برای شگفت زده کردن شما وجود دارد.

این گزارش به معرفی جاذبه های دهلی آگرا جیپور ‌پرداخته است.

دهلی؛ دروازه‌ای به شگفتی‌های هند

دهلی، پایتخت هند و ترکیبی کم‌نظیر از یک کلان شهر شلوغ بین‌المللی با بناهای تاریخی و باشکوه قرون وسطایی و سلطنتی است که سالانه پای میلیون‌ها گردشگر را به این نقطه آسیایی باز می‌کند. این شهر پر از معابد، بناهای تاریخی، مقبره‌ها، معماری بریتانیایی دوران استعمار، جنب و جوش، غذاهای هیجان‌انگیز و بازارهای خرید رنگارنگ است. مهم‌ترین جاذبه های دهلی که در سفر به هند نباید دیدن آن‌ها را از دست داد، در ادامه معرفی شده است.

دریان سفر امید

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دهلی: از جاذبه‌های تاریخی دهلی می‌توان به قطب منار، گورودوارا بنگلا صاحب، دروازه هند، مقبره همایون، معبد آکشاردام، موزه ملی، قلعه پورانا کیلا و موزه گاندی اشاره کرد.

جاذبه‌های طبیعی دهلی: این جاذبه‌ها نیز شامل باغ‌ های لودی، پارک ملی جانورشناسی و پارک سوندری است.

دهلی آگرا جیپور-کاماپرس

آگرا؛ سرزمین رازهای هفتاد و دو ملت

آگرا، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است که در نزدیکی دهلی و در ایالت اوتار پرادش واقع شده است. این شهر بیش از 100 سال پایتخت امپراتوری مغول بوده و با برخورداری از فرهنگ و تاریخ غنی، به سرزمین رمز و رازها و افسانه هفتاد و دو ملت شهرت دارد.

در آگرا – دومین راس از مثلث طلایی هند – می‌توان در دل تاریخ و افسانه‌های بزرگ قدم زد و در میان بناهای تاریخی با معماری‌های باشکوه و خیره‌کننده آن به کشف رمز و رازهای این شهر پرداخت. جاذبه های آگرا در ادامه معرفی شده است.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آگرا: مهم‌ترین جاذبه تاریخی آگرا که میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از آن راهی هند می‌شوند، تماشای طلوع آفتاب در بنای باشکوه تاج محل است. از دیگر جاذبه‌های تاریخی آگرا می‌توان به ارگ سرخ آگرا، فاتح پور سیکری، مقبره اعتماد الدوله، سیکاندرا و مسجد جامع آگرا اشاره کرد.

جاذبه‌های طبیعی آگرا: جاذبه‌های طبیعی آگرا نیز شامل منطقه‌ حفاطت شده‌ ببر ساریسکا، باغ مهتاب، پناهگاه حیات وحش، روستای کورای و مسیر طبیعی پیاده‌روی تاج است.

جیپور؛ شهر صورتی هند

جیپور، سومین راس مثلث طلایی هند و ترکیبی خیره‌کننده از قلعه‌های باستانی، کاخ‌های سلطنتی و بازارهای پرجنب و جوش با مراکز خرید و تجاری شلوغ و مدرن است. این شهر که از سه طرف توسط تپه‌های ناهموار آرالی احاطه شده، نخستین بار توسط مهاراجا ساوای جال سینگ تأسیس شد و به‌واسطه برخورداری از بناهای صورتی‌رنگ به شهر صورتی شهرت دارد.

در سفر به جیپور می‌توان در میان تاریخ و در بازارهای محلی بی‌انتها و مملو از صنایع دستی، منسوجات رنگارنگ و سفال­های زیبا، شانه به شانه امکانات مدرن قدم زد. جاذبه های جیپور در ادامه معرفی شده است.

جاذبه‌های تاریخی جیپور: یکی از جاذبه‌های معروف جیپور، قلعه باشکوه آمبر نام دارد که روی یک تپه ناهموار و مشرف به حومه جیپور واقع شده است و از بالای آن می‌توان شهر را تماشا کرد. دیگر جاذبه‌های تاریخی جیپور شامل هوا محل یا هاوا محل، قصر شهر، رصدخانه جانتار مانتار، جال محل و قلعه ناهاگارا است.

جاذبه‌های طبیعی جیپور: جیپور جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به سلسله جبال نزدیک چایپور، سلسله جبال ناگ تیبار، پارک ملی ساریسکا رانتامبور و تفرجگاه‌های ساحلی اشاره کرد.

تور هند-کاماپرس

آژانس گردشگری توربین

آژانس گردشگری توربین، یک مجموعه مطرح و فعال در حوزه گردشگری است که تورهای داخلی و خارجی متعددی را به مقاصد لوکس با بهترین امکانات و قیمت برگزار می‌کند. این مجموعه در کشورهای مختلف دارای نمایندگی بوده و تور سه مثلث طلایی هند، دهلی، آگرا و جیپور را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند.

آژانس توربین تلاش می‌کند تا خدمات ویژه وی آی پی(VIP) را با بهترین قیمت در تورهای خود ارائه کرده و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای گردشگران رقم بزند. در صورتی که قصد رزرو تور دهلی آگرا جیپور را دارید، تنها کافی است به سایت مجموعه مراجعه کرده و با کارشناسان توربین با شماره  88509701-۰۲۱ تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : توربین
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز