قیمت دلار روز 11 اردیبهشت ماه 1401 / بازار ارز روی کاهش قیمتی را می‌بیند؟

لست سکند

قیمت دلار همچنان در کانال 28 هزار تومانی قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش اقتصاد نیوز قیمت دلار بازار آزاد به مرز 28 هزار و 100 تومانی رسیده است. اما امروز قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل 0.03 درصد کم شد و به مرز 25 هزار و 529 تومانی رسید. البته اخیرا بانک مرکزی با انتشار یک خبر شوکی به دلالان وارد کرده که شاید روی کاهشی شن نرخ دلار موثر باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنابر اعلام بانک مرکزی کسانی که برای خرید ارز فاکتور نداشته باشند، بعد از سه ماه به قاچاق ارزی متهم می‌شوند. این خبر اخیرا در بازار منتشر شده و اگر معامله گران و دلالان آن را جدی تلقی کنند، به زودی دلارهای خانگی روانه بازار خواهند شد. قاعدتا عرضه بیشتر دلارهای خانگی بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق اطلاعات منتشر شده از بانک مرکزی، کسانی که دلارهای خانگی را به صرافی‌های مجاز بفروشند با در بانک‌ها سپرده کنند، با مشکلی مواجه نخواهند شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اثر احتمالی شوک بانک مرکزی به قیمت دلار

با توجه به شوکی که این خبر به بازار ارز وارد کرد، احتیاطی که اکنون در این بخش حاکم شده دور از انتظار نبود. اما کم کم بازار به روند عادی بازگشت و قیمت این ارز خارجی صعودی شد. اکنون دو عامل مهم برای سیگنال دهی به قیمت دلار وجود دارد که یکی نرخ درهم و دیگری تتر است. هم اکنون دلار با توجه به این دو عامل به مرزهای بالاتر قیمتی رسیده است.

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر قیمت یورو و پوند هم رشد پیدا کرده است. نرخ یورو نسبت به روز گذشته 77 تومان دیگر بالا رفته و در مرز 29 هزار و 687 تومانی قرار دارد. قیمت پوند هم در مقایسه دیروز 92 تومان افزایش پیدا کرده و 35 هزار و 391 تومان شد.

 

 

اطلاعات عمومی:

واحد پول ترکیه چیست؟

ارز رسمی کشور ترکیه لیر نام دارد که با نام اختصاری تی آر وای شناخته می‌شود. هم اکنون قیمت این ارز رسمی در بازار داخلی به هزار و 920 تومان رسیده که نسبت به دیروز 10 تومان بالاتر رفته است. هم اکنون نرخ برابر دلار به لیر ترکیه هم به 14.8553 رسیده، یعنی هر یک دلار آمریکا با 14.85 لیر ترکیه همتراز می‌شود.

تحولات جامع یکساله لیر ترکیه در نمودار زیر آمده است؛

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز