خداحافظی تلخ با پژو 206

لست سکند

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ضمن گفتگو درباره برنامه‌های این شرکت در زمینه تولید، از حذف تدریجی خودرو پژو 206 از خط تولید خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بابک رحمانی ضمن اشاره به تاثیر افزایش قیمت 18 درصدی خودرو، بر بهبود شرایط عرضه و تقاضا در بازار، از برنامه‌های آینده شرکت ایران خودرو در زمینه تولید و همچنین تصمیم این شرکت مبنی بر حذف تدریجی خودروی محبوب پژو 206 سخن گفت. بنابر اظهارات معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، تولید پژو 206 که در حال حاضر فقط تیپ 2 آن تولید می‌شود، با توجه به عرضه پژو 207 اتومات با تغییراتی در گیربکس و موتور، به زودی متوقف خواهد شد.

در همین زمینه بخوانید:

تولید پژو 206 در سال 1380 به عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت فرانسوی پژو در ایران آغاز شد. پژو 206  در ایران نیز با ظاهری اسپرت و جذاب به ویژه برای جوانان و همچنین مصرف سوخت پایین و ایمنی مناسب به شدت مورد استقبال گرفت، به طوری که در حال حاضر علی‌رغم ورود خودروهای چینی، همچنان یکی از پرفروش‌ترین هاچ‌بک‌های بازار محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

پژو 206 چه ویژگی‌هایی دارد؟

پژو 206 با توجه به استانداردهای روز دنیا و سازگار با محیط زیست طراحی و روانه بازار شده است. ضمنا موتور این خودرو در دو نوع TU3 کلاس ۱.۴ لیتر و TU5 کلاس ۱.۶ لیتر ارائه شده و مشخصات فنی این خودرو در مدل‌های مختلف آن تا حدی متفاوت است، اما بطور کلی از ویژگی‌های آن می‌توان به شتاب بالا، قابلیت‌های دینامیکی مناسب و مصرف سوخت پایین اشاره کرد. 206 در فرانسه در انواع مختلف بنزینی و دیزلی تولید شد که مدل بنزینی HDI آن در تیپ‌های مختلف در ایران تولید و عرضه شده است.

پربازدیدترین ویدیوهای امروز را ببینید:

مدل‌های پژو 206

شرکت ایران خودرو پس از تولید مدل HDI بنزینی 206 و استقبال گسترده مردم از آن، به تدریج با ارتقای این خودرو به عرضه آن در تیپ‌ها و آپشن‌های مختلف با دو نوع موتور TU5، TU3 با حجم موتور ۱۳۶۰ و ۱۵۸۷ سی سی مختلف اقدام کرد.

تیپ 2 پژو 206

مدل تیپ 2 پژو ۲۰۶ در سال 1381 یعنی یک سال بعد از تولید اولین پژو 206 توسط شرکت ایران خودرو تولید شد. تیپ 2 ای خودرو از همان موتور تیپ یک 206 با قدرت 75 اسب بخار در 5500 دور استفاده کرد. با این تفاوت که این مدل دارای تغییراتی در شبکه الکترونیکی خودرو بود. همچنین این خودرو به ایربگ و سوییچ اینرسی که یک قطع کن برق در ضربات است مجهز شد.

تیپ 5 پژو 206

ایران خودرو در تولید تیپ 5 این خودرو از موتور متفاوتی با کلاس حجمی ۱۶۰۰ سی سی با 110 بخار در 5800 دور استفاده کرده است. ضمنا این خودرو از ترمز ABS چهار کاناله و چهارچرخ دیسکی برخوردار است.

تیپ 6 پژو 206 ( اتوماتیک)

ایران خودرو در تولید تیپ این خودرو از همان امکانات 206 تیپ 5 بهره برده است. با این تفاوت که مدل تیپ 6 این خودرو به گیربکس اتومات AL4 مجهز شده است که در کنار اتومات بودن تعویض دنده به صورت دستی را نیز دارا است.

خبر جنجالی امروز را بخوانید:

نظرات کارشناسان درباره 206

کارشناسان خودرو ضمن اشاره به ویژگی‌های مثبت این خودرو مانند سازگاری با محیط زیست، شتاب بالا و قابلیت‌های دینامیکی، و دید مناسب راننده در آن به عنوان یک خودرو هاچ‌بک مینی، یکی از معایب آن را در واژگونی و چپ کردن آن به علت قوی‌تر بودن موتور خودرو نسبت به وزن یک تنی آن می‌دانند که موجب چپ کردن می‌شود.

گفتنی است، از میان مدل‌های عرضه شده این خودرو، پژو 206 تیپ 2 آخرین بار در فروش فوق‌العاده ایران خودرو در بازه 21 تا 23 آذرماه با موعد تحویل 3 ماهه و با قیمت 149 میلیون و 380 هزار تومان پیش فروش شد.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

23 دیدگاه برای “خداحافظی تلخ با پژو 206

    • بنام گفته:

      فعلا که بیش از سه چهارم قرن داره تولید میشه حتما در حدی بوده که انقدر دوام آورده و هیچ وقت ورشکست نشده

      • محمد گفته:

        سلام بهترین خودرو ایرانی ۲۰۶ بود و الان هم هست
        الان ۲۰۶ مدل ۹۷ به بعد را اشغال تولید می کنند سینی
        زیر ماشین را الان با پلاستیک
        درست می کنن آخه این چه کاریه

    • Milad گفته:

      هیچی سرت نمیشه از ماشین ۱۶ اکتبر ۲۰۱۳ پژو ۲۰۰۸ جایزه بهترین ماشین اروپا رو گرفت (auto Europe 2014) الان بهترین ماشین های اقتصادی متعلق به پژو هستن

    • خسرو گفته:

      این اطلاعات رو دوستان از کجا می آوردند
      مهدی راست میگه اصلا حساب نمی‌شه
      یکی علت عدم برشکستگی هم بازار بی رقیب توی ایرانه

    • میثم گفته:

      عزیزم محصول ۲۰۶ پزو جز ماشین های خوب شرکت پزو بود که کل دنیا روش حساب میکردن و تو مسابقات اتومبیل رانی هم حرفای زیادی برای کفتن داشت . درسته ایران خودرو نابودش کرد اما هنوز ماشین قابل اتکا و محبوبی است . بخصوص سری rc و cc ان . از جانب خود و روی تنفر سختن نگویید .

    • حسام گفته:

      داداش داخل همین ایران پژو ۵۰۷ هست مدل جدیدش هم اومده مدل های جدید پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ هم هست می تونی ببینی و مشاهده کنی که چقدر خفن و عالی هستن پس لطفا اگر اطلاع نداری صحبت نکن

  1. علی گفته:

    وقتی می‌توانند پژو 207 راباقیمت بالای 230میلیون به ملت بفروشند چرا باید 206 را تولید کنند که به قیمت 145 میلیون به ملت بدهند؟؟

    • رصا گفته:

      207باهمون موتوروبدنه میفروشند بالای330میلیون دربازارآزاد،وخودشون هم اذعان کردندکه تولیدش براشون نون ندارد

  2. ممد گفته:

    این واژگان احساسی نیاز نداره این خبر،
    پژو۲۰۶ که مونتاژ شد در ایران من دانشجو بودم ، الان چیزی نمونده بچه خودم بره دانشگاه!
    هرچقدر هم که ماشین خوبی باشه ، الان هر شش سال یا حداکثر ده سال خودروها با تکنولوژی جدیدتر و استاندارد آلایندگی بهینه در دنیا عرضه می شوند. به دلیل افزایش گاز دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین ،
    خب به یادبود ۲۰۶ ، پژو ۲۰۸ هیبرید رو مونتاژ کنند .

  3. رضا گفته:

    شما هیچ سرت نمیشه پژو ۲۰۸بهترین خودرو اروپا شد همین پژو ۲۰۶در موقع خودش در بهترین کشور های جهان دیده میشد چندین مقام هم اورده پژو یکی از خودرو ساز های اصالت مند هست

  4. محمد سلیمانی گفته:

    دیگه ۲۰۶هم جمع شد اما عیبی نداره سمند هم فکر جمع بشه خودرو های قدیمی می روند و خودرو جدید می آید اه ۲۰۶ رفت کجاورفت خودروی عشق همه بود خیلی خوش تیپ بود خدا حافظ ای ۲۰۶ چه خوب بود دلم برایت تنگ می شود خودرو فرانسه ای خدا حافظ

  5. علی گفته:

    هیچ ماشین ایرانی مثل 206 نمیشه و تنها ماشینی هست که پول دار ترین ها هم به عنوان ماشین دوم دارند چون هم شیکه هم راحته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز