حداقل حقوق بازنشستگان سال آینده ۳/۵ میلیون تومان است

لست سکند

حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده ۳/۵ میلیون تومان است یعنی نسبت به سال جاری ۲۵ درصد بیشتر می شود.

به گزارش کاماپرس، در لایحه بودجه سال آینده کف حقوق بازنشستگان و کارمندان بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده است. یعنی حقوق کارمندان و بازنشستگان فقط ۲۵ درصد بیشتر از امسال پیشنهاد شده است. قبل از تحویل بودجه به مجلس دولت پیش بینی کرده بود افزایش حقوق در سال آینده حدود ۲۵ درصد است. این پیش بینی همان زمان با واکنشهای زیادی روبرو شده بود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به پیش‌بینی دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان در بودجه 1400 به خانه ملت گفته بود:« این رقم با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها در کشور مناسب نیست و دولت باید براساس شاخص قیمت‌های مرکز آمار نرخ افزایش حقوق را در سال بعد تعیین کند.

تورم در کشورمان بیش از 25 درصد رشد داشته است، قیمت کالاها به ویژه اقلام اساسی و مواد غذایی رشد بسیار بالایی داشته و اگر بخواهیم زندگی مردم در حد نیمه اول امسال در سال بعد هم سپری شده و مردم قدرت خرید خود را در سال 1400 حفظ کنند، باید میزان افزایش حقوق بیش از 25 درصد باشد.»

راز آسمان پایتخت

با این حال و براساس جزء ۴ بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که هیات دولت در حال بررسی و تصویب آن است، ذکر شده کف حقوق کارکنان دولتی، قرارداد کارمعین و حقوق بازنشستگان کمتر از ۳۵ میلیون ریال در ماه نباشد.

در قانون بودجه سال جاری کف حقوق بازنشستگان و کارمندان دولتی اعم از رسمی، پیمانی و کارمعین کمتر از ۲.۸ میلیون تومان در ماه نبود. بنابراین در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش کف حقوق گروه‌های یاد شده ۲۵ درصد است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز