عرضه صندوق ETF  مدیر به بازنشستگان و سایر متقاضیان آغاز شد

محمد شریعتمداری وزیر کار از عرضه نخستین واحدهای صندوق ETF سرمایه‌گذاری در سهام با عنوان «صندوق سرمایه‌گذاری مدیریت ثروت» در فرابورس ایران با نماد مدیر خبر داد.

به گزارش کاماپرس، شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود آغاز عرضه واحدهای این صندوق را خبری خوش برای بازنشستگان برشمرد و نوشت: با عرضه سهام صندوق مدیریت ثروت در فرابورس، در بزرگترین پذیره نویسی اولیه ETF، صدهزار نفر از بازنشستگان، که قبلا ثبت نام کرده اند، سهامدار این صندوق می‌شوند.

وی در ادامه نوشت: ارزش هر واحد این صندوق در فرابورس یک هزار تومان است و تا سقف هزار میلیارد تومان پذیره نویسی خواهد شد.

پذیره نویسی صندوق “مدیریت ثروت” با نماد “مدیر” که از امروز  با ارزش هر سهم یک هزار تومان در فرابورس آغاز و تا 22 مرداد 99 ادامه خواهد داشت، بزرگترین صندوق پذیره نویسی شده در بازار بورس با سرمایه اولیه 400 میلیارد تومان در گام اول و در گام بعدی تا 1000 میلیارد تومان است.

آریاک سفر

حدود 100 هزار نفر از بازنشستگان کشوری، پیش از این در قالب تسهیلات اعتباری،برای خرید سهام ETF مدیریت ثروت تقاضای خود را ثبت کردند که در زمان پذیره نویسی، این سهام به آن ها واگذار می شود و می توانند مانند سایر متقاضیان به صورت نقدی هم تعداد سهام خود را افزایش دهند.

پیش از این نیز صندوق بازنشستگی کشوری برای عرضه سهام بیمه ملت و همچنین ارائه تسهیلات خرید سهام دارایی یکم دولت اقدامات مشابهی در بازار سرمایه و برای بازنشستگان انجام داده بود.

پذیره نویسی صندوق ETF مدیر نامحدود است

شایان ذکر است حداکثر تعداد واحد قابل خريداری توسط هر کد معاملاتي حقیقي و حقوقی “نامحدود” اعلام شده است. تمامی بازنشستگان کشوری مانند سایر خریداران سهام، می توانند به تعداد نامحدود و به صورت نقدی از طریق کارگزاری ها اقدام به خرید سهام این صندوق کنند.
طهماسبی مدیرعامل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این با بیان اینکه مشاور این طرح یکی از بهترین و معتبرترین مجموعه های مشاوره حوزه سرمایه گذاری و بورس است، گفت: امیدواریم با کمک مشاور تخصصی و مجموعه ای که این صندوق را مدیریت می کند و همچنین شرایط بازار، شاهد آینده و بازدهی مناسب برای سهام این صندوق و سودآوری مطلوب برای بازنشستگان خریدار سهام و همچنین سایر افرادی که سهام این صندوق را خریداری می کنند، باشیم.
انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “عرضه صندوق ETF  مدیر به بازنشستگان و سایر متقاضیان آغاز شد

  1. رحمان شمس گفته:

    به اندازه شستا و دارایکم سود دهی دارد؟
    هر زمان که هزار میلیارد تکمیل شود بسته می شود ویا تا ۲۲ مرداد؟

  2. مهدی وفاجو گفته:

    سلام چگونه یک سهام نامحدود ثبت نام میکند مگر سازمان بورس و فرابورس کشور نظارت ندارند
    لطفا بهتر و دقیق تر به مردم توضیح دهید من این سهم را خریده ام اما الان نگران شدم …لطفا کلاهبرداری نباشد که حالمون این روزها خراب هست بیشترش نکنید من بعنوان یک شهروند تذکرم را دادم لطفا شفاف سازی کنید که خرید نامحدود یعنی چی؟؟
    هر سهمی حداکثری دارد برای خرید..
    مگر ارزش این صندوق چقدر است …
    یه عرضه اولیه شرکت غول به هر کس کامل نمیرسه
    چطور اینجا نامحدود سهم واگذار میکنید..

  3. Nimnegah گفته:

    شفاف و روشن وساده وقابل فهم توضیح دهید .تا مردم بفهمند دارند چکار می.کنند.
    یک خرید و فروش ساده را تبدیل کردید به معادلات چند مجهولی ریاضی. شاید خودتان
    هم نمی فهمید چه میگویی.

  4. جواد گفته:

    چرا نماد مدیر هنوز ممنوع متوقف است من این سهم خریدم وبلا تکلیفم خواهشن اطلاع رسانی کنید
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز