دارا دوم و دارا سوم تابستان و پاییز بورسی می‌شوند

براساس برنامه ریزی سازمان خصوصی سازی، قرار است که دومین صندوق معامله پذیر دولتی(دارا دوم) شهریور و سومین صندوق (دارا سوم) در سه ماهه سوم سال پذیره نویسی و عرضه شود.

به گزارش کاما پرس، چهار ماه از پذیره نویسی دارای یکم می گذرد و شهریور ماه قرار است که دومین صندوق سرمایه گذاری معامله پذیر دولتی (دارا دوم) که صندوق پالایشی هاست پذیره نویسی و عرضه شود و سومین صندوق هم که صندوق فلزات نامگذاری شده، در سه ماهه سوم سال پذیره نویسی شود.
در روزهای پایانی تیر شاهد کاهش ارزش واحدهای صندوق دارای یکم بودیم، موضوعی که موجب شد کارشناسان پیش بینی کنند که درصورت تداوم روند کاهشی ارزش واحدهای این صندوق، میل و رغبت سرمایه‌گذاران برای خرید سهام دارای دوم، سوم و چهارم تحت تاثیر قرار بگیرد، اما خبر می رسد که در آینده نزدیک، سهام دارای دوم عرضه می شود.
حسن علایی، معاون امور واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در خصوص صندوق‌های معامله پذیر (ای تی اف) دولتی اظهار می کند: مطابق قانون بودجه سال ۹۹ و تبصره دو قانون و مصوبه هیئت وزیران، پذیرش سه صندوق سرمایه گذاری معامله پذیر (ای تی اف) در سال جاری به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی ابلاغ شده است.
علایی در این خصوص بیان می کند: صندوق قابل معامله اول به نام دارایکم، که شامل ترکیبی از سهام بانک‌ها و بیمه‌ها بود در خرداد ماه پذیره نویسی و عرضه شده است.

عرضه 15 درصد از سهام چهار پالایشگاه

به گزارش بازار سرمایه، علائی در خصوص دومین صندوق‌ای تی اف دولتی اظهار می کند: اقدامات پذیره نویسی دومین صندوق‌ای تی اف دوم که مربوط به شرکت‌های پالایشی است در حال انجام است و به این ترتیب ۱۵ درصد از سهام چهار پالایشگاه، تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران در این صندوق عرضه خواهد شد.
معاون امور واگذاری سهام و بنگاه‌ها می گوید: برنامه این است که اقدامات اجرایی دومین صندوق ‌ای تی اف، در تابستان صورت بگیرد.
او در خصوص سومین ‌ای تی اف دولتی یادآور می شود: داراسوم که به‌ای تی اف خودرویی و فلزی معروف است از ترکیب سهام چهار شرکت، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، ایران خودرو و سایپا ایجاد خواهد شد که برنامه ریزی‌های لازم برای پذیرش این صندوق در سه ماهه سوم سال در حال انجام است.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز