دلار برای سرمایه گذاری بهتر است یا «یوان» ؟

ژیوار

با تضعیف مداوم دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی کارشناسان معتقدند دوران سلطه اسکناس آمریکایی بر بازارهای جهانی در حال به سر رسیدن است و ارزهای دیگری همچون «یوان» چین به رقیب جدی دلار آمریکا تبدیل شده اند.

به گزارش کاماپرس، دلار همواره یکی از انتخاب های سرمایه گذاران برای حفظ سرمایه های خود در سراسر جهان بوده و در کشور ما نیز با توجه به تورمی که سایه آن همیشه بر اقتصاد سنگینی می کند، تبدیل ریال به دلار توسط سرمایه گذاران از گزینه های رایج برای حفظ قدرت پول و جلوگیری از افت سرمایه به شمار آمده است.

اکنون به نظر می رسد دلار در حال تضعیف شدن است و ارزهای دیگر از جمله یوان چین سلطه دلار را بر بازارهای ارز بین المللی به چالش کشیده اند.

کارشناسان اقتصادی شاخصی همچون ری دالیو- بنیان گذار و مدیرعامل گروه مالی بریج واتر که بزرگ ترین صندوق پوشش ریسک جهان نیز محسوب می شود نیز بر این امر صحه گذاشته اند.

یوان گزینه اصلی سرمایه گذاران به جای دلار است

دریان سفر امید

بنا به اعلام دنیای اقتصاد ری دالیو با بیان اینکه معتقد است جایگاه ارز آمریکا در ماه های اخیر تضعیف شده است، از جذاب تر شدن یوان برای سرمایه گذاران ارز خبر داد و گفت: بازار جهانی ارز اکنون در یک لحظه حساس قرار دارد و شاهدیم سلطه دلار در بازارها به چالش کشیده در حالی که علاقه به بازار مالی چین رو به افزایش است.

این کارشناس اقتصادی شناخته شده بین المللی از توسعه سریع بازار سرمایه چین استقبال کرد اما هشدار داد که درهای این بازار به روی خارجی ها هنوز کاملا باز نیست و با وجود جذابیت این بازارها، هنوز سرمایه گذاران خارجی به تعداد بالا وارد بازار سرمایه چین نشده اند.

دالیو تصریح کرد: زمانی که از نظر بنیادین، چالش های پیش روی‌دلار بیشتر شود، یوان چین به گزینه اصلی سرمایه گذاران خارجی بدل خواهد شد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

احتمال ریزش 35 درصدی دلار تا پایان سال 2020

بسیاری از  کارشناسان اقتصادی، گردانندگان صندوق های پوشش ریسک و بانکداران بین المللی نسبت به کاهش بیش از پیش ارزش‌دلار مقابل سایر ارزهای معتبر جهانی هشدار داده اند که یکی از بدبینانه ترین آن ها مربوط به استفان روچ- اقتصاددان آمریکایی بود که در پیش بینی خود، خبر از ریزش ۳۵ درصدی ارزش دلار مقابل سایر ارزها تا پایان امسال را داده بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم اقتصادی، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز