در سفر به سنت پترزبورگ از کدام کلیساها دیدن کنیم؟

کلیساهای سنت پترزبورگ - کاماپرس
ژیوار

روسیه به عنوان کشوری وسیع و متنوع با بناهای تاریخی و مناظر خیره کننده سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. کلیساهای روسیه طیف وسیعی از ویژگی‌های جالب توجه معماری و تاریخی را در خود جای داده و به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی را با فرهنگ‌های مختلف به سمت خود جلب می‌کند. در سنت پترزبورگ انواع مختلف کلیسا با معماری‌های منحصر به فرد و زیبا قرار داشته و افراد زیادی هنگام سفر به این شهر از این بناهای شگفت انگیز دیدن می‌کنند.

کلیسای چسمه

به طور قطع تمامی کلیساهای روسیه معماری بی‌نظیری دارند با این حال کلیسای چسمه در شهر سنت پترزبورگ جلوه‌ای دیگری از این بنا را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. معماری منحصر به فرد این کلیسا را تقریبا در هیچ کجای روسیه نمی‌توان مشاهده کرد و در واقع می‌توان به آن به چشم یکی از زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ نگاه کرد. کلیسای چمسه در سالگرد پیروزی نیروی دریایی روسیه بر ناوگان ترکیه و در قرن هجدهم ساخته شده است. رنگ صورتی استفاده شده در ساخت این کلیسا در کنار معماری چشم نواز آن توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

کلیساهای سنت پترزبورگ - کاماپرس

کلیسای جامع نیروی دریایی

در سی کیلومتری سنت پترزبورگ یکی از زیباترین کلیساهای روسیه یعنی کلیسای نیروی دریایی واقع شده است. این کلیسا تاریخچه نظامی و سلطنتی داشته و یادبودهای متعددی از ملوانانی که در نبردهای مختلف کشته شده‌اند را در خود جای داده است. نمای آبی رنگ این کلیسا نمادی از دریا بوده و به وقت بهار و زمستان به سبب وجود شکوفه‌های درختان و بارش برف زیبایی این بنا دو چندان می‌شود. کلیسای جامع نیروی دریایی در دو طبقه ساخته شده و با آنکه در طول جنگ بسیاری از آثار خود را از دست داده اما جزو معدود کلیساهایی است که حتی در زمان شوروی بسته نشده است. این کلیسا به عنوان نماد شکوه نیروی دریایی روسیه از بهترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران است.

کلیسای جامع سنت ایزاک

این کلیسا که با سنگ‌های مرمر و قیمتی ساخته شده است، بزرگ ترین کلیسای سنت پترزبورگ بوده و از آن به عنوان شاهکار معماری قرن نوزده یاد می‌شود. این کلیسا از 48 ستون در اندازه‌ و فاصله‌های یکسان ساخته شده و در دیواره‌های داخل آن نقاشی‌های زیبایی توسط مشهورترین هنرمندان کشیده شده است. کلیسای سنت ایزاک با معماری و چشم انداز بی‌نظیر خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و اکثر گردشگران در سفر خود به سنت پترزبورگ از این کلیسا بازدید می‌کنند. ساخت این کلیسا دهه‌ها طول کشیده و به همین دلیل این بنا به بهترین شکل ممکن و در طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف ساخته شده است.

دریان سفر امید

کلیساهای سنت پترزبورگ - کاماپرس

 کلیسای جامع کازان

اگر می‌خواهید بنایی مانند یک عکس زیبا را از نزدیک تماشا کنید به کلیسای جامع کازان بروید. این کلیسا در شهر سنت پترزبورگ واقع شده و به طور قطع نمی‌توان معماری آن را با هیچ یک از کلیساهای دیگر این شهر مقایسه کرد. کلیسای کازان از 96 ستون در ارتفاع 13 متری ساخته شده و در قلب آن گنبدی با قطر 17 متری نیز وجود دارد. بسیاری از گردشگران به دلیل نمای بیرونی شگفت انگیز آن به کلیسای کازان می‌روند با این حال نمای داخل به طور باشکوه و زیبایی با مجسمه‌هایی که توسط بهترین هنرمندان روسی ساخته شده، دیزاین شده است.

کلیسای ناجی در خون

ناجی در خون از معروف ترین و جالب ترین کلیساهای شهر سنت پترزبورگ بوده و به همین دلیل گردشگران زیادی در طول سفر خود به روسیه از این بنا دیدن می‌کنند. نمای بیرونی این کلیسا از کاشی‌های لعاب دار ساخته شده و ستون‌های حکاکی شده و بلند آن به زیبایی هرچه بیشتر این بنا کمک کرده است.  به دستور اسکندر سوم در این کلیسا هیچ غسل تعمید و یا مراسم عروسی برگزار نشده است. از رنگ‌های زیادی در طراحی داخل و خارج این بنا استفاده شده و همین باعث شده تا کلیسای ناجی در خون جلوه‌ای منحصر به فرد پیدا کرده و توجه افراد زیادی را در طول سفر به سنت پترزبورگ به سمت خود جلب کند.

کلیساهای سنت پترزبورگ - کاماپرس

سفر به روسیه با نیک سام سفر

گردشگران با سفر به روسیه می‌توانند انواع مختلفی از بناهای تاریخی و زیبا را در کنار مناظر طبیعی و باشکوه تماشا کنند. افراد برای سفر به این کشور می‌توانند تور مسکو، تور سنت پترزبورگ و یا تور ترکیبی آن را رزرو کرده و از تماشای کلیساهای زیبای آن در کنار دیگر بناها و مناظر لذت ببرند. علاقه مندان برای رزرو تور روسیه می‌توانند به آژانس نیک سام سفر مراجعه کنند. مجموعه نیک سام سفر مجری تخصصی تورهای خارجی و به خصوص روسیه بوده و انواع تورها را با بهترین کیفیت به افراد عرضه می‌کند.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تور روسیه به وبسایت این مجموعه به آدرس https://www.niksamsafar.com مراجعه کرده و یا با شماره 44272500_021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : نیک سام سفر
روکش مارال
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز