دنده عقب غیرمنتظره شاخص در اولین روز هفته

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که بسیاری از سهامداران با خیال پایان اصلاح قیمت‌ها، منتظر بودند شاخص بار دیگر به روال عادی خود در ماه‌های گذشته بازگردد و رکوردهای تاریخی دیگری را بشکند، اولین روز هفته آن‌ها کاملا برخلاف انتظار رقم خورد.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس در روز شنبه با عقبگردی ۳۰ هژاز واحدی از کانال یک میلیونی عقب نشست و بار دیگر شش‌رقمی شد.

کارشناسان بازار سرمایه البته این روزها را پیش‌بینی کرده بودند و می‌دانستند روزی که شاخص عقبگرد کند، طولی نخواهد کشید که همان افرادی که برای دریافت کد بورسی خود در کارگزاری‌ها سروکله می‌شکاندند، سهام خود را، چه خوب و چه بد، به پایین‌ترین قیمت ممکن فروخته و از بازار خارج خواهند شد.

با این حال، آن‌ها می‌گویند فکر نمی‌کرده‌اند بازار با این سرعت ریزش کند و این موضوع نشان‌دهنده آن است که دولت آن‌طور که ادعا می‌کند در پی حمایت از بورس نیست؛ هرچند که ممکن است طی روزهای آینده با چند عرضه اولیه، روند معاملات را تغییر دهد.

به عقیده این کارشناسان، بازار دارای سهام ارزنده‌ای است که هم‌اکنون زیر قیمت ذاتی خود معامله می‌شوند اما به‌زودی به ارزش واقعی خود بازگشته و به صعودی شدن شاخص کمک خواهد کرد. از جمله سهام‌خای ارزنده حال حاضر بازار می‌توان به وکادو، کگلح، کاوه، وامید، فجر و … اشاره کرد.

فردا اما روز سرنوشت‌سازی برای بازار سرمایه است؛ فعالان قدیمی بازار و کسانی که گرمی و سردی بازار را تجربه کرده‌اند، معتقدند اگر در خلال معاملات روز آینده، بازارسازان، صندوق‌ها، شرکت‌ها سرمایه‌گذازی و نهادهای حامی به داد بازار رسیده و صف‌های فروش را جمع کنند، بازار فرصت احیا خواهد داشت اما اگر روند فعلی ادامه داشته باشد، بدون شک روزهای تلخی پیش روی بورس تهران خواهد بود.

پایان پیام

آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز