با سمند و پژو ۲۰۶ خداحافظی کنیم؟!

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو خبر از تغییراتی در تولیدات این خودروساز داد؛ بر همین اساس در آینده‌ای نه چندان دور، دیگر سمند فعلی و پژو ۲۰۶ تولید نخواهند شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، بابک رحمانی با اشاره به افزایش ۱۸درصدی قیمت خودروها گفت: اوضاع تولید و عرضه بهتر شده و در آینده تاثیر کامل آن را خواهیم دید.

اخبار روز بازار خودرو:

وی در بخشی از گفتگوی خود از برنامه‌های ایران خودرو درباره تغییر در تولید برخی محصولات توضیح داد: این شرکت قصد دارد به تولید سمند در شکل و شمایل فعلی پایان داده و پژو ۲۰۶ را نیز کم کم از خطوط تولید خود حذف کند.

در واقع تغییراتی روی سمند و البته دنا ایجاد خواهد شد تا با شکل و شمایل جدیدی تولید و عرضه شوند. بنابراین پلتفرم سمند حذف نخواهد شد، اما این خودرو با ظاهر فعلی کم‌کم از چرخه تولید خارج می‌شود.

به گفته رحمانی، تولید پژو ۲۰۶ هم دیگر باید متوقف شود: ما در حال حاضر فقط تیپ ۲ آن را می‌سازیم. از طرفی، پژو ۲۰۷ اتومات جدید هم با تغییراتی در موتور و گیربکس به زودی در بازار عرضه می‌شود.

ماجرای احتکار و خودروهای دپویی چیست؟

معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در این باره به دنیای اقتصاد گفت: همه محصولاتی که در پارکینگ‌های ایران خودرو وجود دارند، واقعا ناقص هستند. بر خلاف عکس‌ها و فیلم‌هایی که در فضای مجازی پخش شده، ما خودرویی احتکار نکرده‌ایم و برای تحویل خودروها در زمان مقرر تعهد داریم.

به گفته رحمانی، ایران خودرو کلا دو روش فروش دارد: به صورت فوری یا پیش‌فروش که مشارکت در تولید را هم شامل می‌شود. در فروش فوری که ۲۰درصد تعهدات شرکت را تشکیل می‌دهد، پول خودرو تمام و کمال از مشتری اخذ می‌شود و هر زمان که خودرو را تحویل دهند، حتی اگر قیمت در آن مقطع بالا رفته باشد، ریالی بیشتر نمی‌توانیم دریافت کنیم. بنابراین احتکار خودروهای فروش فوری هیچ سودی برای ما ندارد، ضمن آنکه باید جریمه تاخیر هم بدهیم!

از سوی دیگر۸۰ درصد از فروش ایران خودرو به پیش‌فروش و  مشارکت در تولید اختصاص دارد که در این روش، زمان تحویل خودروها بیش از سه ماه است: ما وقتی با مشتری قرارداد می‌بندیم، زمان تحویل را قید می‌کنیم؛ بنابراین اگر در آن مقطع قیمت با تصمیم نهادهای بالاسری افزایش پیدا کند، ایران خودرو این حق را دارد که طبق قرارداد، خودروهای پیش‌فروشی را با قیمت روز تحویل دهد و مشتریان نیز از زمان ثبت نام در قرعه کشی، این را می‌دانند.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “با سمند و پژو ۲۰۶ خداحافظی کنیم؟!

  1. ناصرمحرابی گفته:

    با این اوضاع موتور هم نمیشه خرید حالا هرچقدر هم از رده خارج کنید وضع بهتر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز