خرید ملک در اسپانیا با چه میزان بودجه امکان پذیر است؟

خرید ملک در اسپانیا-کاماپرس
ژیوار

یکی از محبوب‌ترین کشورها برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک، کشور اسپانیا است. با خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو می‌توانید اقامت دائم و شهروندی خود و خانواده‌تان را به دست بیاورید و در یکی از بهترین کشورهای اروپایی با اقتصادی پویا و نقاط گردشگری بی‌نظیر زندگی کنید. با داشتن پاسپورت با ارزش اسپانیا هم امکان سفر به 160 کشور جهان بدون ویزا برای شما فراهم می‌شود. برای خرید ملک در اسپانیا باید شرایطی مانند شماره هویت خارجی، تمکن مالی، گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه را داشته باشید.

به گزارش کاماپرس، خرید ملک در اسپانیا برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا محدودیتی ندارد و حتی اگر 18 سال به بالا و سرمایه لازم را در اختیار داشته باشید، واجد شرایط خرید ملک در این کشور خواهید بود. بازار املاک اسپانیا با در اختیار گذاشتن فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری هرساله تعداد زیادی مهاجر را ترغیب به خرید ملک در این کشور می‌کند. خریداران به این مسئله هم توجه کنند که اگر می‌خواهند شاهد رشد ملک خود باشند، در مناطقی که ظرفیت بیشتری برای پیشرفت دارد، سرمایه‌گذاری کنند. محدودیتی هم برای نوع کاربری ملک در اسپانیا وجود ندارد، بلکه مهاجران می‌توانند ملک تجاری، مسکونی و یا حتی زمینی را خریداری و سند آن را به نام خود بزنند و از این طریق اقامت اسپانیا را به دست بیاورند.

خرید ملک در اسپانیا - کاماپرس

مراحل خرید ملک در اسپانیا

برای خرید ملک در اسپانیا ابتدا برای ویزای توریستی اسپانیا به مدت 3 ماه درخواست دهید. در این سه ماه، فرصت خرید ملک و ثبت آن در دفتر اسناد رسمی به شما داده می‌شود. البته فراموش نکنید از یک وکیل زبده و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. بعد از خرید ملک، وکیل باید یک شماره شناسایی (NIE) از اداره پلیس در اسپانیا دریافت کند و استعلامات مورد نیاز را از اداراتی مانند دارایی، بانک، اداره آب و برق و شهرداری بگیرد. سپس استعلامات را به همراه قرارداد منعقد شده، به دفتر اسناد رسمی تحویل دهد. بعد از تسویه مبلغ هم، سند به نام خریدار زده می‌شود. در صورتی که تمامی مراحل با دقت انجام شود، حدودا بین 3 تا 6 ماه پروسه دریافت اقامت طول می‌کشد.

میانگین خرید ملک در مناطق مختلف اسپانیا

بهترین شهرها برای خرید ملک در اسپانیا بارسلونا، بیلبائو، مادرید، مایورکا و والنسیا است، البته از دیگر شهرها هم می‌توان نام برد، برای نمونه اگر قصد دارید در مرکز شهر آلیکانته ملکی را خریداری کنید، به‌ازای هر مترمربع باید دو هزار و 233 یورو معادل 155 میلیون تومان (در زمان تنظیم این گزارش) پرداخت کنید. در مرکز شهر بارسلونا قیمت‌ها بالاتر می‌رود و قیمت هر متر ملک حدوداً متری 5 هزار یورو برآورد می‌شود. اگر هم شهر مادرید را برای زندگی و خرید ملک انتخاب کنید، برای هر متر باید 4 هزار و 300 یورو بپردازید.

دریان سفر امید

خرید ملک در اسپانیا-کاماپرس

مالیات و هزینه‌های جانبی خرید ملک در اسپانیا

مسلماً بعد از خرید ملک یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید، مالیات است که مالیات انتقال ملک در اسپانیا مهم ارزیابی شده است. معمولاً 10 درصد قیمت خرید ملک، حداقل مالیاتی است که دولت اسپانیا برای فرد در نظر می‌گیرد. هزینه‌های ثبت زمین یا ملک و هزینه‌های دفتر اسناد رسمی را هم به اینها اضافه کنید.

ویژگی‌هایی یک ملک خوب در اسپانیا

برای خرید ملک در اسپانیا حواستان باشد چند مولفه را مدنظر قرار دهید؛ اول اینکه ملک، وضعیت قانونی مشخصی داشته باشد، بدهی قبلی نیز نداشته باشد. یکی از قوانین اسپانیا در مورد خرید ملک این است که دارای گواهی سکونت باشد. بدین معنا که هنگام فروش ملک، خریدار باید گواهی سکونت ملک را مورد بررسی قرار دهد و مطمئن شود که به نام فروشنده است. اگر مالک برای دریافت گواهی سکونت اقدام نکند، قبوض آب، برق و گاز برایش صادر نمی‌شود. مالک به این نکته هم توجه کند که هرگونه تغییری باید در سند قید شود.

مدارک لازم برای خرید ملک در اسپانیا

  • تمکن مالی
  • عکس پاسپورتی
  • عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • شناسنامه
  • فرم تکمیل ویزا
  • بیمه درمانی

لاویژن، راهنمای متقاضیان خرید ملک در اسپانیا

اگر قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در اسپانیا را دارید، می‌توانید با کارشناسان مهاجرتی لاویژن با شماره ۰۲۱۲۲۰۵۹۲۰۰ در ارتباط باشید تا بهترین پروژه‌ها را به شما معرفی کنند و خریدی امن و کم دردسر را در اسپانیا را تجربه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : لاویژن
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز