دلار چه زمانی از رکود خارج می شود؟ / پیش بینی روند رشد نرخ ارز در نیمه دوم سال

قیمت دلار-کاماپرس
ژیوار

بازار ارز روزهای کم نوسان خود را سپری می‌کند و در سه هفته شهریور ماه قیمت دلار آزاد در کانال‌های 58 تا 60 هزار تومان در نوسان بود. با این حساب اختلاف میان سقف و کف دلار در ماه جاری تقریبا 2.9 درصد است.

به گزارش کاماپرس، در هفته پیش دامنه نوسان برخی از  شاخص‌های ارزی محدودیت بیشتری داشت. برای مثال قیمت دلار آزاد از نیمه‌های شهریورماه تا امروز در بازه قیمتی 59 هزار و 500 تومان تا 60 هزار تومان در نوسان بود.

جدول ارز-کاماپرس

به نقل از دنیای اقتصاد، دامنه نوسان 500 تومانی شاخص‌ارزی خبر از دور شدن ریسک‌ از معاملات ارزی را می‌دهد. آنطور که تحلیلگران بازار اعلام کرده‌اند تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا و در صورتی که مناقشات در منطقه شدت نگیرد، احتمالا ریسک چندانی در بازار ارزی کشور وجود ندارد. این در حالی است که بسیاری معتقدند در نیمه دوم سال جاری احتمالا شاخص‌های ارزی از بازدهی منفی خارج می‌شوند.

کارشناسان معتقدند با وجود نرخ‌ تورمی که در کشور وجود دارد، نرخ ارز با روند دیگر شاخص‌های کلان اقتصادی همانند تورم همراهی خواهد کرد و درنتیجه ممکن است که بازار ارز در 6 ماهه دوم امسال وضعیت بهتری داشته باشد و احتمال اینکه از رکود خارج شود زیاد است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که با رشد بسیار کم قیمت دلار در روزهای آخر هفته گذشته و حضور نرخ اونس در سقف تاریخی، احتمال مشاهده روند افزایشی در نرخ سکه در طول معاملات هفته پیش‌رو وجود دارد.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز