در هنگام خرید رنگ مو به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید رنگ مو-کاماپرس
ژیوار

تغییر رنگ مو یکی از بهترین اقدامات برای ایجاد تنوع و تغییر چهره است. بعضی افراد ممکن است تصور کنند که انتخاب رنگ مو ساده است و با تصمیم‌گیری بر اساس کاتالوگ رنگ می‌توانند نتیجه مورد نظر را به دست آورند؛ در حالی که انتخاب رنگ مو بسیار دشوار است و افراد باید بر اساس عوامل و فاکتورهای مختلف رنگ ایده‌آل خود را انتخاب کنند. همچنین تنوع برندها و ترکیبات مختلف رنگ‌ موهای موجود در بازار نیز ممکن است باعث سردرگمی در انتخاب محصول مورد نظر شود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکات مهم هنگام خرید رنگ مو پرداخته است.

مشخص کردن هدف از رنگ کردن مو

بعضی افراد به دنبال پوشاندن ریشه‌های سفید و خاکستری موهای خود هستند و برای این منظور باید رنگی انتخاب کنند که پوشش یک‌دست بر موهایشان ایجاد کند. عده‌ای دیگر به دنبال ایجاد تنوع هستند و تمایل به داشتن موهای روشن‌تر یا تیره‌تر دارند؛ در این صورت با توجه به رنگ مو طبیعی و رنگ انتخاب شده، نیاز به ترکیبات خاصی از رنگ مو وجود دارد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

توجه به جنس مو

برای این هدف افراد باید به جنس و رنگ طبیعی مو توجه داشته باشند. موهای فر و مجعد، سریع‌تر مواد موجود در رنگ مو را جذب می‌کنند؛ از طرفی موهای فر، خشک‌تر از سایر انواع مو هستند و در نتیجه در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. رنگ مو می‌تواند باعث خشک‌ شدن و شکنندگی موهای فر و مجعد شود و لازم است بعد از رنگ کردن، از سرم‌ها و ماسک‌ موهای متناسب با مو برای حفظ شادابی و سلامت مو استفاده کرد. رنگ کردن موهای صاف نسبت به موهای مجعد و فر راحت‌تر بوده و احتمال آسیب کمتری وجود دارد. تار موهای ضخیم نسبت به تارهای نازک به زمان بیشتری برای تغییر رنگ نیاز دارند.

انتخاب رنگ بر اساس تناژ پوست

یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب طیف رنگ موی مناسب و داشتن چهره‌ای طبیعی، توجه به تناژ پوست است. ساده‌ترین راه برای تشخیص تناژ پوست، توجه به رنگ رگ‌های دست است. رگ‌های آبی یا بنفش، نشانگر تناژ سرد و رگ‌های سبز، نشانگر تناژ پوست گرم است. همچنین افرادی که نمی‌توانند به طور دقیق تعیین کنند رگ‌هایشان آبی یا سبز است، تناژ پوست خنثی دارند.

دریان سفر امید

رنگ‌های بلوند شامپاینی، قهوه‌ای خاکستری، قهوه‌ای شکلاتی، قهوه‌ای تیره و شرابی برای افرادی که تناژ پوست گرم دارند، مناسب است. رنگ‌های بلوند طلایی، بلوند عسلی و بلوند کاراملی، قهوه‌ای ماهگونی، قهوه‌ای شاه‌‌بلوطی و مسی برای افرادی که پوست سرد دارند، مناسب است.

رنگ مو-کاماپرس

اکسیدان متناسب با رنگ مو

اکسیدان، فعال‌کننده و تسریع‌کننده فرآیند رنگ کردن مو است و بدون اکسیدان در کمترین حالت به 24 ساعت زمان برای رنگ کردن مو نیاز است. اکسیدان در سه نوع سه درصد، شش درصد، 9 درصد و 12 درصد وجود دارد که هر یک عملکرد متفاوتی دارند. اکسیدان سه درصد ضعیف‌ترین نوع است که در رنگساژ و هایلات‌های مختلف پرکاربرد است. استفاده از این اکسیدان بر رنگ‌های تیره مشکی و قهوه‌ای باعث ثبات و تیرگی رنگ می‌شود. اکسیدان شش درصد بهترین انتخاب برای پوشش مو و یکنواخت کردن آن است و مو را روشن نمی‌کند. اکسیدان 9 درصد دارای خاصیت روشن‌کنندگی است و معمولا از آن برای دکلره کردن استفاده می‌شود. قوی‌ترین نوع اکسیدان، اکسیدان 12 درصد است که برای دکلره‌های روشن کاربرد دارد و در صورت استفاده اشتباه، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مو وارد می‌کند.

رنگ مو بدون آمونیاک

آمونیاک یک ماده شیمیایی قلیایی است که برای افزایش PH مو در طول فرآیند رنگ کردن کاربرد دارد. این ماده کوتیکول‌های فیبر مو را بلند می‌کند و باعث می‌شود که رنگ در قسمت‌های داخلی مو نفوذ کند. همچنین از آمونیاک برای روشن کردن رنگدانه‌های طبیعی مو نیز استفاده می‌شود؛ با این وجود آمونیاک با از بین بردن رطوبت مو، باعث خشکی و آسیب دیدن ساقه‌های مو می‌شود؛ در نتیجه به مرور زمان موها شکننده و کشسان می‌شوند. در حال حاضر رنگ‌های بدون آمونیاک با تکنیک‌های جایگزین تولید می‌شوند که پوشش طبیعی‌تری دارند و باعث درخشندگی و محفاظت از مو می‌شوند. همچنین افرادی که از خدمات کراتین و بوتاکس استفاده کرده‌اند، می‌توانند با خیال راحت از رنگ‌های بدون آمونیاک استفاده کنند.

رنگ مو-کاماپرس

رنگ مو در آکادمی زینب مرادی

سالن زیبایی “زینب مولایی” دارای 12 سال سابقه در زمینه خدمات زیبایی و رنگ مو است. در حال حاضر این مجموعه همه خدمات زیبایی رنگ مو، کراتین، بافت مو و براشینگ را با جدیدترین تکنینک‌ها به همراه مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. همچنین افرادی که تمایل به آموزش رنگ مو یا خدمات زیبایی دیگر دارند، می‌توانند از دوره‌های آموزش مجازی و حضوری این مجموعه به آدرس اینترنتی https://zeynabmolaei.com/ استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “در هنگام خرید رنگ مو به چه نکاتی توجه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز