حقوق بازنشستگان؛ انصاف در افزایش مستمری ها رعایت نشده است

یک فعال کارگری معتقد است در نحوه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انصاف و عدالت به هیچ وجه رعایت نشده است.

به گزارش کاماپرس، عملکرد دولت در همسان سازی صندوقهیا بازنشستگی از همان ابتدا با واکنش منفی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی و فعالان حقوق کارگری قرار گرفت. آنها معتقدند انصاف و عدالت بین مستمری بگیران لشگری، کشوری و تامین اجتماعی به هیچ وجه رعایت نشده است.

حمید حاجی اسماعیلی فعال کارگری معتقد است یکی از بزرگترین و بهترین اقداماتی که دولت در این چند سال انجام داده همین بحث همسان سازی است اما متاسفانه سیاست دولت به شدت مورد انتقاد است. او در این باره می گوید:« اصل بحث همسان سازی یکی از اقدامات خوبی است که هم مجلس هم دولت بعد از سالها در صندوقهای بازنشستگی اجرا کردند. شیرینی این اتفاق هم زمانی محسوس است که تورم در کشور افزایش زیادی داشته و فلسفه همسان سازی امر کاملا درستی است و باید حمایت شود اما دولت متاسفانه عدالت و انصاف را رعایت نکرده است.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط ۲۰ درصد اضافه شد

راز آسمان پایتخت

حمید حاجی اسماعیلی درباره افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشسته های تامین اجتماعی می گوید:« همسان سازی ابتدا در صندق تامین اجتماعی آغاز شد و به طور متوسط حقوق مستمری بگیران و بازنشسته ها حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. بحث اصلی این بود که کسانی که سابقه کافی دارند و ۳۰سال به بالا خدمت کرده اند حقوق مکفی دریافت کنند، چون اکثریت بازنشسته های تامین اجتماعی حقوق های حداقل دریافت می کردند .

متاسفانه هنوز هم افراد زیادی در تامین اجتماعی هستند که به درستی در بحث همسان سازی منتفع نشدند افرادی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند ولی کمتراز سه میلیون می گیرند. افرادی هم هستند که سوابق سنوات ارفاقی سخت و زیان اور دارند اما متاسفانه هیچ اقدامی برای آنها انجام نشده است.»

حقوق بازنشسته های لشکری و کشوری ۷۰ درصد بیشتر شد

دولت بعد از این طرح همسان سازی در صندوقهای لشکری و کشوری را اجرا کرد رقمی که تقریبا چهار برابر مقداری است که در صندوق تامین اجتماعی انجام شده است. این فعال کارگری در ادامه به نود اقتصادی می گوید:«متوسط افزایش مستمری صندوقهای لشکر ی و کشوری بیش از ۷۰ درصد است. در صورتی که در صندوقهای تامین اجتماعی این افزایش حدود ۲۰ درصد بوده است .

همین اختلاف رقم نشان می دهد که دولت در رعایت سیاست همسان سازی جانب عدالت و انصاف را رعایت نکرده است و نوعی تبعیض در خصوص افزایش حقوق کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی وجود دارد.

دولت باید هر چه سریعتر یک بازنگری در اجرای این همسان سازی انجام بدهد. باید هر چه سریعتر بدهی که به تامین اجتمای دارد بپردازد تا دست تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستها در این تورم و گرانی باز باشد.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان؛ انصاف در افزایش مستمری ها رعایت نشده است

  1. امید کریمی گفته:

    با سلام حقوق مستمر بگیران نیروهای مسلح صفر درصد هم اضافه نشد ما حق کی رو خوردیم نوش جان بزرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز