خواص ویتامین سی (معجزه جوانسازی پوست و علائم کمبود آن)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویتامین سی، یکی از اصلی ترین ویتامین ‌های مورد نیاز دائمی بدن است و کمبود این ویتامین می‌ تواند باعث بروز عوارض خاصی مانند کاهش ایمنی بدن و مشکلات پوستی در هر فرد شود. از جمله خواص این ویتامین می توان به خاصیت جوانسازی و ضد پیری بودن آن اشاره کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی خواص ویتامین سی برای پوست و علائم کمبود آن پرداخته است.

خواص ویتامین سی برای پوست

ویتامین سی، نامی آشنا در دنیای مراقبت از پوست است و معمولا در اکثر محصولات این حوزه، نام آن شنیده می‌شود. دلیل این موضوع را باید در آنتی اکسیدان‌های موجود در این ویتامین دنبال کرد که باعث بهتر شدن رنگ و بافت پوست می‌شود.

خواص ویتامین سی در پوست فقط محدود به اینها نمی ‌شود و از این ماده به عنوان ویتامین ضد پیری پوست نیز نام برده می ‌شود. ویتامین سی برای پوست با نام اسید آسکوربیک، یک ماده مغذی محلول در آب است که به صورت کرم‌ و لوسیون‌ تولید می ‌شود. ویتامین سی برایت مکس از جمله محصولاتی است که کل خواص ویتامین سی در مورد جوانسازی پوست را دارا می باشد.

از خواص این ویتامین سی موضعی می ‌توان به کلاژن سازی و سرحال نگه داشتن پوست اشاره کرد. این موضوع سبب می‌ شود که افراد زیادی از این نوع کرم‌ ها به صورت دائمی استفاده کنند. التیام، ترمیم پوست و التیام زخم‌های پوستی نیز با استفاده موردی از این ماده امکان‌پذیر است.

با افزایش سن، پوست نیز رو به پیری گذاشته و علاوه بر چین و چروک، درخشندگی خود را هم از دست می ‌دهد. از جمله خواص ویتامین سی، بازگرداندن درخشندگی و جوان‌ سازی پوست است. از بین بردن چین و چروک، یک‌ دست کردن رنگ پوست و کاهش لکه‌ های تیره نیز با استفاده موضعی ویتامین سی قابل انجام است.

علائم کمبود ویتامین سی در پوست

خشکی و چروک شدن پوست، اصلی‌ترین عارضه ‌ای است که به عنوان نشانه کمبود ویتامین سی در پوست شناخته می­‌شود. پوست ‌های فاقد ویتامین سی معمولا بسیار خشک بوده و حالت شکننده دارند. این خشکی با کرم ‌های معمولی از بین نمی ‌رود و نیاز به استفاده دائمی از کرم ‌ها و سرم ‌های حاوی این ویتامین مانند پماد آزلادرم دارد.

همچنین پوست ‌هایی که از کمبود ویتامین سی رنج می ­برند، خیلی سریع کبود می‌شوند؛ چرا که یکی از خواص ویتامین سی، کلاژن سازی است و پوست‌ هایی که دارای کلاژن کافی نیستند، دیواره ‌های عروق خونی ضعیفی دارند که خیلی زود و با کمترین ضربه‌ای پاره می ‌شوند.

علاوه بر این علائم آشکار، علامت های دیگری همچون تغییر رنگ پوست به سمت تیرگی و ایجاد لک های سرخ نیز نشانه ‌هایی از کمبود این ویتامین است.

ویتامین سی بدن چگونه تامین می‌شود؟

ویتامین سی در اکثر خوراکی‌ ها موجود است و استفاده زیاد از میوه ‌های سرشار از ویتامین سی، یک راه آسان برای دریافت این نوع از ویتامین است. خوردن میوه ‌هایی مانند پرتقال، توت و تمشک می ‌تواند ویتامین سی زیادی را وارد بدن و سلول ‌های آن کند. سبزیجات نیز خواص ویتامین سی را برای بدن فراهم می کنند.

البته در مورد پوست، خوردن خوراکی‌ های دارای ویتامین سی به تنهایی کافی نیست؛ چرا که ویتامین سی خوراکی در بهترین حالت فقط می ‌تواند به لایه ‌های زیرین پوست نفوذ کند و لایه‌ های بالایی و خارجی از آن بی ­بهره می ­مانند. برای نمونه، درخشندگی و شادابی پوست با خوردن ویتامین سی به بدن باز نخواهد گشت.

استفاده موضعی از ویتامین سی برای پوست

در مورد پوست بهتر است که از محصولات آرایشی و بهداشتی موضعی مانند سرم ‌ها و کرم ‌ها استفاده کرد. محصولات باکیفیتی که در این زمینه تولید می ‌شوند، در صورت استفاده درست می ‌توانند ویتامین سی از دست رفته را به پوست بازگردانند.

برای نمونه، چروک ‌های پوستی با سرم ویتامین سی برایت مکس به خوبی رفع می ‌شود. این سرم چندکاره، محافظ پوست در برابر اشعه ‌های مضر نور خورشید بوده و تسکین دهنده التهابات پوستی است.

علاوه بر این سایر محصولات برایت مکس نیز دارای ویتامین سی کافی برای محافظت از پوست هستند و بسیاری از مردم برای تاثیر بیشتر، از این نوع محصولات به صورت دائمی استفاده می کنند. البته برای انتخاب درست این محصولات باید از پزشک متخصص نیز کمک گرفته شود.

سرم ویتامین سی برایت مکس

خرید محصولات برایت مکس از «فروشگاه کاج»

فروشگاه کاج، یکی از مراکز خرید لوازم آرایشی، پوستی و عطر است. فروش لوازم آرایشی و پوستی با کیفیت از برند ‌های مختلف و انواع عطر از بیش از 100 برند مطرح از جمله فعالیت ‌های این مرکز است. فروشگاه کاج پس از موفقیت در ارائه محصولات برند های جهانی، وبسایت فروش آنلاین خود را نیز به آدرس www.kajshop.com راه‌اندازی کرده است. علاقه‌مندان برای دریافت مشاوره پوستی و زیبایی نیز می‌توانند با شماره تلفن همراه 09147558185 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کاج شاپ
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز