دلار دومین ریزش متوالی خود را ثبت کرد/سیگنال جدید برای افت دلار 26 هزار تومانی

دلار در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی افت قیمت را تجربه کرد و این کاهش قیمت می تواند برای بازار داخل نیز که در آخرین معاملات نرخ دلار را در کانال 26 هزار تومان به ثبت رسانده است، سیگنال کاهشی شمرده شود.

به گزارش کاماپرس، نرخ جهانی دلار در روزهای اخیر تحت تاثیر اخبار انتخابات آمریکا قرار دارد و از این نظر شرایطی تقریبا مشابه بازار آزاد ارز ایران ، در بازارهای جهانی نیز مشاهده می شود. به این معنی که پیروزی بایدن و استقرار او در کاخ سفید به اجرای سیاست هایی می انجامد که تحلیل گران بازار ارز این سیاست ها را در جهت تضعیف دلار ارزیابی می کنند و به همین دلیل اخبار موید قطعی شدن پیروزی بایدن به تضعیف دلار در بازارهای جهانی می انجامد. در بازار آزاد ارز ایران نیز هر خبری که بایدن را به کاخ سفید نزدیک تر کند، افت دلار را به دنبال دارد چرا که سیاست وی در قبال ایران به هر حال بسیار متفاوت از ترامپ خواهد بود.

بر اساس تازه ترین اخبار شاخص دلار در معاملات بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی با افت مواجه شده که این خبر می تواند سیگنال کاهشی برای دلار داخلی نیز باشد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

افت ۰.۲۲ درصدی دلار

راز آسمان پایتخت

بنابه اعلام ایسنا، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، برای دومین روز متوالی دچار ریزش شد و در معاملات امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۷۴۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۵ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۱۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۱ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۲ دلار رسید.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۵۷ درصد کاهش به ۱۰۴.۶۰۴  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۷۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۶۰۵ یوان چین اعلام شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دلار دومین ریزش متوالی خود را ثبت کرد/سیگنال جدید برای افت دلار 26 هزار تومانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز