عرضه دارا دوم بر ارزش دارا یکم تاثیری ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید؛ ارزش هر صندوق با رشد و نزول سهام آن سنجیده می‌شود و بر این اساس با عرضه دارا دوم شاهد نوسان غیرعادی در دارا یکم نخواهیم بود.

به گزارش کاماپرس؛ با وجود اینکه در ابتدای خرداد ماه پذیره نویسی اولین صندوق ETF دولتی دارا یکم که سهام سه بانک و دو بیمه در آن قرار داشت، انجام شد، امروز تقریبا ارزش این صندوق با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در یک ماه همراه بود، اما در آن زمان تنها یک سوم از واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق پذیره نویسی شد.با این حال، در مجموع ظرف حدود ۳۵ روز این صندوق با سرمایه اولیه دو میلیون تومانی بازده ۱۵۰ درصدی را نصیب سهام‌داران خود کرد. این در حالیست که دو صندوق دیگر دولتی که سهام پالایشگاه‌ها، خودروسازان و شرکت‌های فولادی است نیز به زودی عرضه خواهد شد. برخی کارشناسان معتقدند جذابیت صندوق بعدی، ارزش بازار صندوق دارا یکم را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سرمایه‌داران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد اما یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید؛ لزوما عرضه صندوق ای تی اف(ETF) دوم نباید بر ارزش یا بازار صندوق دارایکم تاثیرگذار باشد.

رشد بازار بورس تا شهریورماه ادامه دارد

«علیرضا مستقل» کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با قدس آنلاین در رابطه با عبور شاخص از مرز ۲ میلیون واحد و احتمال ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه گفت: به نظر من بازار سرمایه تا شهریورماه به رشد خود ادامه خواهد داد اما اینکه چرا شهریور ماه به این دلیل است که در پایان شهریور ماه نتایج انتخابات آمریکا مشخص خواهد شد و نتیجه بر نوسان قیمت دلار و بازار جهانی تأثیرگذار خواهد بود و مردم صبر خواهند کرد تا ببینند رفتارها و واکنش های سیاسی به این انتخاب چگونه خواهد بود؛ از طرفی در این بازه زمانی روند بررسی بودجه سال آینده استارت خواهد خورد و دولت سعی خواهد کرد بازار و قیمت‌ها را برای بستن بودجه کنترل کند.

عامل اثرگذار بر ارزش صندوق دارا یکم

آریاک سفر

او در رابطه با احتمال تاثیرگذاری عرضه صندوق دارادوم بر صندوق دارایکم نیز گفت: لزوما عرضه صندوق ای تی اف(ETF) دوم نباید بر ارزش یا بازار صندوق دارایکم تاثیر گذار باشد ؛ شاید این تاثیر در ابتدا به صورت روانی باشد و نقدینگی به سمت صندوق جدید برود اما ارزش ذاتی صندوق ها به سهامی است که داخل آن قرار دارند و ارزش این صندوق ها با رشد و نزول آن سهام خاص تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز