پشت پرده کاهش تولید بنزین یورو 4 و 5

ژیوار

ناصر عاشوری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت، از کاهش تولید بنزین یورو 4 و 5 برای تامین نیازهای کشور خبر داد. به گفته عاشوری، دولت برای تامین نیاز مردم خواهان کاهش تولید بنزین یورو چهار و پنج است.

به گزارش کاماپرس، عاشوری بیان کرد که بیشتر از 110 تا 112 میلیون لیتر بنزین در روز در حال تولید است اما میزان مصرف به بیشتر از این مقدار می‌رسد. عاشوری اعلام کرده است که میزان مصرف روزانه بنزین در حدود 7 الی 8 میلیون لیتر بیشتر از میزان تولید است. به گفته عاشوری، در حال حاضر تولید روی بنزین یورو چهار و پنج متمرکز است اما اکنون دولت برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان درخواست دارد تا کمتر روی این دو مورد تمرکز شود.

بیشتر بخوانید:

درباره بنزین یورو 4 و 5 بیشتر بدانید

اولین استاندارد بنزین یورو 1 بود که مسئولان برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا مجبور به طرح آن شدند. سال 2005 استاندارد یورو 4 به بازار عرضه شد که برای کلیه وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی بود. استاندارد یورو چهار محدودیت‌های بیشتری برای کربن مونو اکسید، هیدروکربن‌ها و اکسید نیتروژن داشت که نسبت به گذشته سخت گیرانه‌تر بود.

دریان سفر امید

سال 2008 استاندارد بنزین به روزرسانی شد و به یورو 5 تغییر کرد. تفاوت عمده این استاندارد نسبت به یورو 4 در تغییر میزان تولیدی کربن مونو اکسید، کاهش مقدار هیدروکربن به کمتر از یک دهم میلی گرم و عدم وجود گاز متان بود.

استفاده از بنزینی که تحت استاندارد یورو چهار و پنج تولید شده است به حفظ بهتر محیط زیست و کاهش ذرات معلق در هوا کمک می‌کند. در کل می‌توان گفت که بنزین یورو 4 و 5 اثرات مخرب کمتری روی سلامتی انسان دارند و به کاهش آلودگی هوا کمک بیشتری می‌کنند.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان