درس هایی از ماجرای کافه طهرون

کافه طهرون ـ کاماپرس
ژیوار

چالشی که روز گذشته برای کافه طهرون در ساحل شرقی کیش پیش آمد، فعالان اقتصادی و گردشگری جزیره را تحت تاثیر قرار داد؛ به نحوی که روز گذشته در اکثر محافل گفتگوها حول چرایی این برخورد و راهکارهای پیشگیری از آن بود.

در ادامه به چند نکته که حاصل نقل قول‌ها و تاکیدهای پیشکسوتان و فعالان بازار و گردشگری و رستوان‌داری جزیره در گفت‌وگو با کاماپرس است، اشاره می‌شود:

* سازمان منطقه آزاد کیش، باید قبل از هر اقدامی امنیت و اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در نظر بگیرد و به نحوی با مسائل برخورد نکند که دلسردی، ناامیدی و بی‌اطمینانی ایجاد شود.

* در شرایطی که جامعه مراکز پذیرایی کیش، با ساختار اداری و سازمانی منسجمی بر فعالیت‌های بهره‌برداران تمرکز دارد، بهتر است از اشراف و تشخیص هیات مدیرۀ این جامعه برای رسیدن به راهکارهای کم‌هزینه استفاده شود. این نهاد صنفی با توجه به شناختی که نسبت به صلاحیت و اهلیت اعضای خود دارد، بی‌شک با کمترین تنش می‌تواند به حل شدن مسائل کمک کند.

* در مواجهه با مساله‌ها و چالش‌ها و حتی اختلاف‌ها ضرورت دارد شأن سرمایه‌گذاران و صاحبان برندهای شاخص جزیره حفظ شود. برخوردهای قهری و اعمال اجبار نه تنها به اعتبار کسب و کارها و برندها لطمه می‌زند، بلکه بر فضای کسب و کار کیش و همچنین سازمان منطقه آزاد کیش نیز تاثیر نامطلوبی می‌گذارد.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

* در شرایط اقتصادی فعلی، ضروری است از کسب و کاری که بیش از 60 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استخدام خود دارد، حمایت کرد. کافه طهرون، در شرایط سخت دوران کرونا نیز فعال بود و چراغ را روشن نگه داشت.

* حضور مدیران و قضات مسئولیت‌پذیری که درک شایسته‌ای از شرایط اقتصادی و اجتماعی جزیره کیش دارند، مایه امیدواری و دلگرمی است. ورود مسئولانۀ قوه قضاییه به این مساله، کمک زیادی به کاهش تنش‌ها و پیشگیری از بروز بحران کرد. بسیاری از فعالان اقتصادی در 24 ساعت گذشته از این نحوه تعامل خوشحال هستند.

* عرف اخلاقی در بازار حکم می‌کند که در زمان عقد یک قرارداد یا به مزایده گذاشتن یک فرصت اقتصادی، اولویت با فردی باشد که سال‌ها در آن موقعیت به صورت سالم و حرفه‌ای به ارائه خدمت پرداخته است. سرمایه‌گذاران، مدیران و حتی کارکنان شریف کافه طهرون، در سال‌های اخیر با تلاش شبانه‌روزی خود خاطرات شیرینی برای اهالی جزیره و گردشگران رقم زده‌اند. شایسته نیست به هر دلیل و بهانه‌ای آن‌ها از موقعیتی که خلق کرده‌اند، محروم شوند.

* کیش یک جزیره حساس است که در این شرایط سخت اقتصادی، بار بسیاری از کمبودها و فقدان‌های حوزه گردشگری و تفریح کشور را بر دوش می‌کشد. مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان، بهتر است در تصمیم‌گیری‌ها و پیاده‌سازی ایده‌های خود وسواس و ملاحظه‌کاری بیشتری به خرج دهند. حضور افراد باتجربه و متعهدی در جامعه بازاریان و بازرگانان کیش و همچنین جامعه مراکز پذیرایی کیش، یک غنیمت ارزشمند است که مدیران دولتی باید از آن بهره بگیرند و قبل از هر اقدامی به مشورت و کسب راهکار از این افراد بپردازند.

کافه طهرون ـ کاماپرس

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز