معروف ترین کلیساهای استانبول + تصاویر

ژیوار

از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌توان به کلیساهای معروف آن اشاره کرد. کلیساهای استانبول از معماری خاصی بهره برده‌اند و اغلب در آن‌ها تاریخچه‌ای شنیدنی پنهان شده است. نام این کلیساها از نام کشیش‌ها یا افراد مقدس گرفته شده و قدمت آن‌ها به بیش از 100 سال می‌رسد.

کاماپرس در این گزارش خاص‌ترین کلیساهای استانبول را معرفی و هر یک را به طور جداگانه بررسی کرده است.

کلیسای سنت آنتوان پادوا

یکی از جذاب‌ترین کلیساهای استانبول که بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد، سنت آنتوان پادوا (Saint Antoine Catholic Church) نام دارد. این کلیسای کاتولیک در خیابان استقلال واقع شده و رسیدن به آن بسیار آسان است. همچنین این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای کاتولیک در استانبول بوده و نام آن از کشیش کاتولیک و پرتغالی گرفته شده که بین سال‌های 1195 تا 1231 میلادی زندگی می‌کرد.

زمان ساخت کلیسای سنت آنتوان پادوا به سال 1912 برمی‌گردد و سبک به کار رفته در آن نئوگوتیک ایتالیایی است. معماران این بنا از معماران بزرگی بودند که توانستند سبک توسکانی لومبارد قرن 14 را در این بنا اجرا کنند.

دریان سفر امید

کلیسای سنت استفان

مسافرانی که به دنبال کلیسایی زیبا و باشکوه هستند، حتما باید سری به کلیسای سنت استفان (The Bulgarian St.Stephen Church) بزنند. این کلیسا متعلق به اقلیت بلغاری ترکیه بوده و در ابتدا بنایی چوبی و کوچک بود که بعدها توسط معماری ارمنی از اهالی استانبول، به کلیسایی زیبا و مجلل تبدیل شد.

بخش‌هایی از این کلیسا در اتریش ساخته و بعد توسط کشتی و از طریق رود دانوب وارد این منطقه شد. این کلیسا در سال 1898 تکمیل شد و سبک معماری آن را می‌توان نئوباروک و نئو گوتیک دانست. سنت استفان به عنوان یکی از معروف‌ترین کلیساهای استانبول از چدن ساخته شده، اما ممکن است از دور شبیه بنایی سنگی به نظر برسد که همین موضوع، آن را عجیب‌تر کرده است.

کلیسای جامع فنر یونان

کلیسای جامع فنر یونان (Fener Greek Orthodox Patriarchy) از جمله خاص‌ترین کلیساهای استانبول است. این کلیسا پنجمین کلیسای ایلخانی در استانبول است که از قرن 15 میلادی فعالیت می­‌کند. این کلیسای کهن و زیبا تخت ایلخانی مربوط به اواخر دوره بیزانس را در معرض نمایش گذاشته و در آن می‌توان نمادهای مقدس زیادی را دید.

از جمله دیدنی‌های این کلیسا باید به مقبره‌های سه قدیس زن و یک باغ آرام و زیبا اشاره کرد. همچنین در این کلیسا بقایای مقدس استخوان‌های جان کریزوستوم و گریگوری سخنور نگه داشته می‌شود. کشیش کنونی این کلیسا پاتریاریک بارتولومی اول بوده و بازسازی‌های متعددی در آن صورت گرفته است.

کلیسای سنت پیتر و سنت پل

کلیسای سنت پیتر و سنت پل (The Church of St.Peter and St.Paul) توسط رهبران فرقه واعظان ساخته شده است. این رهبران که اغلب در انگلستان شنل سیاهی روی ردای سفید خود داشتند و به همین جهت با نام Black Friars شناخته می‌شدند، در نیمه اول قرن 13 میلادی به استانبول رفتند و محل استقرار خود را در گالاتا انتخاب کردند. کلیسای سنت پل نیز در این محل و بالای تپه‌ای بنا شده است.

در سال 1475 این کلیسا به یک مسجد (عرب کامی) تبدیل شد و به همین جهت راهبان در چند صد متری این ساختمان بنایی دیگری احداث کردند که کوچک‌تر بود و به اقامتگاه سنت پیتر معروف شد. در اول آوریل 1660 یک آتش سوزی باعث نابودی این ساختمان شد و در سال 1731 دوباره راهبان، کلیسای جدیدی در نزدیکی همان منطقه ساختند. بازدید از این کلیساها می‌‌تواند به یکی از شیرین‌ترین خاطرات سفر به استانبول تبدیل شود.

تجربه سفری متفاوت به استانبول با «طاهاگشت»

مجموعه «طاهاگشت» یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در زمینه ارائه انواع تورهای داخلی و خارجی است. این آژانس مسافرتی با 30 سال سابقه توانسته اعتماد مسافران را جلب کند و علاوه بر عرضه تورهای مختلف، در زمینه‌های دیگر مانند رزرو هتل و بلیط هواپیما نیز فعال است.

علاقه‌­مندان به تماشای جاذبه ‌های گردشگری استانبول برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای اروپا می‌توانند به وبسایت www.tahagasht.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02124825000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : طاهاگشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز