حواله درهم چیست؟ چه نسبتی با دلار در بازار تهران دارد؟

نرخ حواله درهم هر روزه حول و حوش یک ساعت مشخصی از دبی به بازار ارزی داخلی اعلام می‌شود و این قیمت برای معامله گران اهمیت دارد. زیرا قیمت آن در تعیین نرخ دلار موثر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بعد از کمرنگ شدن مذاکرات برجام و نتایج مطلوبی که خیلی از فعالان و معامله گران انتظار آن را می‌کشیدند، این روزها عمده توجه بازار ارز به نرخ حواله درهم و دلار هرات است. محدوده قیمتی حواله درهم برای معامله گران اهمیت زیادی دارد. طوری که اگر نرخ این حواله از مرز خاصی بالاتر برود، احتمال رشد نرخ دلار افزایش پیدا می‌کند و در صورتی هم که کاهش پیدا کند، امکان کاهش قیمت دلار وجود دارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

به همین دلیل معامله گران هر روز در ساعات ابتدایی معاملات بازار ارز و همزمان با اعلام نرخ حواله درهم، میانگین قیمت دلار آن روز را پیش بینی می‌کنند. البته تمام موارد ذکر شده در حد پیش بینی است و این امکان وجود دارد شرایط سیاسی و اقتصادی مختلف کاملا مسیر پیشبینی‌ها را تغییر دهند. ولی به هر حال این روزها حواله درهم نقش مهمی را در بازار ارز کشور دارد. در این گزارش اطلاعات بیشتری درباره حواله درهم و نقش آن در تعین قیمت دلار ارائه می‌شود؛

راز آسمان پایتخت

حواله چیست؟

به طور کلی حواله ارزی نوعی دستور پرداخت است که یک بانک یا موسسه مالی به تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی به یکی از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور انتقال می‌دهد. در واقع بانک از کارگزار خارجی درخواست می‌کند مبلغ حواله به ذی نفع یا خواهان پرداخت شود.

حواله درهم چیست؟

با توجه به تعریف فوق، زمانی که مشتریان بانک‌های داخلی خواهان پرداخت مبلغی در بانک‌های خارجی یا کارگزاری‌های عامل کشور امارات هستند، حواله درهم نام دارد. براساس اطلاعات موجود، امکان پرداخت درهم در کشور امارات هم به صورت اسکناس و هم به حساب بانکی وجود دارد.

ضمن اینکه پرداخت حواله درهم زمان زیادی نمی‌برد و معمولا نیازی به پرداخت کارمزد هم ندارد.

دلیل اهمیت حواله درهم در بازار ارزی کشور

همه روزه معامله گران بازار ارزی تا ساعت 11 صبح منتظر اعلام نرخ حواله درهم می‌مانند تا برای خرید یا فروش دلار اقدام کنند. دلیل اهمیت درهم امارات و به طور کلی توجه به این ارز خارجی به حجم تجارت ایران و این کشور بازمی‌گشت. در واقع بخش زیادی از تجارت ایران با جهان از مسیر این کشور اتفاق می‌افتاد و بسیاری از شرکت‌های معتبر و بزرگ ایرانی هم در شهرهای مختلف این کشور، به خصوص دبی، دفتر داشتند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز