خرید کباب پز عالی با رعایت چند نکته ساده

کباب-پز-منقل-کاماپرس
ژیوار

کباب جزو محبوب‌ترین غذای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود که معمولا لذت بیشتری به دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی می‌بخشد. برای همین انتخاب یک کباب پز مناسب و با کیفیت برای همه مهم است تا پخت با کیفیت‌تری داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش نکات مهم برای خرید یک کباب پز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کباب پز ذغالی، گازی یا برقی؟

کباب پزها در انواع مختلفی به فروش می‌رسد که هر کدام مشخصات خاص خود را دارد. از کباب پزهای ذغالی که پخت کباب بر روی آن با عطر و طعم خاصی همراه است؛ تا نوع گازی آن که بدون دردسر، یک حرارت یک سان را به کباب می‌رساند. البته نوع برقی آن هم در بازار موجود است که هیچ دودی هم ندارد.

هر کدام از این انواع بسته به سلیقه‌ی افراد، مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ به طور مثال کباب پزهای ذغالی و گازی به دلیل بو و دود زیادی که دارد، احتمالا باعث مزاحمت همسایه‌ها خواهد شد و برای همین شاید چندان مناسب آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی نباشد. هر چند در برخی آپارتمان‌ها برای هر واحد و یا در یک بخش اشتراکی جای کباب پز مخصوص در نظر گرفته می‌شود که به دلیل نوع ساخت آن مزاحمتی برای ساکنین ندارد.

کبابپز-کباب-پز-کاماپرس-منقل

دریان سفر امید

یک جای مشخص برای کباب پز در نظر داشته باشید

با این وجود اگر قصد تهیه کباب پز دارید، قبل از هر چیز باید یک جای مشخص برای آن در نظر بگیرید تا اندازه و سایز کباب پز مورد نظر خود را بدانید. مثلا اگر بیشتر برای مهمانی‌ها از آن استفاده خواهید کرد باید جای سیخ بیشتری در خود جای دهد. از طرفی اگر جای کباب پز را در حیاط یا فضای بدون سقف در نظر گرفتید، باید جنس مقاومی داشته باشد که تابش نور آفتاب یا رطوبت باران باعث خرابی آن نشود.

بیشتر بخوانید:

به جنس بدنه کباب پز دقت کنید

جنس بدنه‌ کباب پز بسیار مهم است و در هنگام خرید حتما باید به این موضوع توجه کنید. چون اگر کیفیت نامناسبی داشته باشد، به دلیل حرارت بالایی که تجربه می‌کند، در مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. جنس کباب پز باید از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد و چدن باشد. در بین این فلزات آلومینیوم کیفیت پایین‌تری دارد و معمولا زودتر از دیگر انواع آن ظاهر خود را از دست می‌دهد. اما جنس فولاد و ضد زنگ با وزن و قیمت بیشتر، ماندگارتر خواهد بود.

نیازی به هزینه‌ بالا نیست

با وجود انواع کباب پز در بازار، نیازی نیست هزینه بالایی برای خرید آن در نظر بگیرید. خیلی از کباب پزها به دلیل داشتن لوازم جانبی قیمت بسیار بیشتری دارند و امکان دارد با خرید این کالا، حتی تا مدت‌های طولانی لوازم جانبی آن به کارتان نیاید. پس همیشه هزینه‌ زیاد منجر به یک خرید موفقیت آمیز نخواهد بود، بلکه انتخاب بهترین گزینه با قیمت مناسب باعث یک خرید موفق می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : انتخاب سنتربلانتونپارس خزر
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز