دلیل یخ زدن مواد غذایی در یخچال ساید بای ساید سامسونگ چیست؟

ژیوار

یخ زدن مواد غذایی در یخچال ساید بای ساید سامسونگ مشکلی مهم است که در اکثر موارد برای تعمیر آن باید از یک متخصص کمک گرفت. برای این منظور بهتر است ابتدا از تنظیم بودن دمای یخچال و تمیز بودن کندانسر آن مطمئن شد و بعد اگر همچنان مشکل وجود داشت سراغ تکنسین کاربلد رفت.

کاماپرس در این گزارش دلایل رایج یخ زدن مواد غذایی در یخچال ساید بای ساید سامسونگ را بررسی می‌کند.

دلایل اصلی یخ زدن مواد غذایی در یخچال سامسونگ

دمای یخچال تنظیم نیست

دمای یخچال ساید بای ساید سامسونگ در فصول مختلف سال باید متفاوت باشد. به طوری که در فصل تابستان به طور مکانیکی روی عدد 2 یا 3 قرار می‌گیرد و در زمستان باید روی عدد 2 باشد. دمای الکترونیکی نیز در تابستان 5 یا 6 است و در زمستان روی 5 قرار می‌گیرد. دمای فریزر نیز باید منفی 18 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

در صورتی که هوای داخلی یخچال بسیار سرد احساس می‌شود بهتر است در تنظیمات مکانیکی آن را یک درجه بیشتر کرد و در تنظیمات الکترونیکی درجه آن را پایین آورد.

مشکل از کمپرسور یخچال

در صورتی که کمپرسور یخچال مدام کار کند باعث یخ زدن مواد غذایی می‌شود. در اغلب موارد زمانی که دمای یخچال بسیار پایین تنظیم شده است موتور آن نیز مدام کار می‌کند و مواد غذایی یخ می‌زنند. معمولا این اتفاق در قفسه‌های پشتی و کشوی فریزر بیشتر می‌افتد. این مشکل می‌تواند ارتباط مستقیمی با سنسورها، ترموستات، برد و گاز یا خود کمپرسور داشته باشد.

دریان سفر امید

در رفع این ایراد باید دمای یخچال را دقیق تنظیم کرد و بعد از سالم بودن ترموستات و سنسور مطمئن شد. بعد کویل های کندانسور را که در پشت یا پایین یخچال هستند را باید تمیز نگه داشت. هر بخشی از کمپرسور که خراب بود هرچه زودتر باید تعویض شود تا مشکل شدیدتری در یخچال ایجاد نکند.

خراب بودن سنسور محیطی در یخچال

در یخچال‌های ساید بای ساید جدید از سنسورهای محیطی برای ایجاد بهترین دما در داخل یخچال استفاده می‌شود. زمانی که درجه دمای یخچال توسط افراد تنظیم شود، سنسور محیطی متناسب با دمای داخل یخچال به برد الکترونیکی اطلاعاتی می‌دهد که باعث روشن یا خاموش شدن کمپرسور خواهد شد. اگر یخچال در این بخش آسیب دیده باشد، اطلاع رسانی در مورد دما به درستی صورت نخواهد گرفت.

روش تست کردن سنسور محیطی در یخچال ساید بای ساید سامسونگ ممکن است مناسب با مدل یخچال متفاوت باشد. بهتر است از یک متخصص کاربلد کمک گرفته شود.

مسدود بودن دریچه دمپر در یخچال

از دیگر دلایل رایج در یخ زدگی مواد غذایی یخچال ساید بای ساید سامسونگ، مسدود بودن دریچه دمپر آن است. این دریچه هوای سرد را از فریزر به داخل یخچال می‌رساند و خراب بودن آن در هر شکلی مشکل می‌سازد. برای رفع انسداد دریچه دمپر، باید یخچال را از برق کشید و بعد یخ زدایی کرد. سپس دریچه دمپر و محفظه آن تمیز می‌شود و بدون قرار گرفتن هیچ ماده غذایی در مسیر آن می‌تواند به خوبی کار کند.

مشکل در گاز و کندانسور یخچال

مشکل مهم دیگر مربوط به نشتی گاز یا تزریق بیش از حد گاز در یخچال است. این اتفاق باعث کار کردن بی وقفه کمپرسور می‌شود و در نهایت مواد غذایی نیز یخ می‌زنند. البته این مشکل در کوتاه مدت پیش می‌آید و بعد از آن به مرور زمان دمای یخچال بیشتر می‌شود و دستگاه کارایی خود را از دست می‌دهد. لوله‌های گاز حتما باید در این مورد بررسی شوند تا انسداد و خوردگی در آن‌ها وجود نداشته باشد.

برای رفع این مشکل ابتدا باید نشتی گاز را پیدا کرد و بعد شارژ گاز را طبق استانداردهای موجود انجام داد. در صورت کمبود گاز در یخچال حتما باید از تکنسین‌ها کمک گرفت.

مواد غذایی زیاد از حد به فن نزدیک هستند

در داخل یخچال یک فن قرار دارد که به گردش بهتر هوای سرد در کل محفظه کمک می‌کند. اگر مواد به این فن نزدیک شوند هوای سرد مستقیم به آن‌ها برخورد می‌کند و باعث یخ زدگی می‌شود. بهتر است در چیدمان مواد غذایی داخل یخچال ساید بای ساید سامسونگ دقت شود و میوه‌ها و سبزیجات در نزدیکی فن قرار نگیرند.

همچنین باید مطمئن بود که هیچ چیز باعث مسدود شدن مسیر فن نمی‌شود. مواردی مانند بطری‌ها، جعبه‌ها و ظروف خاص می‌توانند مسیر فن را کاملا مسدود کنند.

خراب بودن برد الکترونیکی یخچال

عامل مهم دیگر در یخ زدن مواد غذایی مربوط به برد الکترونیکی یخچال ساید بای ساید سامسونگ است. در اغلب موارد خراب بودن بخش‌های مربوط به موتور، کمپرسور و دما که بر روی برد قرار دارند می‌تواند باعث یخ زدگی شود. در بیشتر موارد بردی که مشکل دارد را تعویض می‌کنند. اگر این مسئله جدی گرفته نشود می‌تواند باعث از کار افتادن یخچال شود.

نمایندگی تعمیرات یخچال ساید بای ساید سامسونگ

رفع اکثر مشکلات مربوط به یخ زدگی یخچال ساید بای ساید سامسونگ نیاز به یک متخصص دارد و نمی‌توان به شکل خانگی آن‌ها را برطرف کرد. به همین جهت نمایندگی تعمیرات سامسونگ می‌تواند بهترین گزینه برای تعمیر دستگاه باشد. این مجموعه گارانتی یک ساله خدمات دارد و امکان تعمیر در محل را فراهم می‌کند. همچنین این نمایندگی از قطعات اصلی سامسونگ استفاده می‌کند و تعمیرکارانی حرفه‌ای و متخصص دارد.

اولویت اصلی این مجموعه با تعمیر قطعات است و تا جای ممکن از تعویض و ایجاد هزینه اضافه جلوگیری می‌کند. رضایت بالایی که مشتریان از خدمات این نمایندگی دارند می‌تواند سندی برای مناسب بودن آن باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ از سایت آن با آدرس www.samsungposhtiban.com دیدن کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ پشتیبان
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز