خانه‌های خالی و مستاجرنشینی 7 میلیون ایرانی

ژیوار

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی با آنکه 10 درصد بیش از خانوارهای ایرانی در کشور مسکن وجود دارد ولی همچنان به دلیل مشکلات عرضه و تقاضا 7 میلیون ایرانی مستاجرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار باقرپور اظهار کرد: پس از آنکه 4 میلیون ساختمان توسط دولت ساخته شود آرامش نسبی در بازار رخ می‌دهد ولی همزمان با ساخت این مسکن‌ها باید برای تقاضای 6 میلیونی سال گذشته نیز برنامه‌ریزی کرد و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران ادامه داد: با آنکه 10 درصد بیشتر از تعداد خانوارهای ایرانی در کشور مسکن وجود دارد ولی حدود 7 میلیون از خانوارها مستاجر هستند که این موضوع به معنای توزیع نادرست مسکن است.

این مسئول یکی از راه‌های خروج از رکود تورمی مسکن را قانون جهش تولید مسکن دانسته و ادامه می‌دهد: یکی دیگر از راهکارها نیز استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن است.

طی آخرین آمارهای بانک مرکزی، مسکن افزایش قیمت 40 درصدی نسبت به قبل را تجربه می‌کند و بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز