حافظه SSD چه برندی بخریم؟

آریاک سفر

حافظه SSD از قطعات ضروری برای هر سیستمی بوده که تاثیر مستقیمی بر سرعت و عملکرد آن‌ها دارند. سازندگان لپ‌تاپ‌های جدید اقبال زیادی به این حافظه‌ها نشان می‌دهند؛ به طوریکه استفاده از آن مختص اولترابوک‌‌‌ها یا لپ‌تاپ‌های گران‌ قیمت نیست. قیمت حافظه  SSD با در نظر گرفتن عواملی مانند پشتیبانی سیستم میزبان ونوع کاربرد آن می تواند متغییر باشد .

کاماپرس در این مطلب به بررسی ۸ برند معروف و پر مخاطب برای خرید حافظه SSD می‌پردازد.

برند Samsung

این سازنده بزرگ از قابل اعتمادترین و بهترین‌های جهان در زمینه ساخت حافظه SSD است. حافظه SSD میان‌رده این سازنده با پسوند EVO به طرفداران بسیار دارد. در مقابل حافظه SSD از نوع PRO برای گیمینگ و کارهای سنگین‌ همچنین تخصصی‌ مناسب است. طبیعتا حافظه SSD از نوع PRO گران‌قیمت بوده اما SSD سری EVO را می‌توانید با قیمت معقولی تهیه کنید. قیمت انواع حافظه SSD سامسونگ در زمان تنظیم این گزارش بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۳۶۰ میلیون تومان اعلام شده است.

برند Crucial

این برند در زمینه ساخت حافظه SSD مرز‌ها را جابه‌جا کرده و به دستاوردهای جدیدی رسیده است؛ به طوریکه ارزان‌ترین حافظه SSD ظرفیت بالای جهان به نام 5210 ION را با سرعت خواندن 12400 مگابایت بر ثانیه تولید کرد. کیفیت محصولات این برند بسیار عالی بوده و غالبا تا پنج سال گارانتی دارند. قیمت انواع حافظه SSD کروشیال در زمان تنظیم این گزارش بین یک میلیون و ۷۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان اعلام شده است.

دریان سفر امید

برند Intel

حافظه SSD اینتل در صدر جدول سریع‌ترین SSD های موجود در جهان نیست اما پایداری و عملکرد خوب آن باعث شده تا همیشه مورد توجه خریداران بسیاری قرار گیرد. اینتل انواع مختلفی از حافظه SSD دارد که سری 6 آن محصولی میان‌رده به حساب می‌آید و برای استفاده‌های معمول مناسب است.در مقابل سری Optane

حافظه SSD اینتل گران‌تر بوده و برای گیمینگ و کارهای سنگین مناسب است. قیمت انواع حافظه SSD اینتل در زمان تنظیم این گزارش بین ۴۱۵ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

برند Seagate

این برند سالیان زیادی است مشغول ساخت حافظه SSD است؛ به طوریکه هارد سیگیت کیفیت ساخت و قیمت مناسبی دارد و در ایران نیز بسیاری از مدل‌های آن در دسترس است. در میان انواع مدل‌ها، حافظه SSD سیگیت سری BarraCuda میان‌رده‌های است و برای گیمینگ یا ادیت باید به سراغ سری FireCuda یا IronWolf بروید. قیمت انواع حافظه SSD اینتل در زمان تنظیم این گزارش بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

برند Western Digital

شرکت وسترن دیجیتال از دهه 1970 تا کنون انواع حافظه SSD را تولید کرده است؛ به همین خاطر یکی از شرکت‌های قابل اعتماد در این زمینه به شمار می‌رود. پایداری خوب و قیمت مناسب از ویژگی‌های مثبت این برند بوده و به نوعی ارزان‌تر از برندی مانند سامسونگ خواهد بود. قیمت انواع حافظه SSD وسترن دیجیتال در زمان تنظیم این گزارش بین ۸۱۰ هزار تومان تا ۳ میلیون  و ۴۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

برند Kingston

این برند برای داشتن فروش خوب در بازار، حافظه SSD را با قیمت بسیار خوب و اقتصادی عرضه می‌کند. البته برخی مدل‌ها مانند KC3000 براساس گفته کینگستون، سرعت 7000 مگابایت بر ثانیه دارد و از موارد گران‌‌قیمت به شمار می‌رود. قیمت انواع حافظه SSD کینگستون در زمان تنظیم این گزارش بین ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان تا ۸ میلیون  و ۵۶۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

برند ADATA

به طور کلی این برند تایوانی در اروپا و غرب خیلی شناخته شده نیست؛ با این حال قیمت و پایداری خوبی دارند اما از نظر سرعت کمی پایین‌تر از میانگین قرار خواهند داشت. قیمت انواع حافظه SSD کینگستون در زمان تنظیم این گزارش بین ۵۳۵ هزار تومان تا ۲۰ میلیون  و ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

برند Corsair

این برند بیشتر حافظه SSD مناسب بازی و کارهای سنگین مانند ادیت یا گیمینگ تولید می‌کند؛ به طوریکه در مدل پرچمدار MP700 خود توانسته به سرعت خواندن و نوشتن حدود 10 گیگابایت بر ثانیه برسد. حافظه SSD کورسیر، اندازه کوچکی داشته و در عین حال حین کار دمای زیادی تولید نمی‌کند؛ به همین خاطر گزینه جذابی برای کارهای سنگین مانند ادیت یا بازی کردن به حساب می‌آید. این برند حافظه SSD ارزان قیمت نیز زیاد دارد و به همین خاطر توانسته در لیست 10 برند برتر حافظه SSD قرار بگیرد. قیمت انواع حافظه SSD کورسیر در زمان تنظیم این گزارش بین ۸۸۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون  و ۴۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

استعلام قیمت حافظه SSD از “ایمالز”

وبسایت ایمالز، اولین موتور جستجوی کالا بوده که خریداران را به فروشندگان مختلف در سراسر کشور متصل می‌کند. هیچ‌ دخالتی در کارکرد فروشگاه‌های اینترنتی نداشته و تنها مرجعی برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا در فروشگاه‌های متفاوت است. این مجموعه فرآیند خرید شما با کمترین قیمت را تسهیل می‌کند. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۳۹۳۳ تماس گرفته یا از طریق نشانی اینترنتی https://emalls.ir کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از مقایسه‌ قیمت خریداری کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
سلام پرواز ایرانیان
سفریار آریا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان