افزایش حقوق کارگران با یک مانع مهم مواجه است

عضو کارگری شورای عالی کار از ارائه درخواست ترمیم حقوق کارگران به این شورا خبر داد و در عین حال گفت این درخواست با یک مانع مهم مواجه است.

به گزارش کاماپرس، افزایش حقوق کارگران امسال در ماه های ابتدایی سال پس از حرف و حدیث فراوان به تصویب رسید و این درحالی بود که مبلغ حداقل دستمزد مصوب با آنچه مد نظر نمایندگان کارگری بود فاصله زیادی داشت. اکنون نیز با تورمی که در تمام اقلام معیشتی و کالاهای اساسی و …اتفاق افتاده، حقوق کارگران حتی کفاف حداقل های زندگی را نمی دهد.

برای بهبود وضعیت زندگی کارگران درخواست ترمیم حقوق کارگران از سوی نمایندگان این اقشار به شواری عالی کار ارائه شده اما این درخواست با مانع و به عبارتی مخالف بزرگی تحت عنوان دبیر شورای عالی کار مواجه است.

مخالفت دبیر شورای عالی کار با درخواست برگزاری جلسه ترمیم دستمزد 

بنا به اعلام ایلنا، علی خدایی عضو کارگری شورایعالی کار در توضیح درخواست اعضای کارگری برای برگزاری جلسه فوق العاده شورایعالی کار با موضوع ترمیم مزد گفت: در بیست و سوم مهرماه، نامه رسمی زدیم و درخواست کردیم که فوراً جلسه فوق العاده برگزار شود اما تا امروز، سه هفته از ارسال نامه گذشته و هنوز جلسه برگزار نشده است. در حالیکه باید حداکثر ظرف مدت دو هفته، جلسه برگزار می‌شد. در پیگیری‌هایی که از دبیر شورا (معاون روابط کار وزارت کار) صورت دادیم، متوجه شدیم که متاسفانه وزارت کار، اعتنایی به برگزاری جلسه شورایعالی کار ندارد.

آریاک سفر

وی اضافه می‌کند: برای برگزار نکردن جلسه، بهانه‌های مختلف می‌آورند؛ آقای شاکرمی گفتند نظر قطعی در مورد برگزار جلسه، بعد از مشورت با وزیر کار ارائه می‌شود اما نظر خود ایشان در مورد برگزاری جلسه، منفی است. درو اقع شخص دبیر شورا نیز با برگزاری جلسه مخالفت می‌کند.

به گفته خدایی، اعداد و ارقام، حتی ارقام رسمی به خوبی نشان می‌دهد که دیگر دستمزد به هیچ وجه پاسخگوی معیشت نیست و دیگر زمان چانه‌زنی بر سر قانون و آیین‌نامه به سر آمده است، چراکه بحران، جدی است و باید فکری عاجل بکنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم مرتبط با حوزه کارگران، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز