در خرید هواکش خانگی چه نکاتی را باید بدانید؟ + قیمت

هواکش- کاماپرس
ژیوار

با وجود آلاینده‎‌ها در هوای کلانشهرها مانند مواد سمی و شیمیایی و یا حتی گردوغبار، خرید هواکش خانگی را به یکی از ملزومات تبدیل کرده است. اما تنوع بالا و انواع هواکش‌های خانگی باعث می‌شود تا قبل از خرید، بررسی دقیق‌تری برای انتخاب بهترین هواکش داشته باشیم. در همین ابتدا باید گفت که برای خرید یک هواکش کاربردی معمولی باید رقمی بین 200 هزار تومان تا 800 هزار تومان هزینه کنید.

کاماپرس در این گزارش به نکات مهم برای خرید هواکش خانگی و همچنین قیمت آنان می‌پردازد.

اصل مهم یک هواکش خانگی؛ میزان مکش آن

هواکش‌های خانگی معمولا در سرویس بهداشتی یا آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین برای از بین بردن بوی نامطبوع، باید از هواکش‌هایی با قدرت مکش بالا استفاده کرد. امکان مکش بالای هواکش خانگی باعث می‌شود تا تمام بوهای نامطبوع محیط از بین برود. به طور مثال استاندارد تهیه هواکش برای فضای 5 الی 6 متر باید قدرت ۵۰ CFM  داشته باشد.

 

هواکش-خانگی

دریان سفر امید

 

خرید هواکش خانگی با مقاومت بالا

تهیه هواکش و انتخاب جنس آن، به نوع نیاز ما از آن بستگی دارد؛ بنابراین در هنگام خرید با انواع فلزی و پلاستیکی هواکش‌ها مواجه خواهید شد که هر کدام بسته به قیمت، در جنس‌های مختلفی به فروش می‌رسند. با وجودی که هواکش‌های فلزی مقاوم‌تر از هواکش‌های پلاستیکی است، اما صدای تولید شده از هواکش‌های فلزی به مراتب بیشتر از هواکش‌های پلاستیکی است. بنابراین در هنگام خرید باید به این مسئله توجه کافی داشته باشید.

ارزیابی میزان صدای هواکش خانگی

اگر هواکش نصب شده در سرویس بهداشتی یا حمام صدای بسیاری داشته باشد، تمام آرامش شما را از بین می‌برد. بنابراین در هنگام خرید هواکش باید میزان صدایی که در حین کار تولید می‌کند را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

طول عمر بالا با حجم هوای خروجی

حجم خروجی هواکش به میزان قدرت هواکش مربوط است. در واقع باید بر اساس مساحت فضا، حجم مورد نظر که بر واحد متر مکعب است را انتخاب کنیم. اگر حجم هوای خروجی هواکش قدرت کم‌تری نسبت به فضا داشته باشد، باید به مداوم هواکش روشن بماند که در این صورت علاوه بر مصرف انرژی، از طول عمر هواکش هم کم خواهد شد. پس یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام خرید باید قدرت هواکش برای حجم خروجی دستگاه باشد.

قیمت هواکش خانگی در بازار

در هنگام خرید هواکش خانگی با انواع مختلفی از آن در فروشگاه‌های سطح شهر و حتی سایت‌های خرید مواجه می‌شویم که قیمت‌های آن از 200 هزار تومان تا چند میلیون متغیر هستند. چند نمونه پر مخاطب و قیمت مناسب آن در مدل‌های مختلف به این شرح هستند:

  •  هواکش خانگی 12 سانت 2250 دور دمنده مدل آکسی لاین در ابعاد بیرونی 17.8×17.8 سانتی متر و اندازه پره‌ها 12 سانتی متر در سایت‌های فروش هواکش دیده می‌شود. این هواکش با جنس پره پلاستیکی، توان 23 وات، دور موتور 2250 و ظرفیت تخلیه 130 متر مکعب بر ساعت، 208 هزار تومان قیمت دارد.
  • نوع دیگر هواکش منروز مدل DECO150SW حدود 400 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. این هواکش بسیار کم صدا است و با جریان هوای 220 متر مکعب در ساعت، در ابعاد بیرونی 19.9×19.9×13.9 سانتی متر و وزن 1.2 کیلوگرم کار می‌کند. این محصول کاربردی همچنین سایز خروجی 10.2×14.8 سانتی متر و سرعت گردش فن 2400 دور در دقیقه را دارد.
  • در بین انوع هواکش خانگی، نوع دمنده 20 سانت مدل لوکس دریچه دار با کلید 1400 دور هم مخاطب بسیاری دارد. این هواکش دمپر و کلید قطع و وصل، با درجه حفاظت موتور IP 2X دارد و وزن آن 1.95 کیلوگرم و توان آن 40 وات است. طبق اطلاعات این محصول در سایت‌های معتبر، مبلغ 600 هزار تومان برای خرید آن باید هزینه کنید.
  • نوع قوی‌تر دیگری از هواکش موجود است که دارای دمنده 30 سانت مدل لوکس دریچه دار با کلید 1400 دور است. این محصول همچنین با دارا بودن دمپر و کلید قطع و وصل، با درجه حفاظت موتور IP 2X و موتور 45 وات و شدت صدا 43 دسیبل کار می‌کند. این هواکش 795 هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : دماتجهیزدومینو کالافدک تهویه
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان