در مورد سری آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟

ژیوار

تا زمان شروع مراسم بزرگ اپل، کمتر از ۱ ماه باقی مانده‌ است و مورد انتظارترین اتفاق سال در حوزه فناوری، معرفی سری ۱۶ گوشی‌های اپل است. از سال گذشته تا اکنون، بسیاری از کارشناسان و افشا کنند‌ه‌ها در تلاش بودند که اطلاعاتی از گوشی‌های ایفون ۱۶ در اختیار کاربرها قرار دهند و خبرهای ضد نقیضی از این گوشی‌ها به گوش می رسید. تاریخ عرضه نهایی سری ایفون ۱۶ هنوز به صورت دقیق مشخص نشده؛ اما تا اکنون حدس و گمان‌هایی از سخت‌افزار، مشخصات و طراحی این گوشی‌ها در دسترس قرار گرفته است که در ادامه قصد داریم به صورت کامل به اخبار جدید در مورد سری ایفون ۱۶ بپردازیم.

رنگ، طراحی و ابعاد ایفون ۱۶

به نظر می‌رسد، اپل قصد ندارد که در سری ایفون ۱۶ تغییراتی ایجاد کند و از همان طراحی سابق ایفون ۱۵ استفاده خواهد کرد. تصاویر منتشر شده از ایفون ۱۶،‌ نوید ظاهر تخت و لبه‌های فلت قدیمی را می‌دهد و احتمال می‌رود که اپل به طراحی سابق خود متعهد باشد. البته با توجه به تصاویر منتشر شده در سطح اینترنت از ایفون ۱۶ و ۱۶ پلاس، متوجه تغییر در چیدمان دوربین‌ها شدیم. اپل به جای استفاده از چیدمان موربی، اینبار به سراغ حالت عمودی رفته است که ظاهر پنل پشتی را عوض کرده است.

از دیگر تغییرات سری ۱۶ گوشی‌های اپل می‌توان به اضافه شدن رنگ‌های جدید اشاره کرد که به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد دو رنگ جدید را به این گوشی‌ها اضافه کند. رنگ‌های جدید شامل زرد و صورتی هستند و از سوی دیگر، برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع شایعه‌ا‌ی بیش نیست و رنگ‌های شاد به این گوشی‌ها اضافه نخواهد شد. همچنین در مورد نسخه پرو و پرومکس ایفون ۱۶ این اخبار صدق نمی‌کند و شاهد رنگ‌های شاد و چیدمان عمودی شکل در این دو مدل نخواهیم بود.

اما با نگاهی به تصاویر زیر، متوجه خواهید شد که ایفون ۱۶ پرو و ایفون ۱۶ پرومکس، دستخوش تغییرات قابل توجهی در بخش ابعاد و اندازه‌ شده‌اند و نسبت به نسل قبلی، مقداری بزرگ‌تر خواهند بود.

آیفون 16 - کاماپرس

دریان سفر امید

بهبود باتری در ایفون ۱۶؛ فناوری فست شارژ و طول عمر بالا

حدود چهار ماه پیش، افشاگری به نام OvO Baby Sauce OvO اعلام کرد که ظرفیت باتری گوشی‌های ایفون ۱۶ بجز نسخه پلاس نسبت به سری ۱۵، افزایش پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد که ایفون ۱۶ پلاس از باتری کم ظرفیت‌تری نسبت به ایفون ۱۵ پلاس استفاده می‌کند و از لحاظ ابعادی هم کوچک‌تر است. در حال حاضر دلیلی مبنی بر کاهش ظرفیت باتری در ایفون ۱۶ پلاس در دسترس قرار ندارد؛ اما این موضوع کم بودن طول عمر باتری را اثبات نمی‌کند.

از سوی دیگر سال گذشته اپل، با معرفی ایفون ۱۵ پرومکس، بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در گوشی‌های هوشمند خود را رونمایی کرد که طول عمر بالایی داشت و تقریبا ۲۹ ساعت می‌توانست دوام داشته باشد. اکنون با توجه به شایعات منتشر شده، اپل قصد دارد از باتری‌هایی با فناوری Stack Battery در گوشی‌های ایفون ۱۶ استفاده کند که شارژدهی بیشتر و سرعت شارژ بالاتری دارند. پیش‌بینی می‌شود که برای این باتری‌ها شارژر ۴۰ واتی و مگ سیف ۲۰ واتی در نظر گرفته شود.

دوربین ایفون ۱۶؛ تکنولوژی جدید و بهبود کیفیت

بخش دوربین یک موضوع رقابتی و حساس برای اپل محسوب می‌شود که هر ساله تلاش می‌کند تا نسبت به رقبای خود، از تکنولوژی پیشرفته‌تری برای دوربین گوشی‌های خود استفاده کند. طبق شایعات منتشر شده،‌ ایفون ۱۶ پرو از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید بهره می‌برد که دستخوش تغییراتی شده است و حتی در محیط‌های تاریک و کم‌نور، می‌تواند تصاویر شفاف و باکیفیتی ثبت کند. از طرفی در ایفون ۱۶ پرو مکس،‌ احتمالا زوم ۵ برابری اپتیکال اضافه خواهد شد و با توجه به ادعای یک افشا کننتده دیگر، احتمالا این گوشی از لنز Super Periscope بهره می‌برد که می‌تواند زوم حرفه‌ای را ارائه دهد.

آیفون 16 - کاماپرس

هوش مصنوعی ایفون ۱۶ آماده رقابت با سامسونگ

از آنجایی که سامسونگ جدیدترین پرچم‌دارهای خود را با هوش مصنوعی قدرتمند معرفی کرد و شاهد سروصدای این گوشی‌ها بودیم،‌ اپل هم تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی خود در ایفون ۱۶ قرار داده است و قرار است با تغییرات قابل توجهی در بخش نرم‌افزاری ایجاد کند. طبق اخباری که به گوش می‌رسد، اپل در تلاش است تا با ترکیب iOS 18 و هوش مصنوعی، قابلیت‌های گسترده‌ای در اختیار کاربرها قرار دهد که هنوز هیچگونه جزئیاتی از امکانات نرم‌افزاری این گوشی‌ها منتشر نشده است و احتمال می‌رود که اپل در رویداد آینده خود،  به صورت مفصل به این موضوع بپردازد.

درگاه ورودی و کیفیت میکروفن ایفون ۱۶

به نظر می‌رسد در تصاویر منتشر شده از ایفون ۱۶، اپل قصد ندارد که درگاه ورودی گوشی‌های ایفون ۱۶ را تغیر دهد و با همان پورت USB-C عرضه خواهند شد. اما موضوعی که بسیار به چشم می‌خورد‌، بهبود کیفیت میکروفن است که احتمال می‌رود با ترکیب هوش مصنوعی و امکانات iOS 18، کیفیت صدا در ضبط و فیلم‌برداری، پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

آیفون 16 - کاماپرس

سخت‌افزار و متکی بر هوش مصنوعی در ایفون ۱۶

مهم‌ترین قسمت در عرضه ایفون‌های جدید، بخش سخت‌افزار و پردازنده آن هست که همواره توجه خاصی به آن می‌شود. به نظر می‌رسد که اپل، ایفون ۱۶ را با پردازنده A18 عرضه می‌کند و ایفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس با تراشه‌های A18 Pro و A18 UItra در دسترس قرار خواهند گرفت. همانطور که اشاره کردیم، رابط کاربری iOS 18 با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد و دور از انتظار نیست که بهبودهایی در موتور Neural Enginge ایجاد شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که حافظه رم ۶ گیگابایتی از گوشی‌های ایفون ۱۶ حذف شود و حداقل با رم ۸ به تولید برسند که این موضوع نوید سرعت عمل بالاتر و قدرت پردازش بیشتر را می‌دهد. همچنین در بخش مودم‌های 5G، قرار است که ایفون ۱۶ از تراشه X70 اسنپ‌دراگون برای ارتباطات مخابراتی استفاده کند و برای ایفون ۱۶ پرو پرومکس، تراشه X75 اسنپ‌دراگون در نظر گرفته شده است.

جمع‌بندی

با توجه به اخبار منتشر شده از سری ۱۶ گوشی‌های اپل، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد ندارد که از تغییر قابل توجهی در ظاهر دستگاه‌های خود ایجاد کند و با همان معماری سابق عرضه خواهند شد. از طرفی، بهبودهای چشم‌گیری در بخش ابعاد، پردازنده، دوربین و مهم‌تر از همه، باتری ایجاد شده است که می‌تواند ارزش خرید گوشی آیفون ‌در این را بالا ببرد. همچنین موضوعی که ممکن است سروصدا ایجاد کند، ترکیب هوش مصنوعی با iOS 18 است که انتظار می‌رود با قابلیت‌های نرم‌افزاری کاربردی و جذابی مواجه شویم.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز