دستگاه بای پپ و سی پپ برای چه بیمارانی کاربرد دارد؟

دستگاه بای پپ و سی پپ - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دو دستگاه بای پپ و سی پپ از جمله تجهیزات پزشکی کاربردی و موثر برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات تنفسی بوده که هرکدام دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی است.

به گزارش کاماپرس، امروزه افراد به دلیل ابتلا به انواع مشکلات تنفسی مانند آپنه نمی‌توانند به‌طور طبیعی نفس بکشند. این مشکل علاوه بر کاهش کیفیت خواب این افراد، آثار جبران‌ناپذیری بر سلامت آنان دارد. انواع دستگاه‌ های ونیلاتور از جمله سی پپ و بای پپ برای حل این معضل طراحی شده است. خرید بای پپ و خرید سی پپ باید با دقت بالا و با توجه به هدف طراحی آن‌ها انجام شود.

این گزارش به بررسی تفاوت این دو دستگاه و راهنمای خرید آن‌ها پرداخته است.

چه کسانی به بای پپ و سی پپ نیاز دارند؟

خرید  دستگاه بای پپ و سی پپ برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آپنه خواب یا وقفه تنفسی ضروری است. بهتر است پیش از اقدام به خرید سی پپ یا بای پپ به پزشک مراجعه کرده تا اختلال انسداد مجاری تنفسی در خواب توسط او و با استفاده از تست خواب و بررسی عوامل دیگر تشخیص داده شود و پزشک، خرید یکی از دستگاه‌های بای پپ یا سی پپ را با توجه به وضعیت بیمار تجویز کند.

دستگاه بای پپ و سی پپ - کاماپرس

دستگاه سی پپ چیست؟

دستگاه سی پپ (CPAP) یکی از تجهیزات پزشکی کاربردی و رایج برای درمان بیماران غیرتهاجمی تنفسی مانند مبتلایان به بیماری آپنه تنفسی خواب است. این دستگاه بر اساس داده‌های خروجی از تست خواب، تنظیم شده و با ایجاد فشار هوای مثبت، راه تنفسی بیمار در هنگام خواب را باز می‌کند.  این دستگاه با فشردن هوای اتاق و عبور آن از رطوبت ساز، هوای مرطوب فشرده و مرطوب را وارد مجاری تنفسی بیمار کرده و به انجام عمل دم کمک می‌کند.

دستگاه بای پپ چیست؟

پزشکان معمولا برای درمان بیماری‌های حاد تنفسی از جمله آسم شدید، بیماری‌های مزمن انسداد ریوی، آپنه تنفسی شدید که موجب کاهش اکسیژن خون می‌شود، نارسایی‌های قلبی و عروقی و امثال آن، استفاده از دستگاه بای پپ (BiPAP) را تجویز می‌کنند.

برای تنظیم دستگاه بای پپ، از نتایج تست خواب بر دو سطح هوای دم و هوای بازدم استفاده می‌شود. در واقع دستگاه بای پپ برخلاف سی پپ، در هر دو عمل دم و بازدم به بیمار کمک می‌کند.

تفاوت­‌های دستگاه بای پپ و دستگاه سی پپ

خرید هر یک از دو دستگاه بای پپ و سی پپ بهتر است بنا بر تجویز پزشک و پس از انجام تست خواب و دیگر آزمایش‌ها صورت گیرد؛ با این حال، بد نیست بدانید که مهم‌ترین تفاوت بای پپ و سی پپ، این است که سی پپ با ایجاد فشار هوای مثبت و ثابتی به انجام عمل دم کمک کرده و این فشار در هنگام بازدم نیز ثابت بوده و ممکن است موجب ناراحتی بیمار شود؛ در حالی که بای پپ در هنگام دم و بازدم، دو سطح فشار متفاوت ایجاد می‌کند.

دستگاه بای پپ و سی پپ - کاماپرس

نکات مهم برای خرید سی پپ و بای پپ

خرید سی پپ و خرید بای پپ با توجه به نقش آن‌ها در سلامت بیمار و هزینه‌ای که برای تهیه آن‌ها صرف می‌کنید، باید با دقت و حساسیت بالایی صورت گیرد. برخی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید این دو دستگاه باید در نظر داشت، در ادامه بررسی شده است.

خرید با تجویز پزشک: بهتر است که دستگاه‌های کمک تنفسی با نسخه پزشک خریداری و براساس تجویز پزشک، تنظیم و راه‌اندازی شود.

خرید از مراکز معتبر: دومین نکته برای خرید سی پپ و بای پپ، خرید از مراکز معتبر و قابل اطمینان و راه‎اندازی آن توسط افراد متخصص است.

سایز مناسب ماسک: یکی از نکات مهم برای خرید بای پپ و سی پپ، انتخاب سایز مناسب ماسک و تناسب آن با صورت بیمار است. عدم تناسب ماسک با صورت بیمار، نه تنها کارکرد و تاثیر دستگاه را از بین می‌برد، بلکه ممکن است موجب ایجاد مزاحمت برای بیمار در هنگام خواب شود.

دیگر نکات: از دیگر مواردی که در هنگام خرید انواع دستگاه تنفسی باید به آن توجه کرد، پایین بودن صدای دستگاه، داشتن بخش رطوبت ساز، قابلیت حمل و نقل آسان، قابلیت ثبت اطلاعات و برخورداری از قابلیت هشدار نشتی است.

خرید تجهیزات پزشکی با کیفیت از “توانی نو”

تجهیزات پزشکی توانی نو، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در حوزه تجهیزات پزشکی و لوازم پزشکی مصرفی است. این فروشگاه مجموعه کاملی از انواع کالاهای درمانی و مراقبتی مانند انواع بای پپ و سی پپ را از بهترین برندهای سراسر جهان جمع‌آوری کرده و در اختیار مشتریان قرار داده است.

با خرید از مجموعه توانی نو می‌توان طیف وسیعی از محصولات درمانی، مصرفی و بهداشتی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت به صورت اینترنتی خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن، آنها را در مقابل منزل تحویل گرفت.

خدمات ویژه این مجموعه شامل ارائه مطالب آموزشی در قسمت بلاگ، روش‌های متنوع پرداخت، ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان، تضمین اصالت کالا، اجاره تجهیزات پزشکی، ارائه مشاوره تخصصی خرید، پخش عمده و پشتیبانی است.

انتهای پیام

مرتبط با : توانی نو
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز