مهم ترین معایب و مزایای هود بدون هواکش چیست؟

لست سکند

تازه نگه‌داشتن محیط خانه در هنگام آشپزی بسیار مهم است. هودها آلاینده هایی که در حین پخت و پز در هوا منتشر می‌شود را حذف می کنند. هودهای هواکش هوا را به بیرون منتقل کرده و هودهای بدون دودکش هوا را در محیط به گردش در می آورند. اینکه کدام هود انتخاب مناسبی است به فضای آشپزخانه و نیاز کاربر بستگی دارد.

کاماپرس در این گزارش مهم ترین معایب و مزایا هود بدون دودکش را معرفی و بررسی می کند:

هود بدون دودکش چطور کار می‌کند؟

این مدل هودها بدون کانال هستند و با کشیدن هوای آشپزخانه به داخل و فیلتر کردن دود، بخار و ذرات غذا با استفاده از فیلتر کربن سبب گردش مجدد هوا می‌شوند به طوری که هوا را به داخل آشپزخانه برمی‌گردانند.

مزایا هود بدون دودکش

هود بدون دودکش از نظر محل قرار گیری انعطاف بسیاری دارد. برای نصب این مدل هود نیازی به کانال‌کشی نیست و می‌توان آن را در هرجایی از آشپزخانه قرار داد. به دلیل عدم نیاز به تهویه و کانال اغلب خودتان می‌توانید آن را نصب کرده و در هزینه‌ و زمان صرفه‌جویی کنید. این هودها کاملا مستقل هستند و هوای درون آشپزخانه را پس از عبور از فیلتر کربنی به محیط برمی‌گردانند.

راز آسمان پایتخت

معایب هود بدون دودکش

از معایب این مدل هودها می‌توان به قدرت مکش کم آن اشاره کرد که در از بین بردن بو و دود از آشپزخانه تاثیر کمتری دارند. هم‌چنین از آن‌جایی که این مدل هوای محیط را تخلیه نکرده و به گردش در می‌آورد سبب افزایش رطوبت شده و سروصدای بیشتری نسبت به هودهای هواکش ایجاد می‌کند. فیلتر کربن این هودها مرتبا نیاز به تعویض دارند. هود بدون دودکش به دلیل نداشتن کانال در تخلیه دود و از بین بردن گرما چندان موثر نیست و ذرات را به طول کامل از بین نمی‌برد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز