دلار تا یلدا ارزان می شود؟

ژیوار

به باور شماری از فعالان بازار،‌ دلار و سکه تا شب یلدا با نوسان خاصی رو به رو نخواهند شد.

به گزارش کاماپرس، برخی تحلیلگران بازار معتقدند، تا آمدن بایدن به کاخ‌سفید حدودا ۴۵ روز فاصله است و قبل از آن هم بعید است که گشایشی در روابط ایران و آمریکا صورت بگیرد. در نتیجه آنها باور ندارند که قیمت دلار دچار کاهش خاص و معناداری شود.

دوران کم‌نوسان

کف قیمت دلار از نگاه آنها در بیشترین حالت تا انتهای پاییز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. این گروه بعید می‌دانند که قیمت دلار تا انتهای پاییز دچار افزایش خاصی هم بشود. به باور آنها، همین تصور که قرار است گشایش‌هایی در سمت تحریم‌ها صورت بگیرد، باعث می‌شود که خریداران جسارت زیادی برای ورود به بازار نداشته باشند.

از نگاه آنها، سقف قیمت دلار تا انتهای پاییز با شرایط کنونی نمی‌تواند بیشتر از ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

دریان سفر امید

وقت صعود قیمت‌ها

سناریوی دوم بازار به افزایشی‌ها تعلق دارد. دسته‌ای که باور دارند قیمت دلار تا ابتدای زمستان به بالای ۲۷ هزار تومان خواهد رفت و سکه نیز رقم‌های بیشتر از ۱۳میلیون و ۵۰۰ تومان را به‌چشم خواهد دید. این گروه اعتقاد دارند، بازارهای سکه و دلار کف قیمتی خود را پیدا کرده‌اند و به همین دلیل جسارت معامله‌گران در امر خرید بالاتر رفته است.

در کنار این، افزایشی‌ها باور دارند با نزدیک‌شدن به زمستان و ماه ژانویه،‌ تقاضای سنتی به بازار وارد خواهد شد که قیمت‌ها را تحریک می‌کند.

افزون بر این با نزدیک شدن به تعطیلات ژانویه و احتمال بالا رفتن سفرها، تقاضای فیزیکی اسکناس دلار و سایر ارزهای مهم هم افزایش پیدا می‌کند.

حرکت به سوی کف‌های جدید

دسته‌ای از معامله‌گران باور دارند، قیمت دلار طی دو هفته آتی به سوی کف‌های جدید حرکت خواهد کرد. این گروه اعتقاد دارند، بازار با برخورد به سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان دچار یک پولبک شد و اکنون که نتوانسته است از سطح ۲۶ هزار تومانی عبور کند، بار دیگر در مسیر ریزشی حرکت خواهد کرد.

به گفته آنها، با شکست ترامپ به احتمال زیاد کشورهای دوست، سختگیری کمتری درباره منابع ارزی ایران خواهند داشت و با توجه به اینکه ایران دارایی‌های بلوکه‌شده زیادی در سه کشور، چین، کره‌جنوبی و عراق دارد، آزادسازی بخشی از آنها یا حتی افزایش احتمال آزادسازی آنها می‌تواند فروشندگان را در بازار بیشتر کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز