در استانبول خانه بخریم یا ازمیر ؟

ژیوار

این روزها که تب خرید خانه در کشور ترکیه به شدت داغ شده است، از میان شهرهای مختلف دو شهر استانبول و ازمیر سروصدای بیشتری داشتند. استانبول به دلیل سرشناس‌تر بودن و بزرگ‌تر بودن در اولویت اول قرار دارد و بعد از آن ازمیر در رده دوم انتخاب است.

به گزارش کاماپرس، طبق گزارش‌های منتشرشده به‌طور متوسط قیمت خرید خانه در ازمیر 22 درصد کمتر از استانبول است. با بررسی دقیق‌تر در قیمت خانه در این دو شهر باید گفت که حدود قیمت خرید خانه در استانبول به ازای هر مترمربع 15,000 لیر (حدود 42 میلیون تومان) و در ازمیر حدود 12,570 لیر (35 میلیون تومان) است.

استانیول- کاماپرس

هزینه خرید خانه در استانبول یا ازمیر

بدون تردید، می‌توان گفت که در استانبول قیمت خرید و اجاره خانه بیشتر از ازمیر است. در استانبول که یک کلان‌شهر مدرن به حساب می‌آید، آپارتمان‌های مسکونی به سبک لوکس ساخته‌شده و اغلب نوساز هستند؛ بنابراین هزینه خرید یا اجاره مسکن در این شهر بالاتر از ازمیر است.

خرید خانه در استانبول برای گرفتن اقامت دائم با سرمایه‌گذاری حداقل 400 هزار دلار امکان‌پذیر است. خانه ۷۷ متری دوخوابه با مبلغ 12 میلیون و 730 هزار لیر (حدودا 392 هزار دلار) و خانه سه‌خوابه ۱۷۰ متری 18 میلیون و 33 هزار لیر (تقریبا 584 هزار دلار) با اقساط ۱۲ تا ۱۸ ماهه و  فاصله ۴ کیلومتری دریا قابل خریداری است. این ساختمان‌ها امکانات ویژه از جمله، باشگاه ورزشی، زمین‌بازی کودکان و سونا دارد و در منطقه کوچوک چکمجه واقع شده که شرایط بی‌نظیر برای سودآوری بالا دارد.

دریان سفر امید

در شهر ازمیر میانگین قیمت املاک مسکونی  14 هزار لیر به ازای هر مترمربع است؛ بنابراین خرید خانه ۱۰۰ متری در ازمیر حداقل سرمایه‌ای در حدود یک میلیون لیر می‌خواهد. کارشیاکا یکی از مهم‌ترین مناطق شهر ازمیر است؛ برای خرید یک واحد آپارتمان در این منطقه باید حداقل 700 هزار لیر، (حدود 2 میلیارد تومان) سرمایه داشته باشید. اما یک‌خانه ویلایی ۵ خوابه با ۳۰۰ متر متراژ رقمی نجومی پیدا می‌کند. برای خرید چنین خانه‌ای باید 10 میلیون لیر (حدود 13 میلیارد تومان) بپردازید. در همین منطقه خانه یک خوابه ۷۰ متری، 600 هزار لیر قیمت دارد.

امکانات خانه در ازمیر و استانبول

مشخص است که هر چه یک شهر بزرگ‌تر باشد امکانات تفریحی و رفاهی و تحصیلی در آن بیشتر است. در استانبول خانه‌های مبله با امکانات بالا را تقریباً در بیشتر مناطق شهر می‌بینید؛ اما از طرف دیگر به دلیل اینکه هزینه‌های سرمایه‌گذاری در ازمیر اندکی کمتر از استانبول است، بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ در ازمیر مجتمع‌های تجاری، مسکونی و تفریحی فوق‌العاده‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند تا افرادی که قصد زندگی در ازمیر را دارند بتوانند از این امکانات بهترین استفاده را ببرند.

ازمیر- کاماپرس

امنیت در ازمیر و استانبول

ازمیر کمی کوچک‌تر از استانبول است و یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است؛ بنابراین جرم و جنایت کمتری در آن اتفاق می‌افتد و بیشتر جرائم مربوط به قاچاق کالا است. پس می‌توان گفت که اگر بخواهیم امنیت این دو شهر را بررسی کنیم، ازمیر از امنیت بالاتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

مراکز تفریحی در استانبول

اگر بخواهیم این دو شهر را از نظر مراکز تفریحی با یکدیگر مقایسه کنیم، قطعاً به دلیل بزرگ‌تر بودن، استانبول مراکز تفریحی بیشتری مانند آکواریوم‌ها، مراکز تجاری، پارک‌های آبی و سایر پارک‌ها را دارد.

مقایسه جغرافیایی 2 شهر ترکیه

این دو شهر به‌جز جمعیت، از نظر آب و هوایی تفاوت زیادی باهم ندارند. استانبول ۱۵ میلیون نفر و ازمیر ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارند. هر دو در کنار دریا واقع شدند، استانبول در کنار ساحل مرمره و تنگه بسفر و ازمیر در کنار دریای اژه قرار دارد. هر دو ازنظر آب و هوایی مدیترانه‌ای هستند، طبیعت سرسبز و سواحل زیبا دارند.

زندگی در ازمیر و استانبول

یکی از تفاوت‌های این دو شهر مربوط به آب‌وهواست. استانبول به دلیل موقعیت مکانی آب‌وهوای معتدل و مطلوبی دارد و در تمام فصل‌های سال جذاب است. از طرف دیگر آسیایی بودن قسمتی از این شهر، آب‌وهوای آن را به بسیاری از شهرهای ایران شبیه کرده است. بهترین فصل‌های استانبول از نظر آب و هوایی قطعاً فصل بهار و پاییز این کلان‌شهر است.

ازمیر از لحاظ جغرافیایی در منتهی‌الیه غربی آناتولی و در ساحل دریای اژه واقع‌شده است. این شهر هم در بیشتر فصل‌ها، آب و هوایی معتدل دارد اما زمستان‌های این شهر از استانبول سردتر و تابستان‌هایی گرم‌تر از استانبول دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : دیوارشیش دنگکیلید
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز